30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDunes

Save as Quicktime movie…?

Als ik een filmpje kijk bijv. op uitzendinggemist en dat filmpje dan wil opslaan: ”Save as Quicktime movie”. Dan heb ik dat filmpje wel op mijn computer staan maar alleen de eerste 5-10 minuten heb ik beeld en het scherm word wit.
    Ligt dit aan Quicktime en is hier misschien een oplossing voor?

:roll:

Bijdrager
    Lutjemac

Ik denk dat het filmpje eerst helemaal geladen moet zijn.

Gr. LutjeMac

Bijdrager
    KingAchille

Is het filmpje of is het een stream?
    Een stream kan quicktime niet opslaan..
    Mvg,

Bijdrager
    wouwout

maar uitzendingemist streams kun je met quicktime en flip4mac wel opslaan. laat ‘m helemaal laden (kan lang duren want de dowloadsnelheid is afgestemd op streaming kijken). en dan als quicktime opslaan. Kan dan ook op een ipod worden gekeken, lijkt me (heb ik nog niet getest).

PS dit werkt als je flip4mac zo hebt ingesteld dat ie extern quicktime opstart

Bijdrager
    1984

Dat gaat prima met de juiste instellingen , “Create streaming movies” (hoeft geen eens volledig te laden, je kunt gelijk op Save as klikken en de site weg klikken ) Indien “Launch Quick Time player” aangevinkt, zal het niet zo makkelijk lukken

Bijdrager
    MacDunes

Hartstikke bedankt 1984!

Het werkt eindelijk. Ik probeerde het voorheen elke keer met Snapz Pro maar dat word ook lastig en vervelend.

:mrgreen:

Bijdrager
    Oppie

Ben toch wel benieuwd hoe het bij jou werkt 1984.

Ik krijg zo geen QT movie download , maar een bestandje dat is gekoppeld aan de internet stream. Er wordt dus geen film gedownload. Wat me ook logisch lijkt, want Uitzending Gemist wilt natuurlijk helemaal niet dat je het lokaal kunt opslaan.

Weet jij meer?

Bijdrager
    1984
    ”Oppie”

want Uitzending Gemist wilt natuurlijk helemaal niet dat je het lokaal kunt opslaan.

Daarom zal ik er maar niet op ingaan, Hoe dat kan :sealed:

Bijdrager
    Oppie

Met QT Pro? Ja, die kan idd meer.
    Zal eens proberen met QTP 6, want die heb ik.

<10 minuten later>

Vreemd, net als Gnurk de la Rossa in genoemd draadje, lukt het mij ook niet.
    Dit heb ik gedaan:
    1- vanuit de plug in heb ik UG het commando gegeven: Save As QuickTime Movie…
    2- het bestandje (de stream) heb ik geopend met QTP
    3- ‘Bewaar als…’ geeft (natuurlijk) opnieuw weer het stream bestandje
    4- het commando Wijzig>Selecteer alles is te kiezen, maar niet Wijzig>Kopieer. Begrijp ook niet wat ik ermee zou moeten…

Lukt het jou dan wel?
    Nog tips?

Bijdrager
    1984
    ”Oppie”

4- het commando Wijzig>Selecteer alles is te kiezen, maar niet Wijzig>Kopieer. Begrijp ook niet wat ik ermee zou moeten…

Wijzig>Kopieer = Ga naar wijzig (in menubalk) en kies kopieer

Nu de film die in QuickTime geopend is geheel selecteren (wijzig-> selecteer alles),
    dan copieren, een nieuw leeg bestand aan maken (Archief->Nieuwe speler) en dan plakken.

Bijdrager
    Oppie

Daar gaat het bij mij fout:
    de opdracht menu Wijzig>Selecteer alles werkt wel, maar de volgende stap, menu Wijzig>Kopieer blijft grijs…
    Dus wat zou er niet kloppen, of wat doe ik niet goed?

Bijdrager
    Misja

@Oppie: Als je create streaming movies uitvinkt, dan vindt er een ‘progressive download’ plaats en moet je helemaal wachten tot hij geladen is in QT. Vervolgens kun je hem bewaren als QT film (en dat duurt vaak ook weer even lang als de download daarvoor)…

Bijdrager
    Oppie

Bedankt voor het meedenken, maar ook zo lukt het me niet.
    Heb ook nog QT 7 eraf gegooid, zodat QT 6 Pro de zaak bestiert, maar no joy
    Jullie lukt het dus wel, een film van Uitz. Gemist lokaal op te slaan?
    Vreemd hoor…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, de films van Uitzending Gemist worden hier al maanden op die manier bewaard.

Aan-klikken, wachten tot Quicktime het overneemt en de film helemaal laten uitlopen.

Dan bewaren als Quicktime movie (of natuurlijk exporteren als wat anders).

Bijdrager
    Oppie

Ok, nog eens proberen dan…

KW, heb je QT òf QT Pro? Versie 6 of 7? Flip4Mac v 2.1.1.70?
    En heb je in F4M voorkeuren>Browser>Launch QT Player aangevinkt?

