15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Sandisk Extreme USB stick snelheid

Vandaag een Sandisk Extreme 3.0 stick gekocht met leessnelheid tot 245 en schrijfsnelheid tot 100 MB/s.
    Zojuist dus even getest hoe snel het gaat en even een mp4 bestand van 2,15 GB gekopieerd naar de stick. Het kopiëren was klaar in 68 seconden wat uitkomt op 31,6 MB/s. Een heel stuk minder dus dan wat er op het doosje staat.
    Dat er misschien geen volledige 100 MB/s gehaald kan worden kan ik nog begrijpen, maar 1/3 is toch wel erg. Na wat reviews gelezen te hebben bleek dit toch een goede stick voor redelijk weinig geld te zijn en in de tests die ze in de reviews deden haalden ze echt hogere snelheden dan mij. Waar kan dit nog aan liggen?

Ik heb een Retina iMac en de stick is geformatteerd als fat32.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al getest met de stick geformatteerd naar Mac OS Uitgebreid?
    http://www.storagereview.com/sandisk_extreme_usb_30_flash_drive_review

Bijdrager
    SMTR
    CorMac op 22 maart 2015

Waar kan dit nog aan liggen?

Is de bron waar het mp4 bestand staat wel snel genoeg? Je hebt weinig aan een snelle USB stick als je alles vanaf een HDD ernaar schrijft….

Bijdrager
    Nicos

Hij heeft minimaal een Fusion Drive.
    Zou snel genoeg moeten zijn.

Bijdrager
    SMTR

Als de MP4 op de SSD staat wel, als de MP4 op de HDD staat niet….

Bijdrager
    Nicos

En zelf verplaatsen van HD naar SSD kan niet?

Bijdrager
    SMTR
    Bijdrager
    Nicos

Jammer dat Apple niet de mogelijkheid biedt om dat ook zelf te kunnen bepalen.
    Typisch Apple…

Bijdrager
    CorMac

@TheBigZ dat is geen optie aangezien hij voornamelijk dient om bestanden van de PS4 naar de stick te kopiëren.

Het bronbestand van mijn test staat op een externe HD die verbonden is met de iMac via FW 800, welke ook een theoretische overdrachtsnetheid van 100 MB/s zou moeten hebben.
    Maar ik heb net een mp van 2,15 GB even van de externe HD naar de iMac gekopieerd om van daaruit naar de stick te kopiëren met als resultaat: 21 sec wat uitkomt op 102MB/s. Het ligt dus aan de Drobo via Firewire.

Maar die schijven die in de Drbo zitten zijn WD caviar green’s van 2TB, En deze hebben toch ook lees en schrijf snelheden die beter zouden moeten zijn dan het resultaat uit de eerste test. Zie hier

Er stond nog een bepaald encryptie tool op de stick bij aankoop, namelijk een .exe welke ik heb verwijderd. Maar dat bestandje krijg ik niet verwijderd uit de prullenmand op de Mac. Enig idee hoe dat kan?

Bijdrager
    TheBigZ
    CorMac op 22 maart 2015

Het bronbestand van mijn test staat op een externe HD die verbonden is met de iMac via FW 800, welke ook een theoretische overdrachtsnelheid van 100 MB/s zou moeten hebben. Het ligt dus aan de Drobo via Firewire.

Je haalt never nooit 100 MB/s in de praktijk via Firewire. Als je 60MB/s snelheid haalt via FW800 mag je blij zijn.

En die Drobo’s staan ook al niet bekend om hun snelheid.

Probleem opgelost?

Bijdrager
    CorMac

Ik zit dus aan de helft, en daar ben ik niet zo blij mee:)

Bijdrager
    Maurits

Wat is het resultaat als je een groot bestand op de USB stick dupliceert?
    (dat is geen echt goede test omdat je de stick met zowel lezen als schrijven belast, wat geen goed beeld geeft, maar sluit wel traagheid van andere schijven uit)
    zie ook de review link voor wat je echt kan verwachten.
    En je sluit hem toch rechtstreeks op je mac aan (dus geen terugval naar USB2 snelheid)

Bijdrager
    CorMac

Nee hij zit op een USB 3 hub, maar dat heeft geen invloed, heb hem ook rechtstreeks aangesloten gehad en resultaat was hetzelfde.
    Testbestand was 1 GB en heb er ook nog eentje van 2,15 GB getest. Resultaat blijft hetzelfde.
    Het probleem ligt bij de Drobo, maar de schijven die daar inzitten zouden ook beter moeten presteren dan ze doen.

Maar op zich maakt het Drobo verhaal niet uit. De stick dient voornamelijk om bestanden van de ps4 naar de iMac zelf te kopiëren. En van de PS4 naar de stick gaat ook langzaam. Als ik de stick formatteer als expat en de clustergrootte verander, zou het dan sneller gaan?

Bijdrager
    Dick de Roos

Als ik de stick formatteer als expat en de clustergrootte verander, zou het dan sneller gaan?

exFat neem ik aan?
    Als buitenlander formatteren is wat lastig.:-D

Bijdrager
    CorMac

Nee ik bedoelde echt expat;)
    nee exfat dus, de autocorrect wilt er iedere keer een buitenlander van maken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.