11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

Save as ipv save met eindscriptie (spoed)

Beste iedereen,

Momenteel ben ik druk bezig met mijn eindscriptie. Ik heb net alleen een grote fout gemaakt.
    Ik heb een oude versie van een document (word) geopend en vervolgens een save as gedaan. Ik had niet door dat dit een oude versie. Gevolg ik ben mijn nieuwe document kwijt want deze is overschreven voor de oude. Is er nog een mogelijkheid dat ik de nieuwe versie kan terughalen???

Hopelijk kan iemand me aan een oplossing helpen want het is een hoop werk wat verloren is gegaan en ik heb nog 1 dag om alles in te leveren.

Alvast bedankt,

ATT

Edit: in de map Microsoft User Data kan ik niets meer vinden, ook in de bibliotheek niet. Kan het document nog ergens in een andere map staan? Ik heb wel een back-up maar daar mist nog een hoop in. :cry: :cry: :cry:

Bijdrager
    OGT

Als het echt overschreven is, vrees ik dat je enkel op de back-up kan terugvallen..
    balen dat leopard er nog niet is, anders was je wsl geholpen met time-machine!

succes ermee!

Bijdrager
    1984

Probeer appletje+F (in de Finder) en typ de naam van het document in……..maar over het algemeen geld……….. een bestand of map met dezelfde naam. Als u het bestand of de map vervangt, wordt de inhoud ervan overschreven.

Bijdrager
    Leander

Nee helaas, je hebt het bestand overschreven, waardoor het blijvend veranderd is.
    Altijd tussenbackups maken, je bestand kan bijvoorbeeld immers ook zo maar plotseling currupt raken of je HD geeft ineens de geest.

Hopelijk heb je nog veel opgedane kennis en inzichten paraat en kan je toch snel je scriptie ‘herstellen’.

Succes in ieder geval.

Bijdrager
    ATT

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ben er ook inderdaad bang voor dat het niet terug te halen is. Het zou al nachtwerk worden maar nu wordt het denk ik ook ochtendwerk :roll:
    Echt super balen dat Leopard er nog niet is, timemachine zou inderdaad een mooie uitkomst geweest zijn. Toch zonde denk dat er nu 4 ur werk (dik) verloren is gegaan.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

ATT

Bijdrager
    Daan86

Wat is je scriptieonderwerp overigens?

Bijdrager
    ATT

Het gaat over e-learning en de online behandeling van verslaafde jongeren :wink:

Ben inmiddels flink opgeschoten en ga de deadline denk ik halen :D :D :D

Bijdrager
    Brainiac
    ”ATT”

Het gaat over e-learning en de online behandeling van verslaafde jongeren :wink:

Online behandeling van verslaafde jongeren.. Dan bedoel je niet verslaafd aan internet mag ‘k hopen?:P

Bijdrager
    Daan86

wat studeer je dan?

Bijdrager
    ATT
    ”Brainiac”
    ”ATT”

Online behandeling van verslaafde jongeren.. Dan bedoel je niet verslaafd aan internet mag ‘k hopen?:P

Ja ook daar zijn we mee bezig! Klinkt raar maar dit is serieus een optie waar we naar aan het kijken zijn. Ik zit nu in een organisatie die hier best wel toonaangevende ideen over hebben. (durf nu niet veel meer te vertellen ivm bedrijfsgeheimen, enz)

Edit:wink:

Bijdrager
    ATT
    ”Daan86″

wat studeer je dan?

Ik studeer Opleidingskunde.
    Binnen die opleiding wordt je opgeleid tot:

Ontwikkelaar van les/trainings materiaal
    Trainer (het overbrengen van de ontwikkelde stof)
    HRD’er de management kant van het opleiden zeg maar (opleidingsbehoeften uitzoeken, opleidingen inkopen, enz).

Trainen is zeg maar echt mijn vak en de ICT is mijn hobby en die ga ik nu dus combineren.
    Hierna wil ik nog een master e-learning gaan doen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.