6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    June

Scene laten bouncen op de beat in FCP

Weet iemand hoe ik dit efx kan bereiken in FCP?? Dus ik wil een soort speaker efx creƫren met mijn beeld. Heb al gezocht op google maar het lukt me niet om iets vinden.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    MacMartino

Hi,

Je kunt toch het beeld vergroten en hieraan een tijdlijn koppelen?
    Dus vergroten op de beat, dan weer naar origineel formaat, etc.
    (tenminste: dat dacht ik…heb FCP er niet meer op staan)

Bijdrager
    benj1989

kan je idd doen maar is een zeer lastig en tijdnemend werk….
    nu minstens 2*# bpm voor 1 minuut
    (ff een beetje uitleg voor de niet wiskundigen/wetenshappers: #=aantal):wink:
    verder ken ik geen effect dat dat automatisch doet…

Bijdrager
    Ray

Ik denk niet dat er een plugin hiervoor is.

Dit is echt handwerk… Wat wel evenueel veel werk zou kunnen besparen, maar dan praat ik over Avid software.
    In avid kan je met bijv. de resize tool het shot iets naar voren halen en weer terug. zodat het lijkt op een beat beweging. Als je dit effect hebt zoals je het wil hebben kan je dit bewaren en heel makkelijk op een videolaag gooien voor het zelfde effect op andere plekken in de tijdlijn. Als je een paar varianten maakt kan je daar wat mee af wisselen.

en… maar dat is persoonlijk. Ik zou het effect toch met enige mate toepassen. Dit non-stop
    ergens instoppen, hiermee verliest het zijn kracht. Dit zou het meteen ook minder bewerkelijk maken enigzins.

Ik neem aan dat er in FCP wel een mogelijkheid is om een effect te bewaren en net zo toe te passen als bij Avid.

Ray

Bijdrager
    Gip

Als je motion hebt, en een midi keyboardje,
    Kan je de beweging in motion doen, en dan een ‘MIDI behavior’ erop zetten. Dan druk je gewoon op de beat een toets in, en dan beweegt de speaker…

Bijdrager
    June

Nou het was mij al gelukt. Ik heb het idd gedaan met het scalen van het beeld op de tijdlijn. Tijd rovend, maar het werkt wel.

Bedankt allemaal voor de tips!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.