9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JapJap

Sangria over mbp

Een glas sangria belande over mijn mbp. Inmiddels heb ik mijn mbp open gevezen, gelukkig is er geen drak doorgesijpeld tot het logic board.
    Als ik mijn mbp opstart werkt alles normaal enkel mijn toetsenbord doet het niet naar behoren. In de sangria zat heel wat suiker, gevolg; sangria onder de toetsen en die reageren nu heel plakkerig. Is er mogelijkheid dat dit opdroogt? Sommige toetsen geven contact ook al houd ik ze niet ingedrukt.

Ik heb een garantie voor zo`n dingen op mijn mbp (Switch/IT Pro, belgie). Maar op dit moment studeer ik een jaar in het buitenland. Op de site van Switch staat te lezen dat ze enkel herstellen als je hem binnen brengt in Belgie.

Weet iemand hier raad mee? Of ik haal mijn toetsenbord uit mijn mbp en spoel deze met gedemineraliseerd water, zonder de zekerheid dat het probleem is opgelost. Of ik stuur mijn mpb naar belgie en ik ben hem voor weken kwijt.

Een droevige mbp eigenaar:(

Bijdrager
    sypie

Als je je toetsenbord er uit haalt goed schoon maakt met gedemineraliseerd en daarna echt heel goed laat drogen dan maak je nog een kansje, als je tenminster zeker weet dat die vloeistof niet verder je Mac in geweest is. Mocht dat niet gaan helpen dan wordt het een nieuwe topcase volgens iFixit.com. Deze zijn aan de prijs, slechts $139, maar dan werkt het wel weer. Een toetsenbord vervangen zou je zelf nog kunnen doen.

Bijdrager
    Lesliedec

ik heb onlangs ook koffie laten vallen over men MacBook Pro en achteraf leken er enkele knoppen niet meer te werken. Heb toen maar een nieuw keyboard besteld maar vond niet de tijd gevonden om het te installeren. Nu, een maand of 3 na datum, beginnen de toetsen plots weer allemaal te werken…

Dus het ‘drogen’ kan best wel wat tijd in beslag nemen…

Bijdrager
    RobinH

Ik had laatst een ijsje over mijn MBP gegooid PERONGELUK NATUURLIJK!
    En toen was ik naar de HTR gegaan, en die hebben het zonder enig ‘geklaag’ (zoals ik dat in een ander topic lees) vervangen.
    Nu heb ik dus weer een goed werkend toetsenbord! :D

(Zou het kunnen dat ze daar zo makkelijk in zijn omdat ik Apple Care heb?)

Bijdrager
    Napsju

Bel Switch gewoon op of je de bon mag declareren. In Estonia zullen ze de zelfde werkzaamheden verrichten als in Belgiƫ, De vraag is alleen of je daar een AZERTY toetsenbord terug krijgt.

Bijdrager
    Sunneh

Ik durf niet te zeggen of het wel zal opdrogen..

Suiker smelt vrij makkelijk. Binnen in je MBP is het vrij warm en dit zal altijd blijven. Ik hoop voor je dat de suiker niet weer zal “stollen” zodat het plak effect weg gaat.

Een maand geleden zag ik bijna hetzelfde gebeuren bij mezelf alleen dan met sinaasappel sap. Met een beetje geluk mikte ik het spul alleen op me scherm en niet op me toetsen..

Bijdrager
    Tim Keller

Ik heb een eens toetsenbord weer goed gekregen (rode wijn, cabernet-sauvignon uit Chili) door hem lang te spoelen onder de kraan. Daarna op de verwarming laten drogen. Toetsenbord deed het na een dag drogen weer als vanouds.

Bijdrager
    macses

een van de redenen waarom ik een laptop stand gebruik. Staat dan wat hoger en is het risico kleiner erover te morsen

Bijdrager
    spacefreek

Alcohol maakt meer kapot dan je lief is:(

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.