30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 89)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels

Samsung unpacked 2014, wat een lachertje…

Dus… Ik heb zojuist de ‘keynote’ van Samsung zitten kijken. Wat een lachertje! Ok, het live orkest was leuk, maar duurde veel te lang (je komt hier toch echt voor de producten).

Allereerst, ik gebruik hier het woord ‘keynote’, aangezien dit het format was wat Samsung trachtte te breiken… Helaas, niet gelukt! Naast het feit dat de presentatie door een onverstaanbare Koreaan en een zwijmelende Fransman werd gehouden (wat niet bepaald lekker klonk), was er ook nog het van Apple gejatte, doch niet in de buurt komende, versimpelde stijlformat.

Dan de producten… De iPhone 5s was niet echt een grote update, maar de Galaxy S5 is gewoon een S4 met een andere achterkantje. Ok, er is een camera update, een zeer slecht uitgedachte vingerafdrukscanner (want swipen is natuurlijk echt makkelijker dan je vinger op een knop leggen die je toch al gaat indrukken) en een nog slechter uitgevoerde heart rate scanner. Deze is niet alleen onnodig (op de iPhone wordt deze immers al door de camera zelf voorzien), maar ook nog eens lelijk. De enige echte, noodzakelijke vernieuwing die ik wel mis bij Apple, is de water resistance. Maar dat is het dan wel weer.

Dan de zogenaamde ‘smartwatches’. Naar Samsung’s eigen zeggen heel succesvol, maar in de praktijk toch echt niet. Nee wat doen ze, ze brengen exact hetzelfde uit met een paar aanpassing die niet bepaald verandering gaan brengen. Het enige wat een beetje in de buurt komt, is de Gear fit. De functionaliteiten zijn er, maar het design en uitvoering komen toch een beetje over als gehaast en onvolmaakt. Kijk alleen al naar de dikte en grootte. Leuk als je een dikke Amerikaan bent, maar dan ga je toch niet naar de sportschool. Kortom, faal…

Wat zijn wij als Apple gebruikers toch verwend. Waar Samsung is blijven hangen in wat toch wel een ‘tussenjaar’ voor de technologie is geweest, geloof ik dat Apple wel gaat laten zien wat er in 2014 mogelijk is. We moeten misschien nog wel even wachten, maar dat is het naar mijn mening meer dan waard.

Inactief
    Anoniem

Dit heeft werkelijk geen flikker met Apple te maken… kan dus prima in een bestaand topic in de lounge.

Geblokkeerd
    Bento
    NielsDam op 24 februari 2014

Dus… Ik heb zojuist de ‘keynote’ van Samsung zitten kijken. Wat een lachertje! Ok, het live orkest was leuk, maar duurde veel te lang (je komt hier toch echt voor de producten).

Allereerst, ik gebruik hier het woord ‘keynote’, aangezien dit het format was wat Samsung trachtte te breiken… Helaas, niet gelukt! Naast het feit dat de presentatie door een onverstaanbare Koreaan en een zwijmelende Fransman werd gehouden (wat niet bepaald lekker klonk), was er ook nog het van Apple gejatte, doch niet in de buurt komende, versimpelde stijlformat.

Dan de producten… De iPhone 5s was niet echt een grote update, maar de Galaxy S5 is gewoon een S4 met een andere achterkantje. Ok, er is een camera update, een zeer slecht uitgedachte vingerafdrukscanner (want swipen is natuurlijk echt makkelijker dan je vinger op een knop leggen die je toch al gaat indrukken) en een nog slechter uitgevoerde heart rate scanner. Deze is niet alleen onnodig (op de iPhone wordt deze immers al door de camera zelf voorzien), maar ook nog eens lelijk. De enige echte, noodzakelijke vernieuwing die ik wel mis bij Apple, is de water resistance. Maar dat is het dan wel weer.

Dan de zogenaamde ‘smartwatches’. Naar Samsung’s eigen zeggen heel succesvol, maar in de praktijk toch echt niet. Nee wat doen ze, ze brengen exact hetzelfde uit met een paar aanpassing die niet bepaald verandering gaan brengen. Het enige wat een beetje in de buurt komt, is de Gear fit. De functionaliteiten zijn er, maar het design en uitvoering komen toch een beetje over als gehaast en onvolmaakt. Kijk alleen al naar de dikte en grootte. Leuk als je een dikke Amerikaan bent, maar dan ga je toch niet naar de sportschool. Kortom, faal…

Wat zijn wij als Apple gebruikers toch verwend. Waar Samsung is blijven hangen in wat toch wel een ‘tussenjaar’ voor de technologie is geweest, geloof ik dat Apple wel gaat laten zien wat er in 2014 mogelijk is. We moeten misschien nog wel even wachten, maar dat is het naar mijn mening meer dan waard.

Jij bent een lachertje.

