15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Samsung CLX3160 printer

Hoi, ik heb een samsung CLX3160 laserptinter. Ik heb deze vandaag proberen aan de praat te krijgen maar het lukt me niet. Ik heb op de site van Samsung het besturingssysteem opgehaald en geinstalleerd maar toch werkt hij niet. Als ik in word iets intyp en dan probeer af te printen komt er een schermpje op en die geeft het door naar de printer maar toch print hij het niet uit. Ik kan in een lijstje gaan van besturingsbestanden maar daar staat geen Samsung tussen. Kan me er iemand zeggen welke ik moet aanduiden ?? Bovenaan staan er van Apple zelf voor kleurenlaserprinters. Ik heb deze al een geprobeerd maar het lukt me niet. Weten jullie een oplossing ??

Bijdrager
    Wiki Post

Bijna vergeten, de printer is aangesloten via usb.

Bijdrager
    iHam

Al geprobeerd deze print eraan te sluiten via het programma van Apple? Dat je Samsung er niet bij staat hoort zo. Zelf heb ik ook probleempjes gehad met mijn canon printer. Heb ik opgelost door niet een driver voor de printer te downloaden. Maar een programma waarmee je kan scannen. Deze heb ik weg gegooid en ik kon printen. Maar dit is een laatste reddingsmiddel. Misschien weet iemand anders wel een betere oplossing.
    En is die wikipost nodig?

Bijdrager
    FreBo

In het programma van Apple staat hij er in, Maar toch wilt hij niet werken.

Bijdrager
    Mister Blobby

Vertel nauwkeurig wat u heeft gedaan vanaf het aansluiten van de printer tot en met het installeren van software om de printer te kunnen gebruiken.

De normale gang van zake is:

1. Sluit de printer aan op een USB poort van de Mac
    2. Ga naar Menubalk > Systeemvoorkeuren > Afdrukken en scannen >
    Kies onderaan uit de linkerkolom voor “plus”-teken: de printer moet zichtbaar worden in de lijst.
    3. Kies de printer uit de lijst
    4. Kies rechts onder aan voor “voeg toe”

Bijdrager
    pcmarcel

Ik heb de CLX3170.
    Eerst via het netwerk aangesloten en geinstalleerd met de OSX drivers voor de printer, en sinds kort via de USB poort.
    Hij doet het prima.
    Misschien even proberen of hij het via het netwerk wel doet.

Bijdrager
    Maurits

De procedure die Mister Bobby omschrijft werkt prima, je zal na aansluiten met USB onder 10.6 en 10.7 een melding krijgen om via software update de laatste drivers te downloaden, en die werken bij mij prima.

Ik heb bij mijn moeder een Samsung SCX 3205W aangesloten (via USB op 10.5.8) en bij mezelf (10.6.8) een Samsung CLX 3185W.

De scan functie is iets moeilijker, maar ik heb de voorkeur voor Fotolader (image capture) die samen met de twain/ drivers eenvoudige scans kan maken.
    Die is simpeler dan de software van Samsung.

Na de usb aansluiting heb je de drivers, en kan je overschakelen naar netwerk (als jouw printer dat heeft), want die drivers downloaden werkt alleen via USB. De ingebouwde webpagina om te configuren werkt beter dan die utilities. (werkt met bonjour website..)

Bijdrager
    FreBo

Hoi, ik heb de printer aangesloten op mijn netwerk en daar vind de mac hem ook. Ik heb dan zo eens geprobeerd maar het is zelfde. Ik druk op printen, het icoontje komt onderaan te staan met een 1 op. Als ik er direct op klik dan zie ik dat hij het te printen bestand naar de printer stuurt, en dan gaat dat bestandje weg. Maar de printer doet gewoon niets. Raar maar het is zo.

Bijdrager
    iHam

Dan lijkt het nog eerder dat je printer het niet doet.

Bijdrager
    FreBo

@iHam en het rare is dat ik kan scannen en kopieeren. Dat druk hij wel af.

Bijdrager
    Maurits

De vraag of hij wel kan printen is inderdaad een goede.
    Heeft de printer ooit geprint via usb ?(oftewel kan bij printjobs verwerken)
    Met kopieren controleer je of het mechanisme kan werken, wat dus werkt.

Als het printen wel gaat, is het vast een of andere instelling die ervoor zorgt dat jouw printjop in het niets verdwijnt via het netwerk.
    Kijk anders eens in de webpagina van de printer (standaard inloggen met user admin en pasword sec00000 )of er iets in zijn log staat, want als op de Mac de printjob verdwijnt is daar het probleem in jouw printer.

Het type fouten wat ik verwacht kan varieren van verkeerde type printjob (PCL/Postscript/…) , papierformaat (US letter/A4), of verkeerde fonts, tot weet ik niet wat.

Bijdrager
    FreBo

@mjsanders Ja de printer heeft steeds aangesloten geweest via usb; deze printer heeft tot over een paar dagen terug aangesloten geweest op mijn Windows pc en altijd feilloos gewerkt. Ik heb sinds een kleine 2 weken een iMac en nu zou ik graag de printer op deze iMac aansluiten. Dit heb ik gedaan eerst gewoon via usb maar daar werkte hij niet. Toen heb ik de raad gekregen om hem eens aan te sluiten via mijn netwerk hier thuis. Daar is het gewoon hetzelfde. Ik heb ook de software voor Mac afgehaald van de site van Samsung en geinstalleerd. Hij doet alles normaal voor het printen zoals : ik kan het volgen dat de iMac het door geeft aan de printer en dan verdwijnd de opdracht uit het vakje, als ik dan ga zien knippert het lichtje van de printer zoals bij het afprinten. Met één ding verschil hij print niet. Reden ??

Bijdrager
    iHam

Misschien heb je hier wat aan? Verder heb ik gezien dat de laatste software voor Apple voor Leopard was. En niet voor lion of snow Leopard. Dit kan het addertje onder het gras zijn.

Bijdrager
    FreBo

Dit mag gesloten worden. De printer is stuk en wil niet meer werken. Ik kreeg al een tijdje een bericht op de printer (Deve Home error) Ik had ergens gelezen dat je dit kon oplossen door de stekker even uit te trekken. Heb dit gedaan en toen deed hij weer normaal. Gisteren heb ik plots 1 pagina kunnen afprinten na al de problemen (zie hierboven) van vorige dagen. Vanaf deze morgen maakt de printer heel wat lawaai en print nu gewoon constant af zonder iets op papier te zetten. Enige manier om hem te stoppen is de stekker eruit te halen. Ik vrees dat hij de geest gegeven heeft. Zal maar uitzien naar een andere printer. Heb nog wel 3 nieuwe toners liggen maar zal deze proberen te verkopen. Bedankt aan allen die me proberen helpen hebben.

Bijdrager
    iHam

Is de printer dus toch stuk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.