5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ratbones

Samsung 840 EVO stappenplan

Ik wil een Samsung 840 Evo SSD inbouwen in m’n MacBook Pro medio 2010. Ik was van plan de volgende stappen te doen:

1. SSD extern aan m’n MacBook hangen en formatteren
    2. van mijn oude HDD de iTunes en iPhoto library files kopiƫren (ik wil een cleane install doen) naar een andere externe HDD
    3. oude HDD uithalen en SSD inbouwen
    4. reboot via Snow Leopard install CD
    5. upgraden naar Mountain Lion via app store
    6. dan de iTunes en iPhoto library files van de externe HDD naar de ingebouwde SSD terug zetten
    -> success! (hopelijk)

Nu is vooral mijn vraag of ik zomaar die iTunes en iPhoto libraries kan kopiƫren van de ene disk naar de andere, of gaat het dan op de SSD overhoop liggen met de rechten op die files? Ik was dus van plan de iPhoto Library file (/Afbeeldingen) en de iTunes folder (/Muziek) te nemen.

Of zijn er betere manieren om een volledig cleane install te doen, maar toch iTunes / iPhoto mee te nemen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iMad

Als je een 840 EVO gaat kopen, dan koop het model waarbij ze een extra kabel leveren, waarmee je de EVO extern kan aansluiten.

250GB 840 Evo TLC, 6.35 cm (2.5 “) , SATA III, Laptop Kit

Je kan nu opstarten met je interne schijf met CMD R.
    Ga dan naar SchijfHulpprogramma en formatteer de EVO SSD.
    Nu sluit je Schijfhulpprogramma en installeer Maverick opnieuw, maar nu op de externe EVO SSD.

Plaats de EVO SSD in je MacBook Pro en sluit nu de oude HDD aan en zet de data terug, zoals je iTunes en iPhoto Bibliotheek.

Bijdrager
    Fingerlicking

Misschien is Carbon Copy Cloner iets voor je? Maak je een copy van je bestaande opstartschijf naar je SSD.

http://www.bombich.com/

Bijdrager
    goulashkanone

Of Clonezilla, werkt perfect en is gratis!

Bijdrager
    MichaelB

Of simpeler:

– bouw SSD in
    – start op met installer CD/DVD/Stick (installeer evt.)
    – set met time machine terug wat je terug wil hebben.

Klaar;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.