9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vlex

Sandisk U3 spookt in Mac OSX

He iedereen,

Ik keek laatst in mn console en zag de volgende activiteiten:
    http://files.getdropbox.com/u/280679/cruzer.png

Dit lijkt mij toch niet helemaal normaal, aangezien het elke 10 minuten gebeurd.

Ik heb een sandisk cruzer usb stick waar ooit U3 op stond, dit heb ik verwijderd via een uninstall programmatje. Kennelijk heeft dit nog aardig wat achtergelaten op mn mac zelf…

Als ik met spotlight zoek zie ik niks en ook bij de opstart items staat niks.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verwijderen/stoppen?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    tarun

Staat er misschien iets bij je inlogitems wat daar mee te maken heeft? (Systeemvoorkeuren – Accounts – tab [Inloggen])

Bijdrager
    Vlex

Nee ook niet… Echt nergens iets van terug te vinden

Bijdrager
    Pieterr

Er staat blijkbaar nog rommel in /Library/Application Support/Sandisk

Open de Finder, kies Go to Folder ( [shift] [command] G ),
    vul in: /Library/Application Support
    klik op Go, en verwijder de map Sandisk.

Als die map al weg, zul je op zoek moeten naar de “cruzeragent” in een van de systeembestanden.
    launchd
    launchctl

Kun je eens een Terminal openen, en intypen:
    [code:1:fc7cee45f7]launchctl list[/code:1:fc7cee45f7]
    Staat daar die com.sandisk.cruzeragent tussen?

Bijdrager
    Vlex

Top zo komen we ergens:)

In Application Support staat niks meer.

De list van launchd kan ik niet opvragen, krijg de melding: launchd: This program is not meant to be run directly.
    In de list van launchctl staat inderdaad nog een stuk: com.sandisk.cruzeragent, ziet eruit dat dit de boosdoener is.

Kan ik dit op 1 of andere manier verwijderen? Bedankt alvast!

Bijdrager
    Vlex

Denk dat ik m heb. Onder /Library/LaunchAgents staat een com.sandisk.cruzeragent.plist.

Kan ik deze zomaar verwijderen?

Bijdrager
    Лукас

Jep, kun je gewoon doen. Als het programma blijkbaar nog draait word dat bestand opnieuw aangemaakt, maar als het wegblijft kun je er ook vanuit gaan dat het progje niet meer op je mac staat.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Vlex”

In de list van launchctl staat inderdaad nog een stuk: com.sandisk.cruzeragent, ziet eruit dat dit de boosdoener is.
    Kan ik dit op 1 of andere manier verwijderen?

Ja:
    [code:1:a70278e5c2]launchctl remove com.sandisk.cruzeragent[/code:1:a70278e5c2]

En mocht je te weinig permissies hebben om dit commando uit te voeren, dan kun je er “sudo” voor zetten.

Bijdrager
    Vlex

Ik heb m uit de list verwijderd en de plist verwijderd uit de LaunchAgents map. En het ziet er naar uit dat t helemaal weg is.

Top dus, thanks!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.