10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

ScanSnap iX500

Ik ben op zoek naar een nieuwe scanner en kom uit op de ScanSnap iX500

Nu staat er als minpunt bij dat de software bij deze scanner niet voor de Mac geschikt is. Als pluspunt staat dat hij ook Mac compatible is. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke functies mis ik dan met mijn Mac? Ik wil het liefst direct naar Evernote kunnen scannen. (cloudfunctie)

Is dit een goede keus of is er een beter alternatief?

Bijdrager
    fred44nl

Bijdrager
    HaWollie

Ik ben in het bezit van het voorgaande model van deze scanner, de S1500M. Dit type is specifiek voor de Mac, vandaar de M in de aanduiding. Ik ben bijzonder tevreden met deze scanner. Ik heb al een tijdje geleden naar het nieuwe model iX500 gekeken vanwege de Wi-Fi functie, maar de vervangingskosten zijn mij op dit moment nog te hoog.

Het nieuwe type iX500 is zowel geschikt voor PC als Mac. De software die de scanner aanstuurt op PC en Mac is vrijwel identiek. Aan de Mac versie ontbreekt echter enkele scanmogelijkheden naar specifieke PC software, wat op zich dus logisch is. De belangrijkste scanmogelijkheden, inclusief het direct scannen naar Evernote (vanaf versie 3.3) is zondermeer mogelijk; zelf heb ik daar echter geen ervaring mee. Mijn S1500M gebruik ik voor het direct scannen naar Devonthink Pro Office en dat werkt perfect.

Software die verder ontbreekt is SnapScan Organiser en Adobe Acrobat XI Standard. Die zijn beide alleen voor de PC, wat ik persoonlijk (betreft Acrobat dan) wel jammer vind. Echt erg is dat niet, want je hebt immers Voorvertoning op de Mac staan.

http://scanners.fcpa.fujitsu.com/scansnapit//NL/scansnap-ix500-software.php

Anoniem

Ik weet wel dat er geen TWAIN-driver voor de Fujitsu scanner is. Je kan daardoor niet rechtstreeks in een andere app scannen.

Moderator
    Night

Er worden (bijna) geen scanners meer gemaakt die een fatsoenlijke twain ondersteuning bieden.

Anoniem

Laatst onderzocht ik ook een paar scanners. Onder meer de Fujitsu S1300 en de Canon-P215. Duidelijk een categorie lager dan de IX500, maar Canon blijkt nog wel TWAIN support te hebben voor hun documentscanner.

Bijdrager
    macpro

Geen TWAIN ondersteuning is inderdaad het grootste gemis van deze scanners.Voor de rest werken ze prima, zijn lekker snel, scannen in 1 keer dubbelzijdig en nemen weinig plek in op het bureau. (Dan heb ik het wel over diverse ScanSnap SxxxxM modellen, dus de voorgangers.)
    Zeker een aanrader.

Bijdrager
    Stro

Ik heb heb hem nu iets meer dan een jaartje en ben super tevreden. De ScanSnap Manager biedt genoeg mogelijkheden om rechtstreeks naar diverse clouddiensten en naar Evernote te scannen. De iOS app om even snel iets naar je iOS te scannen werkt ook super.

Hier een voorbeeld van het Quick Menu van de ScanSnap Manager:

Het enige dat niet werkt met Mac is de meegeleverde versie/licentie van Adobe Acrobat X! Dit is dan ook de reden waarom de scanner relatief duur is. Als je in het grensgebied met Duitsland woont, of niet schuw bent om een scanner via een eBay aanbieder te kopen, dan zou ik ik je adviseren om een leverancier in Duitsland te zoeken. Deze bedrijven leveren ook zonder de Adobe Acrobat X licentie en dit scheelt je een enorme bak centen.

Een alternatief zou wellicht de NeatDesk kunnen zijn: https://www.neat.com/products/neatdesk/

Hier nog een link met vergelijking tussen de twee: http://www.macworld.com/article/2025465/document-scanner-showdown-neatdesk-versus-snapscan-ix500.html

Succes met de keuze!

Bijdrager
    iJack

Top! Dank allemaal voor de heldere antwoorden! Ik ga hem bestellen!

Groet,

Jaap

Bijdrager
    iJack

Inmiddels de ScanSnap een paar weken in huis en dit is een van de beste aankopen ever! Onderweg naar een paperless office!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.