17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietermann

Samsung SGH-P300

Hallo,

Ik zou graag de Samsung SGH-P300 kopen ter vervanging van men Nokia 6600.
    Zijn hier mensen die reeds deze P300 hebben? Indien wel, zou ik graag eens hun mening over het toestel willen weten (zowel positief als negatief).

Voor de mensen dat het model niet kennen:

groetjes en alvast bedankt

Bijdrager
    ragoooon

Lijkt nogal op een rekenmachine, maar geen ervaring mee, Samsung hebben wel goeie gsm’s, (behoorlijke camera functie + gebruiksvriendelijk) wel ervaring mee.

Bijdrager
    JeeVee

Helaas is Samsung niet goed te syncen met met de Mac.
    Is wel handig met een dergelijk apparaat, lijkt me.
    Misschien dat hier in de toekomst een oplossing voor komt?

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Ja, ik was ook al in :inlove: op dit hebbedingetje. Maar hij staat niet in deze deze lijst. En daarmee houdt het op…
    Hier nog wel een gebruikerservaring. En hier een review.

Maar hopelijk brengt Samsung hier snel verandering in, dat diens mobielen wel met mac te syncen zijn. Of dat Motorola en/of SE ook met een dergelijk mooi design komen. Laatste twee zijn dus wel te syncen met mac.

Bijdrager
    hofman

Heb dit toestel nu een maand

beltoon erg zacht, trilfuctie niet geweldig (mis dus vaak een oproep, vind ik persoonlijk niet zo erg)
    standaard-batterij gaat snel leeg (extra batterij in suf mapje maakt telefoon weer erg ‘groot’)
    even wennen waar de knopjes precies zitten

+
    klein & dun
    ‘denkt’ snel (heb hiervoor een Sony-Ericsson gehad, reageerde ontzettend traag)
    prachtig helder display

Ben altijd grote Nokia-fan geweest, denk dat de menu’s van Nokia nog steeds het slimst zijn. De bijgeleverde software doet het niet op de Mac. Met bluetooth kan je wel mp3’s etc. overbrengen.

Nogmaals: ben je van klein en dun, dan is dé telefoon!

Bijdrager
    Dennis002

Heb het toestel ook een maand
    Nadeel:
    Nadeel is de zachte beltoon, heb ik aardig kunnen oplossen door de schoenmaker een rond gaatje in het hoesje te laten ponsen t.h.v. het speakertje
    De toon voor ontvangen SMS is niet erg hoorbaar en daar valt niks aan te regelen/kiezen.
    Niet te syncen (Samsung en Mac = tot op heden geen relatie van betekenis)), maar dat vond ik geen probleem.
    Voordeel:
    Lange standby-tijd (9 dagen), mede dankzij de extra batterij in het mooi vormgegeven bijgeleverde hoesje (of suf, zoals mijn voorganger het noemt..). Verder perfect toestel, zeer heldere dysplay, goede heldere ontvangst van gesprekken.. Via bluetooth zijn beltonen etc. simpel vanaf je mac te ontvangen.
    En erg mooi toestel, maar dat is kwestie van smaak.

Bijdrager
    Pietermann

Eigelijk zou het voor mij ook geen probleem zijn dat ik de gsm niet kan syncen met mijn Apple. Momenteel heb ik dus een Nokia 6600 en sync ik deze ook niet met mijn Apple… Het 1nige wat ik doe is foto’s overzetten van mijn gsm naar Apple en omgekeerd met bluetooth. Ik veronderstel dat dit ook mogelijk is met de P300?

Overigens zou ik ook geen probleem hebben met het feit dat er een stille belsound is. Ik gebruik ALTIJD men trilfunctie.

Zou iemand eens een foto kunnen trekken met zijn/haar P300 en deze hier posten, zodat ik de kwaliteit eens kan zien. Uiteraard wil ik een gsm met camera die beter is dan de 6600;) Hier een foto die ik getrokken heb met mijn camera:

Bijdrager
    berichtjess

Dit zijn de nadelen:

Zachte beltoon/tril

Je kunt de tijd niet zien als je aan het bellen bent

Je bent je bericht kwijt wat je aan het schrijven was als je uit het SMS menu stapt (of wordt gebeld). Het kan ook voorkomen dat je hele bericht plots door een te snelle actie wordt gewist.

