11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Delars

Scale InDesign document

Hej OMT,

Ik ben voor mijn studie met een magazine bezig. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik het magazine te groot heb gemaakt. Het is nu 200 bij 241 mm groot. Nu wil ik dit verkleinen tot 80% van die grootte. Dat is me wel gelukt als ik eerst een PDF exporteer in originele grootte en die dan exporteer naar een nieuwe PDF die 80% van de originele grootte is; maar dat is een beetje een tricky work-around. Ik vraag me af of dat niet voor problemen zal zorgen bij de drukker. Dus nu vraag ik me af of er geen manier is om een compleet document in InDesign te verkleinen zonder dat de lay-out veranderd.

Bijdrager
    Hanton

Waarom scale je alles niet op 80% in indd? Documentgrootte aanpassen en dan alles op weer op positie zetten. Is wat werk maar zou ik het doen. Over hoeveel pagina’s gaat het?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan per pagina wel binnen InDesign geregeld worden.

– Selecteer alles op een pagina.
    – Groepeer het
    – Schaal alles naar 80%

Doe dit op elke pagina.
    Pas daarna je paginaformaat in het hele document aan.

Bijdrager
    Carlo

Je kan het ook proberen met de volgende workaround.

Ga in et document naar het meny Layout > Layout adjustment.

Vink in dat venster de optie aan.

Verklein je dokument met de juiste afmetingen onder menu File > Document setup.

Nadien zal je wel moeten nakijen of alles nog wel op de juiste plaats staat en hier en daar zal je wat moeten aanpassen.

Het lukt soms, niet altijd

Bijdrager
    Yurgen

Printen naar postscript, de afdruk/pagina instellingen op 80% zetten, en door Distiller halen…

Bijdrager
    hopsa

Als je Carlo’s stap doet, kun je eerst (om een zeer fraai resultaat te krijgen) alles selecteren op je spread/pagina, dan vanuit scripts/javascript-> Addguides.jsx draaien.
    Daardoor erkent indesign alles op je pagina en distribueert dat keurig over je lay-out.

succes!
    hopsa

Bijdrager
    Whamp

Zoals Yurgen al zegt. Dit is veruit de makkelijkste manier. Verspringt er niets!

Bijdrager
    Carlo

maar Whamp je hebt geen bewerkbaar indesign document

Bijdrager
    Whamp

@Carlo
    Je hebt het originele (te grote) document toch nog.

Bijdrager
    hopsa

@Whamp! en je uitvoer op 80% van je ontwerp, dus de gekozen letters zijn dan misschien niet eens fraai
    (vandaar, het fraaie resultaat en de beste methode. Wie heeft niet een uur voor de drukgang een correctie doorgevoerd…) Corps zes gebruikt in een helvetica neue condensed light? even kijken, 80% van 6 is corps 4,8.. dat wordt toch wel erg klein. (pure hypothese)

OK het is maar voor een school opdracht, maar voor diegene die net aan het googlen is geweest omdat je voor een opdrachtgever iets moet veranderen, is dat toch een juiste oplossing.

Werkt ook ZEER goed voor pagina’s staand en liggend maken voor tabletpublicaties!
    goed weekend alvast allemaal

Bijdrager
    MouseMighty

Mag ik even vragen wat het praktisch nut is van een 160mm x 192,8 mm document? Want dat is nou niet een gangbaar formaat. Ben erg benieuwd wat de toepassing is want hoe gaat een drukker dit verwerken?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.