4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    olav

scanner start in osx classic programma’s!!

Hallo,
    ik heb net een canon lide20 scanner te leen en wil onder osx de software van canon installeren. Op de site van Canon zie ik verschillende opties en ik neem aan dat de osx native mode voor mij de juiste is. Na het installeren start de scanner mijn adobe photoshop elements op in classic mode terwijl ik dat helemaal niet wil. Waarom doet die dat en hoe verhelp ik het.
    De link in het canoscan toolbox venster geeft geen mogelijkheid iets anders te kiezen c.q. elke keuze voor een programma onder osx leidt toch tot de keuze voor een programma onder classic.
    Klinkt het een beetje helder??
    Ik snap het niet.
    Bedankt,
    olav

Bijdrager
    Dennis002

Dit is de info van de Canon-site, succes:

When I click “Scan” in the CanoScan Toolbox for Mac OS X it opens Adobe Photoshop in “Classic” mode. How do I make it open Adobe Photoshop in “Native” mode?

To link Adobe Photoshop 7.0 as a Macintosh OS X “Native” application to CanoScan Toolbox 4.1.1.0X, please follow all of the steps below:

Install Adobe Photoshop 7.0 and CanoScan Toolbox 4.1.1.0X to your Macintosh OS X system.

Launch CanoScan Toolbox 4.1.1.0X.

From CanoScan Toolbox 4.1.1.0X, click the “Scan-1” button.

The “Scan” settings dialog appears. Review the “Scanner Settings” and the “Save scanned image to” preferences and make adjustments as desired.

In the “Link scanned image to?” section, click the “Set?” button. The “Open” dialog will appear.

Accomplish all of the following steps from the “Open” dialog window.

From your local drive. Select the folder where you installed Adobe Photoshop 7 (usually the “Applications” folder).

Then, select the “Adobe Photoshop 7” folder.

Next select the “Adobe Photoshop 7” application icon.

Note: CanoScan Toolbox 4.1.1.0X recognizes the “Adobe Photoshop 7” application as a folder not as an application.

Now select the “Contents” folder.

Now select the “MacOS” folder.

Finally, select the document “Adobe Photoshop 7.0” located within the “MacOS” folder and click the blue, highlighted “Open” button. The “Open” dialog window closes.

Select the “Apply” button from the “Scan” dialog window.

Scanned images will now be linked to the Mac OS X “Native Mode” version of Adobe Photoshop 7.0. Select “Scan” to scan an image or “Cancel” close this window.

[size=18][/size][size=12][/size]

Bijdrager
    Syndic

Nou… duidelijker kan je het niet krijgen toch? :D

Bijdrager
    olav

Ik ben eeuwig dankbaar en voel me een kluns maar ik heb die pagina niet gevonden. Ben dus alleen nog nieuwsgierig naar de URL van de bovenstaande pagina.
    En natuurlijk hartelijk dank.
    olav
    ps: Nog iets, waarom maakt Cannon het zo ingewikkeld?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.