30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)
  • Q:
    Bijdrager
    senyo

Samsung Star of LG Cookie?

Beste mensen,

ik sta momenteel op het punt een nieuwe telefoon te kopen. Zoals de topictitel vermeld, twijfel ik tussen de Samsung Star en de LG Cookie. Ik ga deze telefoon kopen als Prepaid (wil hetzelfde nummer houden en een abonnement kan niet uit voor mij) i.c.m. Hi Eindeloos online Prepaid.

Het online gebeuren dient vooral voor de kleine dingen; e-mail checken en evt. versturen (liefst meerdere accounts (POP / Imap)), twitter, msn en even snel sites als nu.nl of buienradar checken.

Verder normaal gebruik van de telefoon, bellen en sms’en. Op de een of andere manier kan ik niet goed een keuze maken tussen deze twee modellen, welke zouden jullie aanraden? En zijn er mensen die ervaring hebben met Hi Eindeloos online Prepaid (en komt dit overeen met het Hi Eindeloos online abonnement, naar mijn idee wel, maar weet niet zeker?)?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    bjorngra

Waarom deze vraag op een Apple forum? Het is allebei niks.

Koop gewoon een iPhone!

Bijdrager
    The_J

Ik hou niet van de TouchWiz interface, slecht gepositioneerde dingen en kleine vrijheid qua plaatsing (of vrijheid, of vaste plek, iets ertussenin is alleen maar irriterend). De LG zou ik nemen. Hoewel.. iPhones met prepaid zijn ook goed te doen.

Bijdrager
    Yvesm007

iPhone 3GS!
    Ik wil echt niets anders meer!:)
    En waarop hier op een Apple forum??:?

Bijdrager
    1984
    ”bjorngra”

Koop gewoon een iPhone!

Zo’n opmerking was wel te verwachten….Er worden ook vragen gesteld over beeldschermen die niet van Apple zijn, beter goedkoper etc..
    Maar wat betreft de keuze , kijk welke het meest compatibel is met MacOsX:wink:

Bijdrager
    The_J
    ”1984″

Maar wat betreft de keuze , kijk welke het meest compatibel is met MacOsX:wink:

Allebei niet?:p

Bijdrager
    Napsju

HTC Magic.

Gewoon met Android. Stuk goedkoper dan de iPhone en werkt fantastisch! Kijk maar eens op Marktplaats voor nieuw in doos. Unlocken doe je via eBay. Ik had voor 12 euro een code. Je garantie blijft dan behouden.

Bijdrager
    The_J

Ik zou een lijst met modellen kunnen noemen, maar omdat de TS twee modellen genoemd had leek met dat een beetje onvriendelijk.

Bijdrager
    Napsju
    ”gerwinbosscha”

en een abonnement kan niet uit voor mij

Zou je dat nog eens uit willen leggen? In 98% van de gevallen is een contract toch écht veel goedkoper. Bel je veel internationaal dan kan Lebara, Ortel, LycaMobile, GTmobile of Vectone een oplossing zijn. Die bieden alleen prepaid aan en dan kan ik het me wel voorstellen.

Bijdrager
    The_J

Soms is de automatische afschrijving het probleem, of het gevoel van vrijheid..

Bijdrager
    Napsju

Ben en Youfone hebben gewoon maandcontracten. Automatische afschrijvingen zijn ook geen probleem, want gratis betaalrekeningen zijn er ook nog steeds.

Bijdrager
    Gastonw
    ”bjorngra”

Koop gewoon een iPhone!

Hij post het gewoon goed hier hoor. Lees de beschrijving van dit forum onderdeel maar.

Bijdrager
    MrPinda95

ik zou als je uit die 2 wilt kiezen toch de samsung star aanbevelen.
    ik heb 2 keer een LG genomen, een ‘gewone’ telefoon en een smartphone van LG. ze waren allebei niets >.< de smartphone ging na een paar maanden kapot…

met samsung heb ik hele goede ervaringen.

dus ik zou de star nemen!

(de cookie, heb hem even bekeken en ik vind het meer een ladyphone)

Bijdrager
    Vassilli
    ”Gastonw”
    ”bjorngra”

Koop gewoon een iPhone!

Hij post het gewoon goed hier hoor. Lees de beschrijving van dit forum onderdeel maar.

