11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    patrickzw

Samsung TV & Imac G4

Hallo,

IK heb pas een nieuwe TV gekocht (SAMSUNG LE40S71) 40 inch gekocht. Nu heb ik een mini VGA naar VGA adapter en een VGA kabel gekocht en de TV gekoppeld aan mijn imac G4 (1 GHZ). Maar…
    ik krijg geen beeld!? Wat moet ik doen om de TV geactiveerd te krijgen aan mijn computer? Thanks!

groet

Patrick

Bijdrager
    Vikash

Je moet vanzelf beeld krijgen. Staat er niet ondersteund op je samsung?

Bijdrager
    MacMartino

Oeps. Ik wilde dat ook ooit proberen, tot ik in de kleine letters van Samsung las dat het niet compatible is met Apple computers. Ik vrees dat dit dan ook niet kan. Succes.

Bijdrager
    Nicks

Als het in de handleiding staat, durf ik het niet tegen te spreken, maar het is en blijft toch gewoon een VGA signaal?

Speel eens wat met verschillende resoluties. Volgens mij ondersteund de iMac G4 alleen ‘mirroring’ als je een externe monitor/tv aansluit. Je hebt er een programmaatje voor dat dat kan verhelpen, dat heb ik zelf op m’n iBook G4, werkt prima. Ik ben alleen de naam even kwijt.

Bijdrager
    Renzs

Dat programmatje heet Screen Spanning Doctor

http://www.macupdate.com/info.php/id/15401

Bijdrager
    d3nn

Ik heb ook een samsung TV en alles werkt perfect als ik mijn macbook erop aansluit, zodra ik hem aangesloten kan ik met het “source” knopje van de afstandbediening “VGA” selecteren en dan heb ik gelijk beeld.

Bijdrager
    patrickzw

IK heb echt al!es geprobeerd, Spanning doctor, alle verschillende resolutie’s opnieuw opstarten ect.
    Maar ik kan onder source geen VGA vinden. Alleen PC of s-video. Zie ik soms iets over het hoofd?

raar…

Bijdrager
    d3nn

Op het moment dat ik mijn macbook aansluit dan word “PC” wit in het menu en zodra die daar dan op klik komt de desktop van mijn macbook in beeld.

Fototje van de bronlijst op mijn TV (Sorry voor slechte foto, is met mijn telefoon gemaakt).

Op de achtergrond zie je dat mijn desktop actief is op de TV.

Bijdrager
    patrickzw

Het is gelukt!!!!!!!!!!!!! dank u allemaal!!!!!!!!!!

joepie

Bijdrager
    Robert de Groot

Hoe heb je het opgelost, want ik zit met hetzelfde probleem.

Bijdrager
    macbook1994

Ik heb een macbook 13” 4ghz 500GB en een samsung LCD tv die HD-Ready is, en mijn probleem is eigenlijk precies het zelfde.
    Als ik mijn scherm aansluit aan mijn macbook met een mini dvi naar VGA kabel dan laat mijn tv zien : I niet ondersteund. en wil ik de beeldschermen detecteren of alles even opnieuw inpluggen dan blijven beide beelden heel erg lang knipperen (de macbook lichtblauw, wit en de tv gewoon zwart) tot dat ik er zelf een eind aan maak.
    Wat moet ik hier aan doen om het gewoon fatsoenlijk te laten werken?
    Alle tips en tricks zijn welkom!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.