20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    jconen

Samsung 3185FW multifuncional

Ik heb een samsung 3185FW multifunctional aangeschaft met WIFI. Thuis heb ik een draadloos netwerk middels een airport express die aan een redelijk oude modem hangt. Om de printer contact te laten maken met dit netwerk zou ik de WPS knop op de printer in moeten drukken en de WPS knop van de modem. Mijn mode heeft deze niet. Hoe kan ik contact krijgen met het draadloze netwerk? De modem uit aan zetten nadat ik de WPS knop op de printer heb ingedrukt haalt helaas ook niks uit.

Bijdrager
    Djmichel

Ik kan uit je bericht niet precies het probleem halen. Ook is me onduidelijk wat de aanschaf van je nieuwe Samsung te maken heeft met het niet werken van je printer?

Wat voor een soort modem heb je (of router)?

Misschien als je iets concreter aangeeft tegen welk probleem je aanloopt kunnen mensen je misschien makkelijker helpen.

Succes!

Bijdrager
    jconen

Ik wil de nieuwe multifuncional/printer Samsung 3185 FW gewoon contact laten maken met ons draadloos netwerk om draadloos te kunnen printen. Met de Samsung multifunctional bedoel ik dus tevens de printer, dit is 1 apparaat. Volgens de gebruiksaanwijzing zou dit o.a. door de WPS op de multif/printer in te drukken en die op de modem. Mijn modem heeft deze niet, ze kunnen elkaar dus niet vinden.
    Het type modem weet ik vanuit hier even niet, in ieder geval min. 5 jaar oud. Wifi heb ik doordat ik dus een Airport Express aan de modem heb hangen.

Groet

Bijdrager
    G-Force

WPS zou ik sowieso vermijden, je moet de printer met een usb kabel verbinden met je computer. Daarna installeer je de software en stel je het wi-fi netwerk in tijdens de setup. Je hebt dan enkel kans dat de setup de printer toevoegt als usb printer, in dat geval verwijder je de printer uit systeemvoorkeuren > printers en voeg je hem opnieuw toe als netwerkprinter.

Als je klaar bent kan de usb kabel er uit.

Bijdrager
    jconen

Vind het prima om het via USB te proberen, maar volgens de gebruiksaanwijzing zou het heel gemakkelijk gaan via de WPS knop…

Bijdrager
    G-Force

Dan moet je router wel WPS ondersteunen.;)

Edit:
    Ik zie dat je ook een AirPort Express hebt, deze ondersteunt wel WPS dus je zou het via Apple’s instructies kunnen proberen:
    http://support.apple.com/kb/HT3500

Bijdrager
    mtooster

Even voor de volledigheid een linkje naar de nederlandse beschrijving.
    http://support.apple.com/kb/HT3500?viewlocale=nl_NL

Je moet even kijken bij ‘methode 3’ onder het kopje ‘Een draadloze printer toevoegen waarmee u geen Wi-Fi-netwerk kunt selecteren met de knoppen/regelaars van de printer’

Bijdrager
    jconen

Dank je, ik ga het vanavond uitzoeken.

Bijdrager
    jconen

Helaas, het lukt me niet. De macbook vanuit waar het airport netwerk geconfigureerd is, is mac osx 10.4.11. Het airport conficuratie programma ziet er al heel aners uit, dan hetgeen beschreven is op de apple support site. Hoe kan ik een ‘draadloze client’ toevoegen in het basisstation van het configuratiemenu wat er zo uitziet:

Bijdrager
    jconen

Bijdrager
    jconen

Het lukt nog steeds niet, ik wordt er gek van.
    Gisteravond deed ie het even zonder maar iets geconfigureerd te hebben bij de airport instellingen, maar nadat de printer aan en uit is geweest heeft ie geen contact meer….
    Bij systeemvoorkeuren Afdrukken en Faxen is het vinkje van de Samsung ook ineens grijs gekleurd.
    Volgens Apple support site moet ik een draadloze client toevoegen, maar met het oudere systeem van deze mac 10.4.11 kan ik er niet achterkomen hoe dit moet…
    Ik hoop dat iemand nieuwe oplossingen heeft….

