12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    zorbatov

(Samsung) Tv verbinden

Ik weet niet precies waar Ik het topic mag plaatsen.
    Maar Ik heb een klein vraagje. Onlangs zag Ik op internet dat iemand op zijn tv een hardeschijf aansloot.
    Er werd gezegd dat dit alleen maar ging als er een usb aansluiting op de tv aanwezig was met “HDD” bij vermeld.
    Bij onze tv is dit alleszins het geval. Echter wanneer Ik mijn schijf probeerde aan te sluiten boot deze helemaal niet, en is er al zeker niets te vinden op het tv scherm over de schijf.
    Mijn macbook heb Ik wel nog niet geprobeerd.

Enig idee waar het aan zou liggen?
    Zou een usb stick wel werken? (Ik heb er geen liggen anders had Ik dat uiteraard al geprobeerd)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Daar kun je op één manier het snelst achter komen: zoek de verdomde handleiding op en probeer daaruit te vinden wat je precies met die USB-poort kan.

Heb je de handleiding van de TV niet meer op papier, kijk dan op de achterkant van de TV naar merk+type en je zult deze handleiding vrij eenvoudig terugvinden op internet op de site van de fabrikant.

Bijdrager
    Beech

Heb je dit al bekeken ?

En dat krijg jij niet ? Wat voor HDD is het ? Hoe geformatteerd ?

Bijdrager
    AppelJuice

Ik heb ook een Samsung tv, als ik er een HD aanhang komt er vanzelf een melding op de tv, evt. om eerst te formatteren.
    Misschien moet je even een andere USB kabel gebruiken of heeft de HD net iets stroom te kort? Als je er een USB stick in steekt zou je die ook op de TV moeten zien verschijnen. een USB stick is niet zo snel gevoelig voor te weinig stroom.

Bijdrager
    KarelWillem

Vaak kan zo’n Samsung alleen FAT32, of een ander compatible formaat aan.

Oftewel: als de schijf is geformatteerd voor je Mac, is de kans groot dat je Samsung hem nét niet kan lezen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

de samsung die ik had kon alleen ntfs of fat32 aan, hfs + herkende hij helemaal niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat bedoelde ik te zeggen ja. Dat is meestal het probleem.

Maar dergelijke zaken staan gewoon in de handleiding van de TV (die blijkbaar niemand ooit leest).

Bijdrager
    Beech

Zorbatov is blijkbaar aan het lezen, of heeft de zaak al gefikst. Het is altijd wel aardig dat even te melden.

Bijdrager
    zorbatov

Dank iedereen!
    Heb snel even een USB stick gaan kopen.
    Het lag wellicht aan de bestandstructuur van de hardeschijf.

Nog 1 dingetje, Ik zit met een paar .MKV bestanden met ondertitels. De ondertitels zijn blijkbaar .vobsub
    Blijkbaar kan de samsung dat niet lezen. Weet er iemand een handig programma om die .vobsub te extracten en om te zetten naar .srt?
    Een snelle google leidt mij meestal naar MKVtoolnix maar wanneer Ik daarmee extract krijg Ik een bestand met extensie ‘MK3’.
    Of is dat helemaal normaal, en hoef Ik enkel nog een converter naar .srt?

Bijdrager
    ThomasvHesteren

Aegisub is een perfect programma om .vobsub te extracten naar .srt (gewoon vobsub file laden en exporteren naar locatie –> opslaan als .srt kiezen)

Gr.

Bijdrager
    zorbatov

Ik heb Aegisub geprobeerd. Maar tevergeefs.
    Het ding is, wanneer Ik de ondertitels van mijn .mkv bestand exporteer -met bijvoorbeeld mkvtoolnix- Ik een bestand krijg met een rare extensie.
    Ik heb wel een soort van oplossing gevonden, dat is dat Ik mijn origineel .mkv bestand nog eens converteer/compresseer en daar als instelling ‘burned in’ ondertitels zet. Maar dat duurt echter wel nogal lang, daar hij dan de hele video weer moet omzetten.
    Dus als er een andere oplossing is hoor Ik het graag!

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon een ander sub downloaden lijkt me?

http://www.ondertitel.com

Of gebruik deze app: http://subtitlesapp.com

Je gaat de boel natuurlijk niet volledig opnieuw converteren voor een ondertitel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.