Met het toevoegen van een woord aan je woordenboek moet je het woord helemaal opnieuw schrijven in plaats van dat je het verkeerde woord kunt aanpassen (vergt dus wat meer tijd)

Er bestaat geen software om de telefoon met je Mac te syncen (hopelijk komen ze daar snel mee)

De datum of tijd van je eigen verzonden berichten is nergens meer te achterhalen (ik vind dat voor mijn werk van groot belang)

De display is in de zon practisch niet te zien

Het is verder echt een heel mooi toestel, de batterij gaat lang mee en het geluid is prima, maar er gaat toch echt niets boven het navigatie systeem van de Nokia. Wat mij betreft heb ik nu al 2 x met Samsung geëxperimenteerd: de eerste EN de laatste keer!

Bijdrager
    af

Nederlandse review met veel fotos en fotos genomen door het toestel etc etc:

http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=a9d755

Bijdrager
    Xigh

Mooie telefoon qua vormgeving. Lekker fris. Maar hij zal heel erg tegenvallen nu je de 6600 gewend bent. Heb je Symbian actief gebruikt? Zo ja dan moet je deze telefoon voorbij laten gaan, het gaat voelen alsof je terug in de tijd gaat dan.

Bijdrager
    Pietermann

Ok, ik weet genoeg. Ik ga verder zoeken naar een betere gsm dan de P300.
    Als ik + 450 euro uitgeef wil ik een goed toestel waar ik mijzelf mee verbeter.

Waar ik wel ook interesse in heb is de Nokia 7710. Heeft iemand met dit toestel ervaring?

groetjes

Bijdrager
    Xigh

De 7710 is het vervolg op de 7700. De 7700 is officieel nooit uitgekomen omdat hij vol fouten zat. De 7710 is dus de concept van Nokia. Hij is door z’n formaat en afwijkende schermmaten nooit echt populair geworden. Hij was bij de release zo’n 750 euro, na een maand was dit nog 400. Doordat het een totaal nieuw besturingssysteem was (Series 90) zijn er maar weinig 3d party apps, eigenlijk alleen maar de standaard (dure) programma’s van bedrijven als Psiloc ( http://www.psiloc.com ). Je zult weinig spelletjes of andere leuke programma’s vinden.
    Neemt niet weg dat je relatief veel telefoon krijgt voor een lage prijs, bovendien is het een totaal nieuw ontwerp wat je bijna nergens vinden zult. Voor 200 heb je al een nette versie op Marktplaats of Speurders (ophalen, niet laten opsturen).
    Laatste waar je wel rekening mee moet houden is dat Nokia van deze telefoon de support heeft laten vallen, wat inhoud dat je geen firmware upgrades of gratis programmaatjes op de Nokia site zult vinden. Hetzelfde is al gebeurt met telefoons als de 7650 en de oude Communicators

Als je even een lijstje geeft met vereisten maakt zoek ik er een mooie telefoon bij als je wilt.

Owh en ik had ooit met een vriend de site nokiaheaven.com en toen was het mijn taak dit soort dingen bij te houden, dus vandaar dat ik zoveel schrijf.

Bijdrager
    Pietermann
    ”Xigh”

De 7710 is het vervolg op de 7700. De 7700 is officieel nooit uitgekomen omdat hij vol fouten zat. De 7710 is dus de concept van Nokia. Hij is door z’n formaat en afwijkende schermmaten nooit echt populair geworden. Hij was bij de release zo’n 750 euro, na een maand was dit nog 400. Doordat het een totaal nieuw besturingssysteem was (Series 90) zijn er maar weinig 3d party apps, eigenlijk alleen maar de standaard (dure) programma’s van bedrijven als Psiloc ( http://www.psiloc.com ). Je zult weinig spelletjes of andere leuke programma’s vinden.
    Neemt niet weg dat je relatief veel telefoon krijgt voor een lage prijs, bovendien is het een totaal nieuw ontwerp wat je bijna nergens vinden zult. Voor 200 heb je al een nette versie op Marktplaats of Speurders (ophalen, niet laten opsturen).
    Laatste waar je wel rekening mee moet houden is dat Nokia van deze telefoon de support heeft laten vallen, wat inhoud dat je geen firmware upgrades of gratis programmaatjes op de Nokia site zult vinden. Hetzelfde is al gebeurt met telefoons als de 7650 en de oude Communicators

Als je even een lijstje geeft met vereisten maakt zoek ik er een mooie telefoon bij als je wilt.

