5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sypie

Scannen met een applescript?

Ik ben voor mijn werk bezig om iets te gaan automatiseren of beter gezegd: Ik wil mijn tijd beter besteden en wil dus iets makkelijker doen. Iedere dag als ik thuis kom van mijn werkzaamheden maak ik een scan van mijn dagstaat. Ik moet in het programma van Canon aangeven wat ik wil doen, een naam geven en een locatie opgeven. Mijn vraag is eigenlijk: Kan ik met behulp van een AppleScript iets uit laten voeren dat er automatisch gescand wordt, opgeslagen als PDF met bij iedere scan dezelfde naam, alleen met een andere datum?
    De output zou dan dit worden: dagstaat 17-04-2007.pdf en die komt dan in de map ~/documenten/dagstaten.

Binnenkort wil ik namelijk nog meer adminstratie gaan scannen zodat ik nog minder mappen op de plank heb.

Zou dit mogelijk zijn of zal ik voor een andere oplossing moeten zoeken?

Bijdrager
    Turbanus

Is Omnipage niks voor jou?

Bijdrager
    sypie

Omnipage is meegeleverd met mijn scanner (CanoScanLide70). Het enige is dat ik eigenlijk met een heel simpele toepassing documenten wil “importeren” via de scanner zodat er een klein pop-up schermpje komt waar ik de naam in moet vullen. Er kunnen meerdere scripts zijn zodat ik voor ieder document een apart script heb. Enige wat daarin verschil is de doelmap en de doelnaam. De output die ik gebruik is in alle gevallen PDF, wat ik nu ook doe met de bijgeleverde scan software.

Bijdrager
    Turbanus

Ik scan allang niet meer. Maak er gewoon een foto van. Via iPhoto zou het ook kunnen denk ik want een foto kan standaard voorzien worden van datum/volgnummer/tijd en die kun je als (dag)groep of (week)groep ineens exporteren als jpeg welliswaar, naar de gewenste map.

Bijdrager
    sypie

Ik wil mijn documenten wel op een printbare kwaliteit hebben. En ik weet, na wat rondgelezen te hebben, dat met AppleScript ontzettend veel dingen geautomatiseerd kunnen worden die met automator niet gedaan kunnen worden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.