5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    fja2be

Sateliet TV kijken via Netwerk Canaldigital Elgato MAC

Hallo,

Ik wilde HD sateliet TV gaan kijken op 1 van mijn mac’s via mijn netwerk en heb daarom een canal digital starterspakket gekocht.
    Heb geen kabel aansluiting of losse TV in huis en kijk nu alles via uitzending gemist en gedownload.

De M7 SAT801 ontvanger heeft 4 uitgangsmogelijkheden. COAX, scart, HDMI en een netwerk verbinding.

Omdat ik MAC’s in mijn netwerk heb, kocht ik een Elgato EyeTV netstream om het coax signaal via het netwerk te bekijken.
    Tot zover geen probleem.
    Alles is geinstalleerd, en de computer herkent alle signale van de canal digitaal via de EyeTV. Alleen achter allen signalen zit een slotje.

Canal digitaal gebeld. “Dat ondersteunen wij niet”. En op mijn vraag of het technisch wel kan willen ze geen antwoord geven.

En wat doet de netwerkuitgang van de M7 sat801 dan, vroeg ik? Weer geen antwoord.
    De EyeTV software kan namelijk meerdere sateliet ontvangers aan. Natuurlijk staat de M7 sat801 niet in dat rijtje.

Mijn vraag: Is het iemand gelukt om met een abonnement van Canal Digitaal HD sateliet TV te kijken via zijn of haar Mac’s via een netwerk.
    Dan wel via of zonder de Elgato EyeTV software.

Ben erg benieuwd

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Waar heb je je smartcard ingestopt?

Bijdrager
    fja2be

@joopjoopjoop

de smartcard kan in dit geval alleen maar in de M7.

De Elgato EyeTV Netstream is alleen de convertor naar een netwerk signaal.

Waarschijnlijk bedoel jij het volgende product van Elgato
    http://www.elgato.com/en/eyetv/eyetv-sat

Die heb ik nog niet aangeschaft. Dat voelt als een dubbele digitale ontvanger aanschaffen

Moderator
    Mac Daddy

Topic verplaatst naar juiste subforum.

Bijdrager
    banditbiker

Ik heb dat gedaan met een Dreambox van Dream Multimedia. Ik heb thuis de DM500HD.
    Er is software voor je iPad en iPhone om dit te doen. Die software heet Blackbox
    Op je mac kun je de Dreambox met een ip adres benaderen waarna je een stream kunt openen met vlc player. Niet ideaal maar het werkt.
    XBMC kan via een plugin de Dreambox ook benaderen.
    Werkt ook met een Coolstream, Vu+ en andere op Enigma gebaseerde ontvangers.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.