2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Duyster

Scannen met Acrobat (Samsung CLX-2160)

Beste,

Als ik een document wil scannen met Adobe Acrobat 9 kan ik slechts één documentje scannen (via ‘Document’>’Scan to PDF’). Nadat ik het document succesvol gescand heb en ik er nog eentje wil scannen, verschijnt mijn scanner niet meer bij de apparaten. Ik moet Acrobat sluiten (cmd+q) en heropstarten voor ik weer (slechts één) bestand kan scannen. Ik heb al ‘gegoogled’ naar het probleem, maar zonder resultaat.

Mijn printer-scanner is een Samsung CLX-2160. Normaal gezien zit daar (scan-)software bij, ik heb deze ook geïnstalleerd, maar vind ze nergens terug. Ik kan trouwens ook niet dubbelzijdig printen (wat op Windows wél kan). Het is alsof ze de support voor Apple laten slabakken.

Heeft er iemand een idee voor het scanprobleem?

Alvast heel erg bedankt!

Mvg,
    Thomas

Bijdrager
    Pier

Heb je al is geprobeerd om te scannen met het programma Fotolader? Mijn ervaring is dat die ook een hoop scanners ondersteund. In het programma Voorvertoning kan je meestal ook scannen, zit ergens de optie “Importeer van scanner’..

Verder klinkt het inderdaad als brakke software van Samsung. Maar dat hoort geloof ik bij printerfabrikanten….

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.