Dit is inderdaad de goede plek om ’t te posten..
    Maar hij kan toch wel verwachten dan wij hem de iPhone aanbieden omdat dit een Apple Forum is:D

Bijdrager
    1984
    ”Vassilli”

Maar hij kan toch wel verwachten dan wij hem de iPhone aanbieden omdat dit een Apple Forum is:D

Wat aardig van jouw en het Apple forum dat je @gerwinbosscha een iPhone gratis aanbied:)

Bijdrager
    senyo
    ”Vassilli”

Geef maar dan 8)

Misschien had ik er even bij moeten vermelden dat ik geen abonnement wil (staat er volgens mij ook) en dat ik niet superveel geld wil uitgeven aan een telefoon. Simpelweg omdat een telefoon voor mij niet zo belangrijk is als bijvoorbeeld m’n laptop.

Maar inderdaad…de iPhone reacties had ik wel verwacht, is ook niet erg, maar geen optie voor mij. Ik neig nu overigens naar de Samsung, nog mensen die ervaring hebben met dat toestel?

Bijdrager
    iNaffer

Nee, ik heb wel ervaring met de LG Cookie, en ik raadt je het niet aan;)

Bijdrager
    prullenbak

Samsung star heb ik nooit in levende lijve gezien, maar wat LG met zijn touchscreen telefoons doet is huilen met de pet op.
    Ik zou het heel simpel stellen (deze mening is meer onderbouwd dan dat ie nu lijkt, maar heel het verhaal heb ik nu geen zin/tijd om te typen):

Als je persé een touchscreen telefoon wilt, heb je een paar keuzes:

iphone 3G(S)
    HTC G1
    HTC Magic

Echt, al die andere troep is helemaal niks. Proberen consumenten te pakken die denken “ooo touchscreens zijn handig” Maar zo makkelijk is het niet. Touchscreens LIJKEN handig, maar de interface moet kloppen, dat is bij een touchscreen zelfs moeilijker te realiseren. Apple (en google) hebben dat aardig onder de knie, en de sony’s, samsung en LG’s proberen mee te liften op dat succes. Tervergeefs.

Als je gewoon een goede telefoon wil, zou ik eerder kijken naar niet-touchscreen samsungs en sony ericssons.

En inderdaad, kijk goed naar de compatibility met osX. Koop dus NOOIT. nee NOOIT een telefoon die draait op Windows Mobile. Je koopt immers ook geen pc meer met windows 95.

Dat was t, toch bijna heel t verhaal getypt haha:)

Bijdrager
    RhB-Mikey

ik heb hem zelf een Samsung Star, mijn zussen hebben een LG Cookie

Voordelen van Samsung star:
    Langer batterij duur(800 uur in standby)
    Veel mooier dan de Cookie
    Foto’s, filmpjes, muziek worden veel sneller geladen
    Sneller internet
    Zelf vind ik het ook een veel makkelijker menu hebben
    En de touch screen vind ik ook lekkerder aanvoelen. er zit geen pennetje bij, je hoeft niet heel hard te drukken met je vingers dan bij de cookie

Nadelen:
    Ben ik nog niet tegen gekomen:D

Verder zou ik reviews bekijken of vraag aan iemand om het te bekijken.
    Op youtoep staan heel veel filmpjes

Bijdrager
    The_J

Ik zou zeggen, ga naar een winkel en probeer ze uit.

Bijdrager
    prullenbak

http://www.youtube.com/watch?v=b0-LWTp2SfQ

Kijk nou toch zelf…die interface kan toch niet waar zijn? Dingen staan dubbel in beeld, dingen reageren niet, of staan over elkaar heen. Er zijn opties en plaatjes waarvan je niet weet wat het betekent of wat het doet (“mystery meat”). EN DAT TOETSENBORD! ARGH!
    Degene die dat ontworpen heeft zouden ze ops taande voet moeten ontslaan, of naar school moeten sturen.

Om het erger te maken, hier de LG cookie:

http://www.youtube.com/watch?v=v7UpE4VqMH8

Ongelofelijk. Zo slecht…En ik vind dit niet omdat ik een iphone heb, maar andersom: Ik heb een iPhone omdat ik dit vind.

