13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    henkvanderstelt

Samsung printer na Catelina niet-werkend

Na nieuw OS X werkt printer niet meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Verouderde driver (32-bits?)?

B.t.w.: we hebben al een tijdje geen OS X meer, maar macOS.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    henkvanderstelt

denk het. kan echter nergens nieuwe driver vinden voor de samsung  Xpress M2835DW

Bijdrager
    henkvanderstelt

en Karel , je hebt gelijk MacOS.:-)

Moderator
    Night

Samsung adviseert in jouw geval om gebruik te maken van de AirPrint mogelijkheden van je printer. Apple ondersteunt daarin namelijk wel jouw printer. Veel fabrikanten brengen geen nieuwe drivers meer uit, omdat Apple de printers via AirPrint wel gewoon kan aansturen. Zo kun je in ieder geval printen en op je gemak afwachten of Samsung de driver een update gaat geven.

Bijdrager
    Kuifje_007

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Canon printer. Printen is geen probleem na upgrade naar Catalina, alleen kan ik niet meer scannen. Op de website van Canon staat er nog geen nieuwe driver voor Catalina. Afwachten!

Moderator
    Night

Scannen kan eenvoudig met VuesScan.

Bijdrager
    KarelWillem

henkvanderstelt op 11 oktober 2019 om 22:13
    en Karel , je hebt gelijk MacOS.:-)

Nope. macOS.

Na de vele “Catalina” topics, heb ik toch wel het idee dat er maar weinig mensen zijn die zich hebben voorbereid op deze update.

Maak eerst een lijstje van welke drivers en apps nog 32-bits zijn.

Kijk of je al van iPhoto naar Photos over was, maak een goede backup van je spullen, etc.

;)

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Ome Kor

Inderdaad KW. Ik hou het voorlopig af, omdat bij mij ook het scanner gedeelte van mijn multifunctionele (Samsung) printer onbruikbaar wordt. Bovendien heb ik nog een aantal voor mij belangrijke programma’s die 32 bits zijn. De Go64 App is heel handig om dit te checken.

Bijdrager
    pruus

Geil op de nieuwe software overgaan, en toch teleurgesteld raken door de werkelijkheid. Lijkt wel red light district.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Ome Kor op 12 oktober 2019 om 09:28</p>
    De Go64 App is heel handig om dit te checken.

inderdaad, dank u beleefd:)

Bijdrager
    whaha

Handig, die Go64 app!

Bijdrager
    Ome Kor

<p class=”cite”>Night op 11 oktober 2019 om 22:34</p>
    Zo kun je in ieder geval printen en op je gemak afwachten of Samsung de driver een update gaat geven.

Of dat gaat gebeuren is de vraag, Samsung heeft zijn printerdivisie nl. verkocht aan HP en het zal wel van belang zijn hoe oud die printer is.

Airprint werkt ook met mijn printer, dus dat is een goede tip. Ik kwam erachter dat ik nog een licentie had van Prizmo (zat in zo’n softwarebundel) en dat scanprogramma is 64 bits en werkt met mijn printer/scanner. Dus één probleem minder.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.