6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

Scan naar JPEG, converteer naar PDF (tekst selecteerbaar)

Dag allemaal,

Jullie gaan misschien lachen, maar ik heb iets ‘doms’ gedaan denk ik. Via mijn HP printer/scanner heb ik een 100 tal documenten gescand. Deze bestanden zijn nu allemaal in (hoge MB) JPEG’s (hier had ik al iets moeten opmerken). Graag had ik dat dus in PDF gewild en heb er dus een 4 tal nu geconverteerd. Allemaal goed en wel, zijn nu PDF en kleiner formaat, maar ik kan er dus niet in het bestand naar tekst zoeken, noch kan ik de tekst selecteren. En dat zou ik dus wel graag willen, moest ik via mijn finder later een zoekterm ingeven dat dus de inhoud van deze PDF’s ook wordt herkend.

Kunnen jullie mij helpen?:sad:

Bijdrager
    TheBigZ

OCR software gebruiken.

Bijdrager
    F_Vervoort

Indien je Acrobat Professionel hebt, kan je de ingebouwde OCR-functie gebruiken. Gooi je jpg’s op het acrobat icoontje en converteer via de OCR-functie…

Bijdrager
    Saabs

Problem solved! Ik gebruik nu de gratis software PDF OCR X en het werkt perfect.

TheBigZ & F_Vervoort =

Hartelijk dank!

Bijdrager
    Saabs

Ik had nog een aanvullende vraag. Nu heb ik dus die 4 geconverteerd en ze zijn allemaal ‘searchable’ PDF’s geworden. Perfect.

Maar graag zou ik wensen dat ik ze dus via Spotlight kan zoeken, maar dat werkt niet. Geen enkele zoekterm werkt bij geen enkele PDF. Ik heb Spotlight ook al geïndexeerd, wat 2 uur geduurd heeft, maar dat werkte niet.

Bijdrager
    Saabs

Ik heb een ander OCR programma geprobeerd, ABBYY FineReader Express genaamd, en daarmee kan ik hetzelfde als PDF OCR X, maar het pluspunt is dus dat ze ook in Spotlight worden gevonden. Voor mij dus de gepast oplossing.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.