Bijdrager
    bassbug
    ”KarelWillem”

Ja, de films van Uitzending Gemist worden hier al maanden op die manier bewaard.

Aan-klikken, wachten tot Quicktime het overneemt en de film helemaal laten uitlopen.

Dan bewaren als Quicktime movie (of natuurlijk exporteren als wat anders).

Iets meer stap-voor-stap uitleg graag.
    Ja sorry klinkt ontzettend ‘kinderachtig’ maar zo bedoel ik het niet. Ik denk dat bij ons hele simpele dingen niet worden gedaan waardoor het gehele boodschap niet overkomt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zal proberen duidelijk te maken wat ik doe.

Mijn systeem:
    – Safari 3.0.3
    – Flip4Mac 2.1.1.70
    – Quicktime Pro 7.x

Instellingen:
    – Flip4Mac
    > Systeemvoorkeuren
    Flip4Mac
    Browser
    Alles aanvinken (2e hoeft niet, mag wel)

http://www.uitzendinggemist.nl
    – klik Bekijk uitzending
    – Quicktime opent nu de stream automatisch in een eigen venster
    – wacht tot de film helemaal geladen is
    – Archief > Bewaar als > Bewaar als zelfstandige film

En dat zou het moeten zijn.

Bijdrager
    Oppie

Ok, gratis gaat het dus niet, want blijkbaar heb je QT Pro 7 nodig.

En daarmee kun je zeggen dat het ook niet zo makkelijk gaat als dat anderen op pagina 1 van dit draadje aangeven, want wie heeft er nu QT Pro 7? De meeste Maccers niet, uiteraard…

Maar bedankt voor het meedenken en de info.

Bijdrager
    bassbug

Volgens mij zie ik hier twee verschillende methoden:

1) video helemaal laten lopen en dan inhoud opslaan => alles in 1x

2) de binnenkomende data (stream) opslaan => bestand wordt langzaam ‘gevuld’.

Bij het eerste lukt bij mij niet omdat als videostream helemaal binnen is slaat QT Pro toch maar een link-bestand op van 4k ipv een ‘self contained movie’ met alles erop-en-eraan.

Ik probeerde dus methode 2 door zodra de stream start op te slaan. Uiteraard wordt er weer een link-bestand van 4k opgeslagen.

Ik heb ook het idee dat mensen tips van zowel methode 1 en 2 doorelkaar geven?

Bijdrager
    Oppie

Dat gebeurde mij met QT Pro 6 ook. Heb jij wel QTP 7?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik KAN mijn stream helemaal niet opslaan als hij nog loopt.
    Deze moet volledig binnen zijn en dan echt expliciet opslaan als ‘Zelfstandige film’.

En die 29 euro voor Quicktime Pro is het best waard hoor (neemt niet weg dat het ook heel makkelijk zonder die 29 euro kan…).

Bijdrager
    bassbug

Nou ik heb het eens stap voor stap gedaan en hier is het resultaat:

Videostream gaat starten

Videostream is klaar

Ik ga nu opslaan als QT movie

Naam geven

En tja, nog steeds is het QT movie bestand nog steeds 4K groot…

:x

Bijdrager
    bassbug

Ik zat ook even naar mijn QT pro instellingen te kijken.

Moet je niet ‘Save movie in disk cache’ AAN hebben gevinkt?

Anders gaat het toch ‘ene oor in en andere oor uit’?

Update:
    Nope, helpt geen fluit… :(

Dus het moet iets anders zijn. Maar wat?!!!!

Bijdrager
    MacDunes

Ik heb nu weer wat nieuws, elke keer als ik een filmpje bekijk gaat die nu bufferen waar voorheen nooit last had.

Als ik nu ook het filmpje save en dan open dan gaat die weer bufferen. Ook het omzetten lukt niet dan komt er als bericht: ”Isn’t a Quicktime movie”

Bijdrager
    Oppie

Grrr, ik stop ermee!
    Heb nu QT Pro 7, maar gewoon hetzelfde probleem: het blijven streams, en geen volledige bestanden.
    Wat er anders is bij mij, of bij jullie, ik weet het niet.
    Maar ik laat het erbij zitten, want zo gaat het toch niet lukken…:x

Bijdrager
    dsm

maar ik ben nu nieuwsgierig, heeft iemand nog tips want mij lukt het ook niet :wink:

Bijdrager
    Misja

Wat zij die het niet lukken missen is het scherm -kan dat nu even niet posten- dat na het bewaar als… commando verschijnt, waar er gevraagd wordt of je de film als verwijzing of als zelfstandige QT film wilt bewaren. Bij die laatste krijg je dan het volledige bestand.

edit:

Bijdrager
    Oppie

Uiteraard!

Bijdrager
    Misja

En me dunkt dat dan het vakje van bassbug aangevinkt moet zijn!

Bijdrager
    dsm
    ”Oppie”

Uiteraard!

“Uiteraard!” in de zin van “probleem alsnog opgelost” of was dit laatste advies een open deur waarmee je helaas nog steeds niets verder bent?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.