15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JTD

Samsung voor dochter op iMac?

Ik kon niet echt een geschikt plekje vinden voor mijn vraag…

Beste mensen,

Mijn dochter gaat volgend jaar naar de middelbare en ze mag dan een eigen telefoon. Jaja dan al.
    Om niet meteen van school gepest te worden mag ze zelfs een smartphone. Bij ons is alles Apple, maar helaas heeft Apple niet echt een instap smartphone. De prijs van de iPhone vind ik minder geschikt voor een 11 jarige.

We hebben een Samsung Galaxy Ace op het oog. Lijkt een prima toestel voor mensen die net starten met het smartphone verhaal, maar kan ik een Android toestel ook ‘beheren’ op mijn iMac?

Dank alvast

Joris

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    eugy

Je kan via usb android devices aansluiten op de mac. Je ziet het device dan gewoon in de finder verschijnen. Of je het moet willen is een tweede;)

Een jonge meid van 11 een smartphone om niet gepest te worden? Het moet niet gekker worden. Toen ik die leeftijd had speelde ik met mijn Atari. Ik was één van de eersten in Nederland met een mobiele telefoon. Koelkasten waren het die niet zelden voor een walky talky werden aangezien. Ik was toen 16. In die tijd werd je gepest vanwege puistjes. De goede oude tijd!

Ik heb een zoon, hij is super verwend (enig kind), thuis hebben wij zo een beetje alles op multimedia gebied maar toch is er geen haar op mijn hoofd die erover denkt hem een iphone of andere smartphone voor zijn 14/15e te geven. Kom op, meiden van 11 spelen nog met poppen en gaan naar ballet/dansles althans dat zouden ze moeten doen of ben ik nou te ouderwets?

Bijdrager
    JTD

Dank KarelWillem. ik ga de link eens bekijken.

@Eugy
    ,
    haha, ja je moet wel meegaan met je tijd, he! Meiden van 11 spelen echt niet meer met poppen. Zeker niet als ze met 11 naar de middelbare school gaan. Nee, nu is het meidengedoe en meidenvenijn etc….
    3 jaar geleden zeiden wij tegen elkaar dat onze dochter een mobieltje kreeg als ze naar de middelbare zou gaan. Dat was in onze beleving toen nog gewoon een Nokiatje of zo. Maar tijden veranderen. Om haar heen zie je steeds meer vriendinnen die een smartphone hebben (op de basisschool al…). Een enkele zelfs een iPhone, maar dat vind ik belachelijk.
    Sterker nog, als ze de Techniek richting gaat volgen dan krijgt ze les middels iPads…
    Abonnementen zijn tegenwoordig ook aangepast op kindergedrag of we nemen een prepaid. Dat moeten we nog uitzoeken. Overigens betaald ze het bedrag hoger dan 100 euro zelf, evenals haar beltegoed/abo

Joris

Bijdrager
    martinh123

Eind December vorig jaar waren mijn vrouw en ik uit eten bij de Chinees,
    een eindje van ons vandaan zat een familie, vader moeder en 3 kinderen aan een tafel.
    De kinderen waren alle 3 bezig met de mobile telefoon aan het spelen. Ma keek overal om haar heen en Pa had al de zelfde blik.
    Je kon zien dat de ouders totaal niet hun zin hadden. Begrijp niet dat ze hier niets over zijden. Maar ja denk dat dit een stukje opvoeding is.

Maar goed, een tafel naast ons zitten 4 volwassenen waar er een de hele tijd met zijn mobile telefoon bezig was; Zelfs onder het eten.
    Zij nog tegen mijn vrouw dat dit niet normaal was, dat je nog niet eens gezellig uit kunt gaan zonder je hand op de mobile telefoon te moeten hebben.

Nou heeft mijn zus ook 3 dochters die nu al weer een paar jaartjes ouder zijn, en ik sprak met haar wat ik bij de Chinees heb gezien en wat ik er van vond. Ook zij had zoiets, dat tijden veranderen en dat het heel normaal was / is dat zij (kinderen) met de telefoon in de hand rond lopen. Ook haar kinderen hadden op heel jonge leeftijd een mobieltje. Gespaard met verjaardagsgeld en folders rond brengen.
    Haar jongste dochter ze is 18 jaar zit nog op school en woont intussen samen hebben alle 2 geen geld te makken maar wel een abonnement van over de 45 euro dat 2x. Had al eens eerder gevraagd waarom zo duur abo. Dat hadden ze nodig was het antwoord.

Joris je schrijft dat als het bedrag hoger is dan 100 euro zij dit zelf mag betalen?? 100 euro voor een kind van 11 jaar.
    Ja (diepe zucht) Zou zeggen; geef dat kind een iphone is ze helemaal de ster op school.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Het bedrag hoger dan 100 euro.’

Kost het 105 euro, dan betaalt ze zelf 5 euro.:-D

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, wie het breed heeft, laat het breed hangen.

