6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Diviance1

Sanyo Xacti HD101 en iMovie

Hallo iedereen,

Over een paar weken vertrek ik naar het buitenland voor het maken van een aantal videoreportages. Nu gebruik ik niet mijn eigen camera, maar een camera van iemand anders, namelijk de Sanyo Xacti HD101. Nu kan ik deze niet gebruiken en testen voordat ik daadwerkelijk op ‘reis’ ga, dus heb ik een aantal vragen, in de hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Ik bewerk eigenlijk al mijn video met iMovie, gewoon omdat het makkelijk is, en het voldoet aan al mijn eisen. Kan ik met die camera, de Sanyo Xacti HD101, gewoon in iMovie de beelden toevoegen (dus dat ik de camera aansluit, hij iMovie automatisch opstart), beelden bewerken en exporteren naar .mp4. We verspreiden de beelden via het internet, dus een HD resolutie gaan we niet doen, mede ook doordat het snel online moet komen.

Omdat de camera opneemt in een hoge resolutie twijfel ik aan dit soort dingen. Ik bewerk de video namelijk op mijn MacBook, en betwijfel of het allemaal wel zo soepel zal gaan.

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Joffry

Kijk even naar dit artikel van ‘steves digicams’ klik

Ik heb ook eens gelezen, dat je van de kaart eerst een DMG moet maken en dan importeren in iMovie.

Ik zou het zeker eerst eens uitproberen.

Bijdrager
    Diviance1

Hmm, maar met mijn huidige camera, een Canon, gaat het wel gewoon als ik hem aansluit, hij pakt ‘m automatisch zeg maar. Is er niet ergens een lijst waar alle camera’s op staan die iMovie ondersteund?

Bijdrager
    Joffry

Ja, die wordt door Apple ondersteund. Is volgens mij (nog) de enige ?

Bijdrager
    Fester

Er bestaat een lijst bij Apple met camera’s die met iMovie matchen.
    Ik zou zeggen, kijk even rond.

Bijdrager
    Diviance1

Oke, bedankt. Dan hopen we er maar het beste van, en hopen dat het werk!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.