Bijdrager
    vogel

Tering jantje, wat een teletubbie systeempjes zijn dat! Hoe kan je daar in hemelsnaam mee werken? Ik zou de raad van Napsju opvolgen. Heb hier ook zo’n Magic liggen en die werkt echt heel goed. Het is de enige foon die zich met de iPhone kan meten, als je alles via touchscreen wil doen.

Bijdrager
    prullenbak

Inderdaad…kijk lekker bij de ANDROID modellen van htc, of naar een telefoon met knopjes en een fatsoenlijke interface (dus sla nokia gerust over hahaha)

Over synchronisatie van androind met osX is net een topic geopend, dus dat komt mooi uit.

(volgens mij is trouwens een iPhone 3G (zonder de S) net zo duur als een HTC magic, maar dat terzijde…)

Bijdrager
    Vassilli
    ”1984″
    ”Vassilli”

Wat aardig van jouw en het Apple forum dat je @gerwinbosscha een iPhone gratis aanbied:)

Zo ben ik he;)

Bijdrager
    vogel
    ”prullenbak”

(volgens mij is trouwens een iPhone 3G (zonder de S) net zo duur als een HTC magic, maar dat terzijde…)

Dan heb je geen video en een slechtere camera. Niet dat dat video van de Magic zoveel voorstelt, maar goed. :wink:

Bijdrager
    prullenbak
    ”vogel”
    ”prullenbak”

Dan heb je geen video en een slechtere camera. Niet dat dat video van de Magic zoveel voorstelt, maar goed. :wink:

Geen video is waar…slechtere camera deels, als je in de megapixel-mythe gelooft wel:P

Ik heb topic starter niet horen zeggen “Ik wil graag een goede camera in mn telefoon”, anders had ik hem allang de Sony Ericson C904 aangeraden:P

Bijdrager
    vogel

Megapixel myths speelt pas een rol als je 8 of 10 of nog meer MP probeert te proppen in een veel te kleine sensor.
    TS wil zoveel mogelijk telefoon voor zo weinig mogelijk geld. We proberen hem gewoon allebeid die teletubbie telefoons uit z’n hoofd te praten. :wink:

Bijdrager
    prullenbak
    ”vogel”

Megapixel myths speelt pas een rol als je 8 of 10 of nog meer MP probeert te proppen in een veel te kleine sensor.
    TS wil zoveel mogelijk telefoon voor zo weinig mogelijk geld. We proberen hem gewoon allebeid die teletubbie telefoons uit z’n hoofd te praten. :wink:

Zo overduidelijk waar:D

Bijdrager
    senyo

Nou jullie meningen zijn duidelijk. Alleen lijken de meesten er van overtuigd dat ik een iPhone-achtige telefoon wil kopen. Ik heb volgens mij vrij duidelijk aangegeven dit niet te willen. Ik weet ook heel goed dat deze telefoons een stuk minder “goed” zijn dan de iPhone of een van de HTC modellen. Dus het is mij duidelijk dat ik met deze telefoons minder krijg dan met een iPhone en dat vind ik dus niet erg. Ik heb zo mijn redenen om voor een budget-telefoon te kiezen.

Met de reacties van o.a. MrPinda95 en Wall-E kan ik wel wat, beantwoorden mijn vraag goed. Allemaal bedankt voor de reacties waar ik wat mee kan!

Bijdrager
    prullenbak

maar waarom kijk je dan, als je geen “iphone-achtige” telefoon wil, alleen maar naar goedkope cheap-ass touchscreen telefoons?

Er zijn in de ‘goedkopere’ telefoons veel mooiere telefoons te vinden. In plaats van deze flutapparaatjes die mensen in de maling nemen, door een fijne touchscreen-beleving te beloven (kijk ons eens de iphone willen nadoen, maar t lukt ons nooit). We proberen jou daarvoor te behoeden. Je bent niet de eerste die diep teleurgesteld uiteindelijk z’n cookie op marktplaats aan een 14 jarig meisje probeert te slijten, omdat ie toch maar een fatsoenlijke telefoon is gaan halen. Ik heb de topmodellen touchscreen telefoons van deze merken in mn handen gehad en echt, je wil m kapot maken na het typen van 1 smsje…het is gewoon geen potje.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.