8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Destiny

Samsung 32" HDMI TV op Apple Cinema Display 27"

Hallo allemaal,

Ik wil graag een Samsung 32″ TV via HDMI aansluiten op een Apple Cinema Display 27″. Ik heb hiervoor een HDMI > Mini Display gekocht.
    Als ik deze echter aansluit op mijn Cinema scherm gebeurt er niks. Als ik het Cinema scherm uit mijn MacBook Pro Retina haal en de TV rechtstreeks met de adapter op de laptop aansluit doet deze het wel.

Is er geen mogelijkheid om de TV rechtstreeks op het Cinema scherm aan te sluiten, zodat ik beide schermen kan gebruiken als ik het Cinema scherm op de laptop aansluit?

Thanks!

Marco

Bijdrager
    Buzz

Vreemd dat het niet werkt. Maar je MacBook heeft toch ook een directe HDMI aansluiting aan de rechterkant? Waarom gebruik je de adapter? Bovendien heb je ook twee Thunderbolt poorten direct op je MacBook aan de linkerkant. Werkt het wel als je er één voor de Thunderbolt Display gebruikt, en één voor de tv via HDMI adapter?

Geblokkeerd
    Destiny

Ja dat werkt inderdaad goed, maar ik wil graag alleen mijn Thunderbolt koppelen. Ik moet hem namelijk vaak koppelen en ontkoppelen, omdat de laptop vaak mee moet. Dan is het wel fijner als de TV op het scherm zit aangesloten.

Geblokkeerd
    Destiny

Als ik hem met de HDMI naar Mini Display direct op de 2e Thunderbolt op mijn laptop aansluit werkt de TV wel. Als ik hem op het Cinema scherm aansluit doet hij het niet. Vreemd?

Bijdrager
    tarun

Misschien is het omdat je van Thunderbolt (MB > TB-display) naar HDMI (TB-display > Samsung TV) wilt gaan? Werkt het wel als je beiden via HDMI aansluit (dus MB > TB-display & TB-display > Samsung TV)?

Geblokkeerd
    Destiny

Het werkt als ik de TV via HDMI direct op de laptop aansluit. Het werkt ook als ik de adapter gebruik en die in de andere Thunderbolt doe van mijn laptop. Het werkt niet als ik die adapter in het cinema scherm doe.

Bijdrager
    Buzz

Ik denk dat ik het weet: Je MacBook kan op één Thunderbolt poort alleen één Displayport signaal doorgeven. Bij de thunderbolt-uit poort op je Thunderbolt Display is het displayport signaal er al uit gehaald door het scherm en deze poort is dus niet verbonden met de grafische kaart van je laptop. Je kan dus wel bijvoorbeeld een audio interface of opslagapparaat aan het scherm hangen via Thunderbolt, maar niet nog een scherm.

Anders gezegd: Je kan het Thunderbolt signaal wel doorgeven van het ene apparaat naar het andere, om zo meerdere apparaten op één poort op je computer aan te sluiten, maar het Displayport signaal op diezelfde kabel kan je niet op deze manier doorgeven.

Ik denk dat er dus niks aan te doen is. Je zal beide schermen elke keer direct met je MacBook moeten verbinden.

Geblokkeerd
    Destiny

Ok bedankt voor je uitleg!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.