3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaan

Scannerkeuze: Epson V600 of Epson V700

Mijn echtgenote Mies van Hout is op zoek naar een nieuwe scanner. Ze gebruikt hem om (professioneel) illustratiewerk in te scannen. Nu heeft ze haar oog laten vallen op eén van bovenstaande scanners. Heeft iemand ervaring met deze scanners? Ze heeft een voorkeur voor de V700 want die zou het snelste van de twee zijn, maar deze heeft weer niet zulke goede beschrijvingen op verschillende sites. En dan nog: ze werkt op een G3 op leeftijd, de Quicksilver, maar die heeft alleen USB1.0 aan boord. Merk je dan nog snelheidsverschil tussen die V600 en V700? De 600 is natuurlijk een forse klap goedkoper, aan de andere kant is het erg belangrijk dat haar scans goed zijn. Of zijn er misschien andere scanners die geschikt zijn voor professioneel gebruik? Bedankt. Jan

Bijdrager
    Dick de Roos

In deze review wordt als minimale eis voor de V600 Mac OS-X 10.3.9 voorgeschreven.
    Ik neem aan dat de G3 minimaal op Tiger draait.
    Het zou dus moeten werken.

Bijdrager
    michelvdb

De V600 heeft Dmax 3.4 en enkel USB2.0 interface, de V700 haalt Dmax 4 en heeft USB1.1, USB2.0 en FireWire aan boord. Beide hebben minimum OS X 10.2 nodig. Mijn keuze op basis van Dmax en interfaces gaat naar de V700.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.