Bijdrager
    Niels

@Zakske: geen probleem om dit in de lounge te gooien, maar ik zie geen bestaand topic waar dit in past

@Bento
    : exact de reactie die ik van JOU had verwacht

Bijdrager
    belfortmac

Als je toch een Apple freak bent, en niks wilt weten van Samsung, kijk er dan niet naar.
    En zeker, begin hier dan niet de boel af te branden.
    Ondertussen ben ik heel tevreden met mijn Galaxy s4:)

Bijdrager
    App69

^ haha.
    Tevreden over je Galaxy 4.
    Samsung Phones Suck.

Bijdrager
    belfortmac

@App69

Wijsneus:lol:

Bijdrager
    App69

(y)

Bijdrager
    Afroman

Dan de producten… De iPhone 5s was niet echt een grote update, maar de Galaxy S5 is gewoon een S4 met een andere achterkantje

Gewoon hetzelfde als bij de iphone 5S. Wat zeur je nou.

een zeer slecht uitgedachte vingerafdrukscanner (want swipen is natuurlijk echt makkelijker dan je vinger op een knop leggen die je toch al gaat indrukken)

Hoe kan je dat weten? Wel eens geprobeerd?

Deze is niet alleen onnodig (op de iPhone wordt deze immers al door de camera zelf voorzien), maar ook nog eens lelijk.

Hoezo onnodig? Check al die hedendaagse apps die met de gezondheid te maken hebben. Dat is natuurlijk veel preciezer dan je camera zelf.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik zou er nu ook niet echt een topic voor openen, maar hij heeft wel een punt. Samsung is écht wel de copycat Microsoft ooit was.
    We weten ondertussen hoe dat verhaal gelopen is, dus laten we hopen dat het niet die kant uitgaat want dan staan we weer stil voor de komende vijftien jaar.
    Want laten we eerlijk zijn, als Samsung het zélf moet uitvinden (en Apple niet meer zou bestaan) dan zijn we allemaal de klos.

Bijdrager
    belfortmac

@Afroman(y)

@MoNdO GeNeRaToR
    Weer een typische Apple fan uitspraak:mrgreen:

Bijdrager
    Rickje

Bento krijgt ’s avonds nooit te eten van zijn stiefmoeder.;!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    daalhofmac op 24 februari 2014

@Afroman(y)

@MoNdO GeNeRaToR
    Weer een typische Apple fan uitspraak:mrgreen:

Niet echt. Ik kan mij bijvoorbeeld perfect vinden in een WindowsPhone of iets dergelijks. Maar Samsung? They just don’t have any sense of taste ;).

(S5, 5S? Voor je het weet heb je per ongeluk een Samsung gekocht)

Bijdrager
    1984

Nou , laten ze zich maar bezig houden met wie het beste product op de markt brengt….

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/waarom-samsung-het-beter-gaat-doen-dan-apple

Samsung UNPACKED 2014 Episode 1 Livestream

http://www.youtube.com/watch?v=-wOnaoq1AYE#t=3715

Moderator
    Mac Daddy

Dit is zeker geen Apple nieuws of roddel, dus verplaats ik het naar de Lounge.
    Moet er wel bij zeggen dat je kijk erop erg nauw is en je je oordeel ook erg snel klaar hebt, voordat je uberhaupt 1 van de producten hebt gezien en ervaren hebt.

Moderator
    Raymon Mens

Mijn mening over de Galaxy S5: In tegenstelling tot wat de link naar het opiniestuk hierboven zegt; is Samsung maar met één toestel gekomen. De Galaxy S5. Ziet eruit als een bijzonder magere update tegenover de S4.

Ik moet Samsung nageven dat het een prestatie is, maar het is ze gelukt: De S5 is nóg lelijker dan zijn voorgangers. Met kuiltjes in de achterkant. De jaren 90 willen hun ontwerp terug:

Check ook deze connector, niet symmetrisch, lijkt gek samengesteld uit twee componenten en verstopt achter een klepje dat sowieso af gaat breken.

De ROM van dit ding blijkt 8 GB groot te zijn. Koop je de 16 GB versie? Dan heb je precies 7.8 GB vrij voor je apps, hun data, cache en updates. Want die mogen sinds Android 4.4 niet meer op de SD.

Kan me geheel vinden in de topic titel: Die S5? Wat een lachertje.

Bijdrager
    belfortmac

@Raymon

Tuurlijk, alsof ik van jou iets anders verwacht had.
    Houd je lekker bezig met je problemen in eigen huis.

Bijdrager
    Imagic

Het is niet om te lachen. Het is om te huilen.

Bijdrager
    jackybe67

@daalhofmac,

omdat JIJ een Samsung hebt mag Raymon geen eigen mening hebben? Het is gewoon een magere update met een minder goede implementatie van de vingerscanner. Qua uiterlijk vind ik hem ook oerlelijk.