Owh en ik had ooit met een vriend de site nokiaheaven.com en toen was het mijn taak dit soort dingen bij te houden, dus vandaar dat ik zoveel schrijf.

Wel,

Ik zoek een telefoon met volgende specificaties:

– Bluetooth
    – Infrarood mag, maar is geen must
    – Groot geheugen (ik heb nu op mijn 6600 ongeveer 2250 smsjes en wil deze graag behouden en uitbreiden)
    – Een zéér goede agenda (dit mis ik op de 6600) die mij een waarschuwing heeft op het scherm
    – Een zéér goede camera (2 mexapixels als het kan)
    – MP3 functie is altijd handig, maar is geen must
    – liefst een klapper of speciaal design
    – moet beter zijn dan men Nokia 6600

viola;)

Bijdrager
    af
    ”Pietermann”
    ”Xigh”

Wel,

Ik zoek een telefoon met volgende specificaties:

– Bluetooth
    – Infrarood mag, maar is geen must
    – Groot geheugen (ik heb nu op mijn 6600 ongeveer 2250 smsjes en wil deze graag behouden en uitbreiden)
    – Een zéér goede agenda (dit mis ik op de 6600) die mij een waarschuwing heeft op het scherm
    – Een zéér goede camera (2 mexapixels als het kan)
    – MP3 functie is altijd handig, maar is geen must
    – liefst een klapper of speciaal design
    – moet beter zijn dan men Nokia 6600

viola;)

SE P990i
    HTC TyTn (Mda Vario 2)
    Nokia N80

etcetc

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Op Nieuwe Mobiel – zoekpagina kun je modellen selecteren naar jouw wensen.

Detail: De redactie staat ook open voor tips/toevoegingen/uitbreidingen van deze zoek-pagina. Zo mailde men mij dat je in de toekomst modellen, behalve op clamshell-, ook op slide-, of recht-toe-recht-aan-modellen kunt selecteren.

En wil je een overzicht van alle Symbian-modellen, klik dan hier: Symbian.com.

Bijdrager
    Xigh

Nokia zit vast aan deze agenda dus daardoor zouden alle Nokia’s afvallen, op de Communicators na, alleen door het feit dat je een goeie camera wil vallen 90% van de overgebleven opties af en zit je inderdaad vast aan waarschijnlijk de nog uit te komen P990i zoals hierboven ook aangegeven word.
    De MDA Vario 2 is opzich een goeie, alleen weet ik niet of deze nou wel of niet een touchscreen heeft:roll: Wat behoorlijk uitmaakt wil je dat de agenda goed is.
    De N80 valt gewoon af door de agenda.

Bijdrager
    PietjePuk

De K800i lijkt mij wel fantastisch,

Specs:
    Display

* TFT met 262.144 kleuren
    * 240×320 pixel

Geluid

* Musictones (MP3/AAC)
    * Polyfonisch geluid van 72 tonen

Geheugen

* Memory Stick Micro™ (M2™) support
    * Phone memory 64MB*

*Het vrij beschikbare geheugen kan verschillen door de pre-configuratie van de telefoon.
    Netwerken

* GSM 900
    * GSM 1800
    * GSM 1900
    * UMTS

Beschikbare kleuren

* Velvet Black

Afmetingen

* 105 x 47 x 22 mm
    * 4.1 x 1.8 x .9 inch

Gewicht

* 115 gr
    * 4.1 ounce

* Xenon flitser – echt fotolicht
    * BestPic™ – kies de beste, wis de rest
    * UMTS – snelle internetdiensten
    * Muziek- en videospeler
    * PictBridge-compatibel – gemakkelijk foto’s afdrukken
    * Cyber-shot™ 3,2 megapixel digitale camera met autofocus
    * Memory Stick Micro™ (M2™)-support

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.