10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    kspithout

Samsung DV camera?

Ik heb een digitale video camera van Samsung maar mijn Mac ziet hem niet als ik de USB kabel erin steek? Weet iemand waar ik drivers hiervoor kan downloaden of hoe ik mijn film op een andere manier op mijn mac krijg?

Bijdrager
    sally

Het hangt van je mac af en van je camera. Geen firewire? Als je wat meer info (wat voor mac , wat voor OS, wat voor camera) geeft zijn er hier vast mensen die weten hoe het moet.
    (usb is meer iets voor de foto’s die je misschien ook met je videocamera kan maken)

Bijdrager
    cabbie

Het lijkt me dat USB veel te traag is om DV door te te jassen. Firewire kan dat MAKKELIJK aan. Als ik foto’s download via USB is het al traag (relatief dan).
    Ik ben niet op de hoogte van de moeglijkheid om DV via USB aan de MAC te hangen.

Bijdrager
    Ruben

Lijkt mij ook tamelijk onmogelijk op een redelijke manier via USB video beeld over te halen. Zelf heb ik een Sony camera, met FireWire en USB, maar de USB is dan ook alleen maar geschikt om de camera direct als WebCam te gebruiken, voor video-transfer heb ik toch echt de FireWire nodig.

Ik zou de handleiding van de camera gewoon eens een keer goed doorlezen.

Het zou natuurlijk ook een USB 2 aansluiting kunnen zijn, maar dat heb je waarschijnlijk weer niet op je Mac, wat een goede verklaring zou zijn voor waarom het niet werkt.

Bijdrager
    makelthedevil

USB2 moet ook werken met 1.1 usb-poorten,backward’s compitable,dat kan het probleem niet zijn

Bijdrager
    Frans

Klopt, backwards compatible. Dat betekent dat USB 2.0 een stapje terug kan doen naar de lagere snelheid, niet omgekeerd.

Als je camera USB 2 heeft en de Mac USB 1, krijg je dus de lagere USB 1-snelheid en die is onvoldoende voor DV

Groeten,
    Frans

Bijdrager
    Convicted

Wat voor Samsung is het? Is het een Mini-DV camera?
    Ik krijg het niet aan de praat op mijn mac!

Bijdrager
    KR1275

Volgens mij is iLink (firewire) altijd universeel en werkt dat altijd. Het kan hooguit zijn dat je die niet vanuit iMovie kunt bedienen, maar films importeren, moet altijd kunnen. Voor USB-import moet je volgens mij de juiste Mac-driver hebben en ik vraag me af op die beschikbaar is. Helaas zit de iLink niet op alle camera’s. Koop een Sony DV of D8, die hebben het bijna allemaal (Sony is ook de uitvinder van firewire, gebruikt het ook voor audioconnecties).

Bijdrager
    Convicted

Op mijn Samsung zit een iLink maar het werkt niet op een of andere manier.

Bijdrager
    maccer76

over het algemeen worden samsung camera’s alleen ondersteund door imovie onder Os 9.? met de nieuwe versie’s is samsung niet meer ondersteund, dus een jvc of sony camera van iemand lenen en dan de film importeren! succes!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.