3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    BoraTDI

Samsung 750 EVO 250Gb in 2010 Mac Mini

Hallo,

ik wil in mijn Mac Mini uit 2010 een SSD zetten. Ik gebruik de Mini voornamelijk als media player. Alle content staat op een NAS en met Plex speel ik alles af.
    Er zit nu een 500Gb HDD in en deze is wel erg traag. Nu wil ik er een Samsung 750 EVO 250Gb inzetten. Hierover heb ik een tweetal vragen:

1. Op de SSD zit een andere SATA aansluiting dan op de Mac Mini. Welk verloop heb ik nodig om de SSD op de Mac Mini aan te sluiten?
    2. Heb ik een bracket nodig voor de montage? 3.5″ naar 2.5″?

Dank je wel alvast.

Grt.

Bijdrager
    GoeieDag

Bijdrager
    computer space

Lijkt me raar, de Mini en de EVO hebben gewoon standaard aansluitingen, ik heb in alle mini’s HD’s vervangen zonder ook maar een nieuwe kabel te kopen. Die kan er zo in. Bracket is niet nodig, beide zijn namelijk ook 2,5 inch.
    Overigens neem je net zo goed een WD black van 750gb. Die is een stuk goedkoper, en voor films bijna even snel. 2000mbit of 3000mbit ga je niet heel erg merken, ik neem aan dat je bottleneck overpompen van films via gigabit bedraad netwerk is. Een WD black is veel sneller dan de ingebouwde schijf van destijds.
    SSD is alleen fijn als je m echt als werkstation gebruikt, bijvoorbeeld met photoshop-scratch disk.
    Als je data op NAS staat, en hier niks op hoeft te staan, kun je ook een simpele SSD Now van 120GB nemen voor een paar tientjes.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.