7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrrraauw

Scanner driver in classic… en dan?

ik heb even rondgekeken maar zag niets dat mijn vraag beantwoordde …

ik heb een driver voor mn scanner gedownload helaas alleen beschikbaar voor os 9 (tenzij iemand een osx driver weet voor canoscan d646u ex :D)

nou heb ik dat volgens mij allemaal goed geinstalleerd maar dan? hoe gaat het verder want ik heb dus nog nooit iets met classic gedaan en snap dus ook helemaal niet hoe dat werkt :sealed:

Bijdrager
    KarelWillem

Een scannerdriver in OS9/Classic installeren is één.
    De bedoeling is nu wel dat je ook gaat scannen vanuit Classic.

Je hebt dus een programma nodig om je scanner te kunnen gebruiken in Classic, zoals het scanprogramma wat bij de scanner zelf zit of een oude versie van Photoshop.

Scannen vanuit een programma in OSX, die dan de driver van Classic gebruikt kan niet.

Bijdrager
    Gert Snijders

Over wat voor scanner hebben we het hier?
    Kijk anders eens bij Ed Hamrick en Vuescan of je scanner erbij staat.
    Van deze software, die ik al jaren gebruik (tot tevredenheid) kun je een test-versie downloaden.

http://www.hamrick.com

Bijdrager
    Mrrraauw

hij doet het!! yay eindelijk na bijna een jaar zoeken… ja ik vond dat dus iets te spannend dat os9 het zag er zo vreemd uit enzo:D maar het werkt dus ik ben blij:) dank je!

Bijdrager
    Mrrraauw
    ”Gert

Over wat voor scanner hebben we het hier?
    Kijk anders eens bij Ed Hamrick en Vuescan of je scanner erbij staat.
    Van deze software, die ik al jaren gebruik (tot tevredenheid) kun je een test-versie downloaden.

http://www.hamrick.com

hai die had ik al geprobeerd maar mijn scanner doet ie niet

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Mrrraauw?”

hij doet het!! yay eindelijk na bijna een jaar zoeken… ja ik vond dat dus iets te spannend dat os9 het zag er zo vreemd uit enzo:D maar het werkt dus ik ben blij:) dank je!

En, wat heb je nu precies gedaan dan?

Bijdrager
    Mrrraauw

ik had toolbox ook nodig dat was de benodigde software om de driver aan te sturen. die liep ook in classic. na installatie was er niet een opstartvenster dus ik wist niet waar het nou was. maar door je reactie leek het wel veilig om dit programma dan te draaien – ja heel stom maar ik dacht altijd dat classic zoiets was waarmee je de system files van het systeem kon aanpassen hehe :sealed:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.