12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Paulster

Satelietbeeld dat inzoomt naar een locatie

Hey mensen,

Ik ben bezig met de intro van een radioprogramma. En ik wil graag het beeld hebben van een sateliet die inzoomt op een bepaalde locatie (maakt niet zoveel uit welke), zoals je dat wel is ziet in films.

Heeft iemand misschien een website of iets die een filmpje host waarin dit gebeurd?

Bijdrager
    iJet

Google Earth

Wist je al dat er op de radio geen plaatjes kunnen worden uitgezonden?;):P

Inactief
    Anoniem

En om het op te nemen heb je dan iets als Snapz Pro X nodig… [size=9:9a8d0710da]mocht dat de volgende vraag zijn[/size:9a8d0710da].:roll:

Bijdrager
    Remon

Google earth zit er nogal google earth achtig uit je zal denk ik moeten
    zoeken naar een pdf maf van de wereld die redelijk natuur getrouw is nagemaakt
    of hem zo een beetje aanpassen. Die vervolgens laten inzoemen.

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”Remon”

Google earth zit er nogal google earth achtig uit je zal denk ik moeten
    zoeken naar een pdf maf van de wereld die redelijk natuur getrouw is nagemaakt
    of hem zo een beetje aanpassen. Die vervolgens laten inzoemen.

Heb je enig benul hoe groot zo’n PDF’je dan wel niet gaat worden?

Ik denk dat je enige -gratis- optie Google Earth is. Enneh als je handig snijdt zie je niet dat het Google Earth is. Want je gaat natuurlijk alleen het midden v/h scherm opnemen he.

Inactief
    Anoniem
    ”Zaphod_B”

Enneh als je handig snijdt zie je niet dat het Google Earth is.

Wat mist erin mixen in iMovie doet ook wonderen.:wink:

Bijdrager
    houtappels

Hartstikke leuk … kende google earth van de pc (ugh!), maar nooit aan mac versie gedacht.

Bijdrager
    Jesper

Hoe zit het met copyright en Google Earth?

Inactief
    Anoniem

Filter Aardbeving en Mist uit iMovie eroverheen en niemand die nog kan bewijzen dat het Google Earth was. :innocent:

Bijdrager
    iJet

Pas de kleuren ook iets aan en dan kom je inderdaad een heel eind waarop niemand zal opmerken dat het Google Earth is. Let wel ff op dat je de notaties van de steden uitzet, want dat ziet er natuurlijk niet uit.

”Jesper”

Hoe zit het met copyright en Google Earth?

Ik kan me niet voorstellen dat er géén copyright op zit, maar weet het niet zeker. Dat zal ongetwijfeld in het programma zelf staan aangegeven maar ga ervan uit dat er copyright op zit.

Bijdrager
    iJet

Hier heb je het al, in de license van Google Earth:

”Google

The geographic information is copyrighted and
    may not be copied, even if modified or merged with other data or software.

Lijkt me genoeg zeggen.

Bijdrager
    JohnTwigt

Wellicht is dit iets voor je: Op de NASA site bieden ze allerlei materiaal aan, o.a. een HD quicktime (720p) van de wereld in rotatie.(230 mb of zo) Met een beetje AE-werk en wat slim editwerk moet je hier toch wat mee kunnen. De resolutie van het bronmateriaal is in ieder geval goed. Wat betreft copyright, dat weet ik niet echt, effe op de site kijken denk ik.

link http://veimages.gsfc.nasa.gov/2434/rotate_hd_1280_lossless.mov

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.