20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

Scannen met iMac…

Soms heb ik heimwee naar mijn windows pc….. toen ik kon probleemloos vlug documenten scannen…
    Met Presto Page Manager 7 lukt dat niet. Traag, nu loopt het programma zelfs vast.
    Mijn printer is een Brother MFC-9840CDW.
    Kent iemand een oplossing ?
    Het programma moet bijna uitsluitend dienen om snel documenten in te scannen in PDF.
    Dank bij voorbaat

Bijdrager
    JBStudio

Kan je niet gewoon voorvertoning gebruiken? werkt übersnel

voorvertoning-importeer van scanner-selecteer je brother-gaan met die banaan-1keer een preview maken en dan scan-scan-scan-scan-scan-scan, sneller kan naar mijn idee niet met het materiaal je hebt. Ook niet met een windowsmachientje

Bijdrager
    Koetjesreep

toen ik kon probleemloos vlug documenten scannen…

Kijk eens bij System Preferences -> Print & Fax -> en kies dan de juiste printer/scanner en klik op scan. -> open scanner. En klaar.

Bijdrager
    Grupello

Ik heb dat hier ondertussen al gevonden om de scannen via print&fax, inderdaad het gaat snel. Nu probeer ik de pdf-file een andere naam te geven. Dat lukt hier niet. Ik zou ook annotaties moeten maken op het document.

Bijdrager
    JBStudio

Is dat een nieuwe vraag of een ontdekking? Als het een vraag is, zou je misschien iets specifieker kunnen zijn met wat er niet precies lukt met naam aanpassing.

Bijdrager
    Infinitatus

Kijk eens naar het programma Vuescan . Op windows had ik er la goede ervaringen mee. Er bestaat ook een versie voor de mac.

Bijdrager
    Grupello
    JBStudio op 12 april 2011

Is dat een nieuwe vraag of een ontdekking? Als het een vraag is, zou je misschien iets specifieker kunnen zijn met wat er niet precies lukt met naam aanpassing.

Neen, het is geen nieuwe vraag. De documenten zijn nu “vliegensvlug” ingescand via print&fax. Nu kan ik deze bestanden lezen via acrobat reader, automatisch worden ze daarin geopend. In acrobat reader kan ik echter het bestand niet “opslaan als” & een andere naam geven. Deze morgen heb ik acrobat reader moeten installeren om documenten van mijn bank te kunnen downloaden. Ik heb ook acrobat reader ingesteld als standaard.

Inactief
    Anoniem

Waarom doe je ’t niet via het programma “Fotolader” ? Deze staat standaard tussen de programma’s van MacOSX.

Bijdrager
    mtooster

Misschien moet je dan maar weer gewoon ‘Voorvertoning’ gebruiken in plaats van Acrobat Reader.

Waarom moest je Acrobat Reader überhaupt downloaden? Kon je het niet openen met Voorvertoning? Dat heb ik nog nooit meegemaakt namelijk.

In Voorvertoning kun je ook super makkelijk opslaan als een ander bestand.

Wil je alleen de bestandsnaam wijzigen? Dan kun je dat natuurlijk veel beter via de Finder doen!

Bijdrager
    Grupello

Het is mij nu gelukt het pdf bestand een andere naam te geven. Hoe kan ik nu op het document annotaties maken ?

Bijdrager
    Grupello

Het heeft wat lang geduurd, maar ik kan nu doen wat ik moet doen, en vlug.
    Dank voor de hulp.

Bijdrager
    bouncer

Als je Voorvertoning gebruikt kun je zowel de pdf een andere naam geven als annotaties toevoegen.

Bijdrager
    Oppie

Grupello, als je hier vragen stelt geef dan ook mensen een antwoord; dat helpt jou ook weer…

Gebruik je nu Reader of Voorvertoning.app.?
    Beter om gewoon die laatste te gebruiken; het hele OS GUI is PDF gebaseerd, dus je het echt geen extern programma meer nodig.
    En in Voorvertoning doe je annoteer dmv van de knop of via menu Weergave>Toon annotatiebalk.

Bijdrager
    Hansi2124
    Grupello op 12 april 2011

Hoe dan precies?

Bijdrager
    Grupello
    Oppie op 12 april 2011

Grupello, als je hier vragen stelt geef dan ook mensen een antwoord; dat helpt jou ook weer…

Gebruik je nu Reader of Voorvertoning.app.?

Ik gebruik Voorvertoning.

Bijdrager
    Grupello
    Hansi2124 op 12 april 2011
    Grupello op 12 april 2011

Hoe dan precies?

Wat bedoelt U ?

Mijn probleem is opgelost : ik scan via “print&fax” en gebruik “voorvertoning” voor het bewerken.
    Dit lukt mij allemaal prima.
    Het heeft bij mij wel een tijdje geduurd vooraleer ik alles onder de knie had, maar het lukt mij nu wel. Ik een 60+ en ben nog maar onlangs overgeschakeld van windows naar Mac. In die context duurt het allemaal wat langer… Maar het hoeft gezegd : heelveel heelveel heb ik te danken aan de mensen van het forum hier, waarvoor mijn grootste dank.

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk, daar doen we het met z’n allen ook voor!
    :thumbsup:

Bijdrager
    Oppie

Dus je hebt ook de annotatie-functie in Voorvertoning (VV) gevonden?

Je kunt ook direct uit VV scannen; je krijgt dan hetzelfde scan-venster als uit de genoemde Systeemvoorkeuren. In VV menu Archief>Importeer van scanner>kies nu je scanner.

Zo heb je toch geen heimwee meer, hè?!:wink:

Bijdrager
    Grupello

Dus je hebt ook de annotatie-functie in Voorvertoning (VV) gevonden ?

Ja, zeer handig !

Je kunt ook direct uit VV scannen; je krijgt dan hetzelfde scan-venster als uit de genoemde Systeemvoorkeuren. In VV menu Archief>Importeer van scanner>kies nu je scanner.

Ga ik de volgende keer eens proberen.

Zo heb je toch geen heimwee meer, hè?!

Neen, ’t was rap over… dat is zoals met een ex-liefje in een nieuwe relatie, soms denk je daar eens aan…

Bijdrager
    tarun

Werk goed zeg, dat scannen vanuit voorvertoning. Nu geen oude en trage software meer nodig (Epson Perfection 1670).

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.