8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

Samsung ML-2010 aan iMac G3 met OS9

Goedenavond,
    heb net bij de HEMA een Samsung ML-2010 laserprinter gekocht (slechts € 75.-). Nu wil ik die aan een imac G3 hangen, maar de CD heeft enkel een printer driver voor OSX. Ook op de site van Samsung kan ik niets vinden voor OS9 behalve een driver voor een ander type, de ML-2150.
    Kan ik die driver gebruiken om toch vanaf die oude iMac te printen of is er een andere oplossing? Of moet ik gewoon in de kiezer een andere printer proberen en hopen dat die het doet zoals ik wil?

Bijdrager
    Turbanus

Ik vrees dat het niet gaat lukken. Maar er was voor OS-9 toch wel een generale driver voor meerdere printers?
    Op Versiontracker is er niks van te vinden…..

Bijdrager
    mbaert

Dat dacht ik dus ook… Ben benieuwd of het gaat lukken. Ik ga hem morgen aansluiten en dan zien we wel. Of heeft iemand nog suggesties?

Bijdrager
    Turbanus

Mischien lukt het via de Laserwriter 8 instelling wel……..

Moderator
    Night

Huh? Is dat een postcript printer dan?

Bijdrager
    Turbanus

Ook. Alle “vreemde printers kunnen in OS-9 meestal via Laserwriter 8 geaktiveerd worden. Vaak kun je dus nog een andere printer aanvinken als desktopprinter als je eerst Laserwriter 8 kiest.

Moderator
    Poezenbeest

Hoe heb je gezocht bij Samsung?
    Als je op printerdrivers gaat zoeken kom je vaak alleen op installatieprogramma’s uit, probeer eens te zoeken op PPD, de extensie voor printer-bestanden.

Als je de PPD voor de printer van je keuze kan vinden, kan je die in de map Printer descriptions van de systeemmap gooien en daarna via bureaubladprinter installeren

Bijdrager
    mbaert

Helaas, alle tips in acht genomen krijg ik hem niet aan de praat onder OS9. Wel in OSX natuurlijk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.