Bijdrager
    Koning Frank

Jezus, iedereen die hier zo zeurt.
    —-

Kijk ff op marktplaats, daar staan genoeg (nog weinig gebruikte, soms nog in de doos verpakte) iPhone 3GS’en. Die heb je al voor minder dan 100 euro en voldoet aan je wensen. Het is best handig d’r een smartphone te geven vanwege whatsapp. Het is niet zo dat dit haar opeens meer vrienden geeft, maar dat zorgt er in ieder geval voor dat je makkelijker contacten kan leggen (en dat ik zeker belangrijk in de brugklas, nietwaar?).

Welk merk is verder niet zo belangrijk, maar bedenk je dat goedkoop ook duurkoop kan zijn. Ik ben trouwens zelf 17, en had toen ik naar de brugklas ging (dus bijna 6 jaar geleden) ook een telefoon (Motorola of nokia oid) . Het is sowieso handig om een telefoon (danwel een smartphone of wat anders) aan haar te geven, zodat je elkaar altijd kan bereiken (zeker als de school een paar uur fietsen is).

Bijdrager
    Chorro
    jtd op 23 januari 2013

We hebben een Samsung Galaxy Ace op het oog. Lijkt een prima toestel

Daar denk ik anders over. Zowel een vriend als een vriendin van mij hebben dat toestel. Die vriend van mij heeft hem inmiddels uit wanhoop maar links laten liggen en die vriendin van mij moet iedere 1 a 2 maanden het toestel voor twee weken weg brengen in de hoop dat hij het daarna weer eventjes doet. Ook de accu gaat belachelijk kort mee, maar dat kan aan haar gebruik liggen.

Nee, ik als Applegebruiker kan best een ander merk of type aanraden dat niet van Apple afkomstig is. Maar dit is niet iets wat ik een ander aan zal raden.

Bijdrager
    JJmac

Op zich kan een Samsung prima, maar een oude iPhone 3Gs kost tegenwoordig ook niet veel meer.
    Heb voor mijn dochter paar jaar geleden een iPhone 2G gekocht voor een paar tientjes alleen daar werkt WhatsApp niet meer.
    Vraag me eigenlijk af als er een alternatief voor is.

Bijdrager
    jesper211232

Ik ben nu zelf 13, toen ik nog op de bassichool zat had ik een BlackBerry Curve 8520 (kost nu ongeveer 100 euro maar is voor veeeeel minder op marktplaats te vinden).
    Het mooie van een Blackberry is dat internet zeer goedkoop is onbeperkt internet kost 10pm, tenminste 2 jaar geleden.
    Maar ik kreeg problemen met mijn prepaid abonnement, het probleem was wanneer ik bijv. 10 euro opwaardeerde zodat ik de rest van de maand kon interneten. Maar vervolgens verdween mijn beltegoed en had ik de rest van de maand geen internet meer:(
    Dit probleem had mijn broer met exact het zelfde prepaid abonnement overigens niet…

Nu een jaar verder heb ik een ipod touch 4G die heb ik gejailbreakt zodat ik ermee kan whatsappen.
    Je kan niet met een ipod bellen of sms’en maarja wie doet dat nu nog?, ik heb wifi op school en thuis dus een internet abbononment heb ik ook niet nodig. Maar wanneer ik echt bereikbaar moet zijn neem ik gewoon de nokia van me moeder mee.:)

Nu ben ik aan het sparen voor een iphone 5(s) maar voordat zover is duurt het nog wel een aantal maanden……:)

Bijdrager
    DekayONE

Het is sowieso handig om een telefoon (danwel een smartphone of wat anders) aan haar te geven, zodat je elkaar altijd kan bereiken (zeker als de school een paar uur fietsen is).

Dan zal je vast blij zijn met je ouders, als je naar een school moet die een paar uur fietsen is:-D

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dat zeker.:D Dan tref ik het nog met 30/45 minuten.;)

Bijdrager
    Ni3l55

@TS: gaat ze wel gebruik maken van de Smarthphone?
    Niet alleen dat ze haar ouder SMS’t of belt waar ze is etc.
    Gaat ze ook internet gebruiken en eventueel een spelletje of bijv. een Tweet?

Ik heb zelf een iPhone 3GS en werkt prima. Een 3GS kost ook helemaal niks meer ongeveer 200 euro.
    Wat sommige al hebben verteld, kijk op Marktplaats. Dat is soms wel in het voordeel maar ook eens in het nadeel, het toestel kan bijv. Kapot zijn of er zitten een heleboel krassen op. Dit toestel is bij Apple uit de running en zal ook geen updates meer krijgen.

Hollandsnieuwe verkoopt nu een iPhone 4 met een goedkoop abonnement, 25 p.m. niet veel bel, sms of internet MB maar echt wel geschikt voor iemand die soms gaat bellen,sms’en of Internetten op 3G.

Bijdrager
    Koning Frank
    DekayONE op 30 januari 2013

Het is sowieso handig om een telefoon (danwel een smartphone of wat anders) aan haar te geven, zodat je elkaar altijd kan bereiken (zeker als de school een paar uur fietsen is).

Dan zal je vast blij zijn met je ouders, als je naar een school moet die een paar uur fietsen is:-D

lol

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.