Bijdrager
    App69

Dat iedereen koopt wat hij of zij wilt. Maar beweren dat de Samsung’s o zo goed zijn is een lachertje.
    En dat er dan nog zovelen zijn ( niet alleen op deze site) die het OS Android superieur vinden vs iOS is de klucht van de eeuw.
    Afgelopen zondag Facebook moeten installeren op een Samsung. Hoe omslachtig om een simpele App te installeren. En tegen dat de App fatsoenlijk werkte was er al een halfuur verstreken. Plus het feit dat de eigenaar al een paar uur aan het proberen was. De eigenaar mag dan geen techneut zijn maar dat zijn de meeste mensen niet.
    En wat het design betreft ben ik volledig mee met Raymon. Spuuglelijk.
    Samsung S5 unpacked. Ze hadden hem beter packed gelaten.
    Zelf gebruik ik nog steeds een ‘simpele’ Nokia die niet eens een camera bevat.

Geblokkeerd
    Anoniem

De implementatie van hardware die anderen ook al hadden is één ding; Touchwiz is minstens zo erg. Als zelfs Google hun moet vertellen (naast alle reviewers) dat Samsung moet stoppen Android steeds verder te verminken, dan zou je toch denken dat Samsung dit serieus moet nemen.. Nee hoor, de S5 heeft nóg meer onnodige features die puur bedoeld zijn om het saaie toestel wat kleur te geven (immers; een S5 met stock Android stelt niet zo heel veel voor afgezien van de laatste specs, software is de andere helft).

Android is van zichzelf al gefragmenteerd, maar Samsung maakt het zo veel erger; zo kun je bij de Samsung Galaxy Note Pro 12.2 (volgen we het nog?) een stylus gebruiken; prima idee, maar wil je dat de pen goed werkt dan moet je de voorgeïnstalleerde apps van Samsung gebruiken. Verder is de schermgrootte leuk (?), maar ontwikkelaars moeten er eerst nog iets mee doen (überhaupt met tablets, laat staan 12.2″) en eigenlijk heb je er nog vrij weinig aan in veel gevallen.

Unpacked bracht weinig spannends, daar hadden ze niet wéér een orkest voor uit hoeven nodigen.. Samsung heeft geen hart en ziel, naar mijn mening belangrijk in een bedrijf.

Bijdrager
    sjonnie

Is een heel erg lelijk ding inderdaad en klepjes als op de foto kunnen echt niet meer.
    Een vingerafdrukscanner waar je over heen moet vegen is echt slecht.
    Om eerlijk te zijn vind ik de samenvatting van NielsDam goed!

Bijdrager
    Hermanko

Volgens een Duitse journalist; veel overdreven gedoe voor een vernieuwde Samsung S4 : de S5.;)

Bijdrager
    belfortmac

Vernieuwingen bij een Iphone zijn anders ook ver te zoeken.
    Het ding ziet er al jaren het zelfde uit!

Inactief
    Anoniem
    App69 op 25 februari 2014

Afgelopen zondag Facebook moeten installeren op een Samsung. Hoe omslachtig om een simpele App te installeren. En tegen dat de App fatsoenlijk werkte was er al een halfuur verstreken. Plus het feit dat de eigenaar al een paar uur aan het proberen was.

Dat ligt niet aan Android, me dunkt. Een app installeren is niet meer dan de Play Store openen, “fac” typen, op “Facebook” drukken, klikken op “Installeren”, even wachten en op “Openen” drukken. Vervolgens je e-mailadres en wachtwoord invullen… en klaar. Ik heb geen Samsung, maar volgens mij werkt het daar exact hetzelfde.:roll:

Bijdrager
    belfortmac

Misschien wist hij niet wat de Play Store is:evil:

Bijdrager
    Afroman

De Galaxy S5. Ziet eruit als een bijzonder magere update tegenover de S4.

De 5S was een lekkere grote bijzondere update?

Bijdrager
    KarelWillem
    App69 op 25 februari 2014

Afgelopen zondag Facebook moeten installeren op een Samsung. Hoe omslachtig om een simpele App te installeren….

Sommige mensen moet je ook geen smartphone in handen geven.:)

Bijdrager

Gisteren na 6 jaar iPhone overgestapt van een iPhone 5s naar een Note 3. Tot nu toe nog geen nadelen kunnen vinden. Apple is allang niet meer zo heilig als dat het een paar jaar geleden was. Mensen zoals Raymon proberen dit alsnog zolang mogelijk vast te houden. Maar weten stiekem zelf ook wel beter (hoop ik). Een tijdje geleden had ik mezelf ook niet met een Samsung zien rondlopen, maar wanneer er zo weinig vernieuwing is, durfde ik de gok wel aan. Mocht het niets zijn, kan ik over 4 maanden alweer verlengen met een iPhone 6;)

Bijdrager
    computer space
    Raymon op 25 februari 2014

Check ook deze connector, niet symmetrisch, lijkt gek samengesteld uit twee componenten en verstopt achter een klepje dat sowieso af gaat breken.

Die connector is i.t.t. de niet-standaard rommel van Apple gewoon een micro-USB aansluiting, met standaard USB Mass Storage als je inplugt op een computer.
    Deze is alleen USB3, vandaar het asymmetrische, maar een gewone microUSB2 past ook in het rechter deel. Plugontwerp van USB is nooit ideaal geweest, maar je hebt wel altijd iets wat past voorhanden. Ben benieuwd of je met Lightning ook 4Gb/s haalt ;).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 89)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.