23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    yanmik

Samsung tv QE65 Q85R

Sinds kort nieuwe TV in huis: Smart TV Samsung QE65 Q85R

Daarop staat standaard de AppleTV app

Kan men films bekijken/muziek luisteren zoals je dat kon doen via gewone AppleTV (los toestel) en je verbinden met de iTunes bibiliotheek van iMac ?

Is dit wel mogelijk of is deze app op de Samsung er enkel om gekochte/gehuurde films van Apple te bekijken ?

Iemand ervaring ?

Bijdrager
    yanmik

Dat gaat dus over Apple TV+ bekijken

Gaat niet over mogelijkheid al dan niet eigen films/muziek via je netwerk vanuit een iTunes bibliotheek zoals het wel normaal kan met een AppleTV toestel.

Bijdrager
    TheBigZ

Apple TV+ (de dienst die op 1 november start) is niet hetzelfde als een Apple TV (kastje) waar je verschillende apps op kunt gebruiken, bv om je eigen films te zien, of films te huren.

Apple TV+ moet je eerder vergelijken met iets als Netflix of HBO.

Bijdrager
    yanmik

Gaat NIET over Apple TV+

Mijn vraag gaat over de APP Apple tv die je kan gebruiken op de smart TV van Samsung

Bijdrager
    nnsa

@yanmik: de app op de Samsung TV is geen AppleTV app, maar de AppleTV+ app, zoals correct door TheBigZ weergegeven. Voor je eigen muziek en films heb je wat anders nodig, bijvoorbeeld een Plexserver op je Mac en een Plex app op je TV. Of nog een (hardware) AppleTV met Plex of Infuse etc.

Bijdrager
    yanmik

Neen, dit is niet de Apple TV+ app maar wel ‘vervanging’ voor een Apple tv (hardware), nu gewoon als app ingebouwd in een Samsung TV

https://news.samsung.com/be/samsung-eerste-tv-fabrikant-die-apple-tv-app-en-airplay-2-lanceert-op-tvs

Bijdrager
    yanmik

Gebruikers van Samsung Smart TV’s kunnen hierdoor genieten van de content op Apple TV en van films en series via iTunes op hun grote scherm.

Mijn vraag gaat dus gewoon over het bekijken van ‘eigen’ muziek/films die je staan hebt in een iTunes bibliotheek, bvb op je iMac

Wie heeft dus ook een Samsung TV met daarop deze app en weet meer ?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door yanmik.
    Bijdrager
    TheBigZ

https://tweakers.net/nieuws/152752/samsung-update-voegt-apple-tv-en-airplay-2-toe-op-2019-tvs-en-aantal-2018-tvs.html

De Apple TV-app staat los van Apple-hardware en biedt gebruikers een catalogus aan films, tv-series, sportuitzendingen en nieuwsprogramma’s aan. Zo kunnen de films en series uit de iTunes-bibliotheek via de app worden bekijken, inclusief content in 4k-resolutie en met hdr. Deze app biedt vanaf de herfst ook toegang tot Apple TV+, de eigen streamingdienst die Apple eind maart aankondigde en waarvoor een abonnement moet worden afgesloten. Met AirPlay 2 kunnen gebruikers video’s, foto’s en muziek van hun Apple-apparaten of iTunes naar hun tv streamen.

Bijdrager
    TheBigZ

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00082624/

https://www.pocket-lint.com/apps/news/apple/139717-apple-s-tv-app-explained-how-does-it-work-and-where-is-it-available

Library

Apple’s TV app on the iPhone, iPad, Apple TV, or Samsung TV has a Library screen so you can find all the movies and TV shows you’ve already purchased or rented on iTunes. You can browse your content by movies or TV shows, recently purchased, or genres. When you are ready to watch something, just tap it and then select the Play button with the app knowing where you left it last.

Bijdrager
    yanmik

@TheBigZ: zoals je dus zelf citeert, zie in de tekst:

“Zo kunnen de films en series uit de iTunes-bibliotheek via de app worden bekijken”

DAT bedoel ik dus: films bekijken die in je EIGEN iTunes bibliotheek staan.