Bijdrager
    mtooster

Dus onder het menu ‘basisstation’ in de menubalk heb jij niet de optie ‘voeg draadloze clients toe…’ ?

En heb je al geprobeerd de handleiding te volgen en de Draadloze Instellingen van de printer via USB of een netwerkkabel in te stellen??
    http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201108/20110816125325177/EN/en/english/start_here.htm
    (onder het kopje: wireless network setup)

Bijdrager
    G-Force

Staat er niks relevants onder het tabblad ‘Toegangscontrole’?

Anders zou ik de AirPort Express configureren via een Mac met een recenter systeem of anders de printer configureren met de usb-kabel.

Bijdrager
    jconen

Net zoals gisteren heb ik de draadloze printersoftware via de usb kabel geinstalleerd. Net zoals gisteren kon ik ook printen, vanuit 2 computers. Maar na herstarten van deze computers lukt het niet meer, van de computer vanuit waar ik de software geinstalleerd heb niet, maar ook vanuit de andere mac niet. Met de usbkabel kan ik overigens wel printen. De wifi verbinding met de printer lijkt na herstarten verdwenen….
    Nieuwe tips?

Bijdrager
    G-Force

Na de setup moet je handmatig de printer verwijderen en hem opnieuw toevoegen als netwerkprinter.:) En je kunt de printer tijdens de setup het beste een vast IP adres geven op het netwerk, dan kan je die heel makkelijk toevoegen in de toekomst op een Mac en wijzigt dit ook nooit.

Bijdrager
    jconen

De printer verwijderen lukt me nog wel, maar hoe moet ik de printer toevoegen? En welk IP adres, Protocol (LPD / IPP), locatie etc moet ik dan gebruiken? Deze termen zeggen mij erg weinig zoals je merkt.

Bijdrager
    G-Force

Zo uit mijn hoofd was het bij mijn printer LPD. Welk IP de printer heeft kan je achterhalen door een netwerk rapport uit te printen:

Printing a network configuration report
    You can print Network Configuration Report from the machine’s control panel that will show the current machine’s network settings. This will help you to set up a network and troubleshoot problems.
    1. Press Menu on the control panel.
    2. Press the left/right arrow until Network appears and press OK.
    3. Press the left/right arrow until Network Info. appears and press OK.
    4. Press the left/right arrow until Yes appears and press OK.
    Using this Network Configuration Report, you can find your machine MAC address and IP address.
    For example:
    • MAC Address:00:15:99:41:A2:78
    • IP Address:192.0.0.192

Maar voor de duidelijkheid:
    Je hebt de printer via usb aangesloten, daarna de printerdriver geĂ¯nstalleerd en tijdens die installatie een verbinding gemaakt met het draadloze netwerk? Daarna heb je de usb kabel losgekoppeld? Dit moet wel gebeurd zijn, anders heeft het apparaat mogelijk geen goede verbinding met het draadloze netwerk.

Edit: bij mij vindt Mac OS hem automatisch als ik op de ‘+’ druk in het voorkeurenpaneel Afdrukken.

Bijdrager
    jconen

Inderdaad, tijdens de installatie moest de usb kabel eruit gehaald worden, dit heb ik gedaan.

Bijdrager
    G-Force

Ok, dan ga ik er vanuit dat hij verbonden is met het draadloze netwerk. Dan is het een kwestie van een netwerkrapport uitdraaien zodat je het IP weet mocht hij niet automatisch in de lijst verschijnen. Deze printer ondersteunt Bonjour, dus in principe moet hij al in het lijstje te komen staan als je op de ‘+’ klikt.

Als hij hem toch niet zelf vindt, dan voeg je hem toe als LPD, met het IP adres dat op het netwerk rapport staat. Eventueel moet je dan zelf onderaan in het venster de juiste driver selecteren.

Bijdrager
    jconen

Dank voor je tips G-force.
    Ons draadloze netwerk was tijdens de installatie inderdaad zichtbaar op het venster van de printer. De link was gelegd dus, behalve nadat ik de computers geherstart had.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.