8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    robminnaert

scannen vanaf internet

Ik heb net een nieuwe HP all-in-one gekocht met ePrint. Werkt echt fantastisch, zowel ePrint als Cloudprint een fluitje van een cent. Maar ik zou ook willen kunnen scannen vanaf een externe locatie maw wanneer ik niet in mijn WIFI netwerk ben. In mijn netwerk lukt het zelfs vanop mijn iPhone, zonder dat m’n mac opstaat, en HP heeft zoiets als webscan, maar anders dan dat de naam doet vermoeden, lukt dat enkel wanneer je in hetzelfde netwerk bent als de printer.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch van ’t is eender waar kan scannen?? wie weet wat?

Bijdrager
    iMad

Als je op een andere locatie bent, hoe wil jij dan iets onder scanner leggen om het te kunnen scannen?

Bijdrager
    robminnaert

Aha goed opgemerkt;-)
    Gebeurt vaak dat een belangrijke brief binnenkomt terwijl ik op mijn werk ben. Mijn vrouw kan die dan onder de scanner leggen, en ik vraag de scan aan vanop afstand

Geblokkeerd
    Bento

Printen is eenrichtingsverkeer, scannen tweerichtingsverkeer. Dat ligt wat complexer.

Bijdrager
    iMad

Dan scant zij de brief en via mail naar je toe.
    Je vrouw is toch niet blond:grin:

Bijdrager
    iMad

Heb effe verder gekeken je kan Webscan aanzetten, ga naar de webpagina van je printer.
    Dan bij Instellingen / Beveiliging / Beheerderinstellingen en dan vink je Webscan aan………
    Wist niet dat het erop zat.

Bijdrager
    janvanes

Misschien niet interessant voor jou omdat je net iets nieuws gekocht hebt, maar dit lijkt me toch een interessant product: de Doxie Go + Wi-Fi. Een kleine wireless scanner waarmee je naar de cloud kunt scannen.

Bijdrager
    robminnaert
    iMad op 13 februari 2012

Dan scant zij de brief en via mail naar je toe.

Je vrouw is toch niet blond:grin:

de situatie is dat ik de macbook mee heb, dus mijn vrouw kan wel iets op de scanner leggen, maar verder is er geen computer in het netwerk aanwezig.

wat de webscan betreft, die staat aangevinkt, maar anders dan de naam doet vermoeden, die werkt enkel als de computer in hetzelfde netwerk zit als de scanner, dus beetje verkeerde naamkeuze lijkt mij. In dat geval gebeurt de scan met de ingebouwde mogelijkheden in het OS, dus de geinstalleerde scansoftware wordt daarbij omzeild. handig voor een guest computer die in het netwerk komt en de driver niet heeft, maar om VANUIT de cloud te scannen (niet NAAR de cloud) ben ik er niks mee

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.