7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Yost

Scannersoftware direct starten

Sinds Snow Leopard mag ik de scansoftware voor mijn HP F380 starten via Apple menu > Systeemvoorkeuren… > Afdrukken en faxen > Scannen > Open scanner…

Da’s dus 5x klikken! Ik vroeg me af of dat niet slimmer kan, bijvoorbeeld door de scansoftware in het Dock te zetten. Maar ik kan de bijbehorende software nergens op mijn harde schijf vinden. Terwijl de software wel als een “normaal programma” in het Dock staat als ik ‘m eenmaal via Systeemvoorkeuren heb opgestart.

Bijdrager
    Yaris

Kun je niet rechtsklikken op het icoon in het Dock en “Permanent in Dock” aanklikken?

Bijdrager
    Ir.Bob

A. Heb je een knop op je scanner? Die kan je by systeemvoorkeuren configureren (welke applicatie geopend wordt als je erop drukt)

B. Via Preview(voorvertoning)>File(bestand)>Import from scanner…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Pak het programma Fotolader eens en kijk of je scanner in het lijstje voorkomt.

Bijdrager
    Yost
    Yaris op 06 augustus 2010

Kun je niet rechtsklikken op het icoon in het Dock en “Permanent in Dock” aanklikken?

Supertip! Dit werkt. Dank je wel.

Bijdrager
    Yost
    Ir.Bob op 06 augustus 2010

A. Heb je een knop op je scanner? Die kan je by systeemvoorkeuren configureren (welke applicatie geopend wordt als je erop drukt)
    B. Via Preview(voorvertoning)>File(bestand)>Import from scanner…

Dank voor je tip. Ik kan alleen die instelling die je in A) noemt niet vinden in mijn printersoftware. Ik zoek niet verder, want de tip van Yaris helpt me al voldoende.

Sleutelbeheerder
    Night

Gewoon op knopje ’10’ drukken. Nóg sneller;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.