6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    kokkie44

Scannen

Goedemiddag,
    Ik ben bezig een boekje te scannen maar er treden problemen op.
    Wanneer ik hem , HP Photosmart 5510, laat scannen via Voorvertoning, dan zet ie em gedraaid neer, dus moet ik em dan handmatig weer goed draaien., bij 1 scan is dat niet zo erg, maar als je 100 bladzijden moet doen word het wel vervelend..
    Bovendien is het zo dat wanneer ik er 1 heb gescand en weer heb gedraaid ik na de volgende scan weer opnieuw kan beginnen met ze allemaal terug te draaien.
    Wanneer ik het bestand dan als .pdf opsla moet ik die ook weer draaien.
    Wie heeft voor mij de oplossing??

Bedankt alvast..

Bijdrager
    sedikit

Al Programma’s/Fotolader geprobeerd?

Bijdrager
    hatolex

Of het te copieren object gedraaid op de glasplaat leggen misschien.?

Bijdrager
    Verwijder

Fotolader is precies dezelfde scanmodule dus dat zal niet veel helpen.

Met al dat gedraai kan ik het niet meer volgen :wink:. Scan je bladzijde voor bladzijde of twee bladzijden tegelijk? Roteer je voor of na het scannen? Hoe sla je op als pdf? Moeten alle scans uiteindelijk in één pdf komen? Liefst met de tekst rechtop zeker?
    Zo zou ik het doen:
    1. Scan het hele boekje (probeer het eerst met een paar bladzijden) zonder iets te roteren, je hebt nu een venster met aan de linkerkant de scans.
    2. Selecteer de scans (met Command-klik) die evenveel moeten roteren en roteer. Herhaal dit voor scans met andere rotaties. Je kan dit ook in groepen doen, ze hoeven niet allemaal tegelijk.
    3. Selecteer alle scans, print, bewaar als pdf.

Bijdrager
    kokkie44

@willemien

Bedankt, heb idd alles gescand, cmd=a en dan draaien, opslaan als pdf en dat werkt.
    Maar blijf het raar vinden dat de scans gedraaid, dus niet rechtop, op de mac komen, vreemd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In Fotolader (ik heb Voorvertoning nog nooit geprobeerd om mee te scannen) kun je het deel dat gescand moet worden roteren tot elke hoek die je wilt. Je moet dan geloof ik wel de geavanceerde modus aanzetten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.