4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

Samsung portable HD synchroniseren: Hoe lees- naar schrijfbevoegdheid wijzigen?

Hallo allemaal,

Om een backup van m’n harde schijf te maken, heb ik me een Samsung M2 portable harde schijf aangeschaft. Nu wil ik echter m’n harde schijf synchroniseren, echter; Dit lukt niet. Via de finder zie ik in het info-venster staan, dat ik alleen leesbevoegdheid heb… Dit wil ik zo omzetten dat ik ook over schrijf-mogelijkheden beschik. Kortom wie heeft er voor mij een hint, hoe dit te wijzigen?

Voor het synchroniseren wil ik Carbon Copy Cloner of SilverKeeper gaan gebruiken.

Bij voorbaat dank, voor de reacties.:wink:

G5 1,8 ghz PPC, OSX 10.4

[IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y5/marcus1968/SamsungHD.jpg[/IMG]

Bijdrager
    Witte Haai

Ik heb nog even ’n screenshot toegevoegd.
    Kan het er mogelijk iets mee te maken hebben, dat de structuur een Windows NT-bestandssysteem is?

Bijdrager
    Ree

Bulls-Eye!

Dat is exact waarom je alleen lees-rechten hebt.

Als de schijf nog leeg is (en volgens de schreenshot is-ie dat), formatteer deze dan opnieuw.

Open Disk Utility / Schijfhulpprogramma
    Kies de schijf (niet de partitie maar de schijf zelf)
    Klik tabje ‘Partities’
    Kies 1 partitie
    Onder ‘opties’ kiezen voor GUID partition table
    En dan uiteraard accepteren

Als dat gebeurd is heb je lees en schrijf rechten op je mac

Ale je ook lees/schrijf rechten op windows computers wilt kun je experimenteren met ExFAT, dat zou lees/schrijf rechten hebben onder OSX Lion en Windows 7, oudere versies weet ik niet. Gezien het feit dat je 10.4 gebruikt is die optie niet aanwezig en dus heb je enkel lees/schrijf rechten op je Mac

Bijdrager
    Ree

Er is nog een tweede optie;

Als je lees/schrijf rechten op je mac 10.4 wilt EN op een windows machine, dan kun je op je Mac NTFS drivers installeren.

Je kunt dit gratis doen met Tuxera NTFS of NTFS-3G, of je neemt een commercieel pakketje zoals Paragon NTFS Pro. Je moet dan wel 10.4.6 of hoger hebben, en, weet Pragon te vertellen, is de driver niet getest op een G5 maar zou wel daarop moeten werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.