Werkt dus niet. Ingelogd met zelfde account als op iMac bij iTunes. Kan wel alles zien en huren of kopen van Apple maar kan niet verbinden met itunes bieb.

Bijdrager
    TheBigZ

Dan doe je dat toch. Veel plezier met je Samsung!

Bijdrager
    yanmik

<p class=”cite”>TheBigZ op 13 oktober 2019 om 21:35</p>
    Dan doe je dat toch. Veel plezier met je Samsung!

Euhm, waarom blijf je maar reageren als je het eigenlijk toch niet weet ?! Is nodeloos een discussie zoeken.

Zucht …

Vandaar dat ik vroeg naar ‘iemand met ervaring’ of iemand die ook Samsung TV heeft.

Probleem tegenwoordig van veel mensen is dat ze NIET lezen wat er staat of gevraagd wordt maar lezen wat ze WILLEN dat er staat.

Bijdrager
    TheBigZ

Vooral aardig blijven doen tegen mensen die je proberen te helpen. Zo kom je er wel uit!

Bijdrager
    yanmik

<p class=”cite”>TheBigZ op 13 oktober 2019 om 21:39</p>
    Vooral aardig blijven doen tegen mensen die je proberen te helpen. Zo kom je er wel uit!

OMG man, wat is jouw probleem ? @TheBigZ

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    yanmik

/ignore @TheBigZ

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Bijdrager
    nnsa

De AppleTV app op de Samsung TV is GEEN AppleTV, maar gewoon een app om content uit de Apple Multimedia Store te kunnen afspelen, in dezelfde lijn als Netflix, Disney + etc. Je kunt eigen (gekochte) content afspelen die in de iCloud voor je wordt bewaard. Je kunt er ook films in huren.

Jammer dat Apple voor deze verwarrende naam Apple TV+ heeft gekozen.

Bijdrager
    MacFan55

Ik heb ook zoiets gekocht van Samsung 49″ met Qled

Binnenkort ga ik dit dus ook proberen.

Van wat ik ervan begrepen heb van die wat wollige taal van Samsung is dat je je eigen content zou moeten kunnen streamen vanaf een iMac iPhone of iPad via Airplay-2. Of dat ook goed gaat werken zullen we gaan zien. De op de Samsung geïnstalleerde App zou in mijn begrip ook zoiets als de Netflix-App op een Apple-TV zijn. Dus alleen geschikt om content te bekijken waar je via de website van Netflix of Apple recht op hebt om te bekijken en niet wat je zelf in je eigen omgeving hebt staan.

Maar als ik het mis heb en op een andere manier wel zou kunnen zonder extra hardware te moeten kopen hoor ik het ook graag.

Bijdrager
    yanmik

<p class=”cite”>MacFan55 op 14 oktober 2019 om 14:36.</p>
    Van wat ik ervan begrepen heb van die wat wollige taal van Samsung is dat je je eigen content zou moeten kunnen streamen vanaf een iMac iPhone of iPad via Airplay-2. Of dat ook goed gaat werken zullen we gaan zien. D

Dat klopt en werkt wel.

Vanaf iphone/iPad of iMac kan je de Samsung selecteren om naar te streamen via Airplay.

Ik had echter gehoopt om via de Samsung je eigen iTunes bibliotheek te kunnen “zien” en dus muziek of films zo rechtsreeks af te spelen zoals het kan via een gewone Apple TV

Bijdrager
    nnsa

AirPlay is iets heel anders dan de AppleTV app. Maar gelukkig dat het dan vanaf een ander device wel werkt.

Bijdrager
    TheBigZ

yanmik op 14 oktober 2019 om 15:36

Ik had echter gehoopt om via de Samsung je eigen iTunes bibliotheek te kunnen “zien” en dus muziek of films zo rechtsreeks af te spelen zoals het kan via een gewone Apple TV

Heb je Home Sharing (Thuisdeling) ingesteld?

Je kunt proberen of je daarmee je media te zien krijgt op je Samsung TV.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202190

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.