3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jwdlater

Samsung LE37A656 aansluiten op ibook G4

ik heb dit weekeinde een Samsung LE37A656 tv gekocht in de veronderstelling dat ik mijn ibook g4 (met 10.3.9) hier makkelijk op kan aansluiten (er zit een HDMI ingang op en een normale monitor VGA ingang).

Ik heb ook een 19 inch Acer monitor welke ik met mijn ibook verbond, erg simpel met de screenspanning hack waarmee je een tweede desktop hebt, heb er na installatie ongeveer 1,5 jaar geleden nooit naar om hoeven kijken.

Als ik echter de Samsung LE37A656 aansluit op dezelfde wijze als mijn Acer monitor (verloopje vanaf ibook naar vga aansluiting en dan deze in de monitor) dan geeft de tv de melding dat dit apparaat niet is ondersteund. Op mijn ibook wordt het scherm op dat moment het tweede scherm (donder dock), zoals ik dat had ingesteld voor de acer monitor. Ik zie echter nergens instellingsmogelijlkheden om iets aan te passen om het mogelijk werkend te krijgen.

Hoe krijg ik het zaakje nu wel aan de praat? het zou toch moeten werken lijkt me en ik wil graag onder andere mijn Iphoto albums op de tv kunnen bekijken…

Bij voorbaag dank voor de reacties!

EDIT: overigens werkt de VGA aansluiting direct met een Dell machine, daar ligt het dus niet aan..

Edit 2: Specs van de tv staan op: http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/spec.do?group=televisions&type=televisions&subtype=lcdtv&model_cd=LE37A656A1FXXC&fullspec=F

Bijdrager
    Taconew

Volgens mij kan de grafische kaart van je iBook de grootte van de televisie niet aan, ditzelfde probleem heb ik ook gehad met een oudere computer een tijd geleden.

Bijdrager
    jwdlater

de tv heeft een resolutie van 1.920 x 1.080

Ik denk dat er een Mobility Radeon 9200 video kaart in zit, maar kan nergens vinden of deze het de tv resulutie aankan (door gebruik te maken van de screenspanning hack )

Edit: hier staat dat deze kaart een Max resolution (external) heeft van 2048 x 1536,

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.