5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

Samsun Full HD Led tv als externe monitor voor MB Air

Ik heb een vraag over het gebruik van een FullHD Led tv van samsung als externe monitor voor mijn macbook air.
    Het gaat om een Samsung UE32D5000. Ik heb hem aangesloten via HDMI->thunderbolt en hoewel ik wel gewoon beeld krijg heb ik het probleem dat het beeld gewoon vergroot wordt in plaats van dat je meer beeld hebt. Oftewel mijn macbook beeld wordt ‘upgescaled’ in plaats van dat ik meer te zien krijg op de monitor. Tevens wordt tekst onscherp. Als maximale resolutie zegt hij 1080p voor de tv. Is het mogelijk een hogere resolutie te gebruiken, zo ja hoe doe ik dat?
    Of is deze/een tvscherm niet gemaakt om op deze manier te gebruiken. Ik hoop dat iemand kan helpen!

Bijdrager
    A.M.Dekker

Hier had ik ook last van met mijn Samsung TV. Je moet in de instellingen van de tv de aangesloten HDMI poort aanwijzen als PC kanaal. Je moet naar instellingen – invoer – naam wijzigen en dan bij HDMI op PC zetten. Dit werkte bij mij en dit is bij alle Samsung TVs zo.

Bijdrager
    TheBigZ
    hugo123 op 21 maart 2015

…heb ik het probleem dat het beeld gewoon vergroot wordt in plaats van dat je meer beeld hebt. Oftewel mijn macbook beeld wordt ‘upgescaled’ in plaats van dat ik meer te zien krijg op de monitor.

Je hebt waarschijnlijk ‘synchrone weergave’ aan staan. Kies ‘uitgebreid bureaublad’.

https://support.apple.com/kb/PH19039?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

De beeldschermen configureren als uitgebreid bureaublad

U kunt uw beeldschermen in elke gewenste opstelling plaatsen om een uitgebreid bureaublad te creëren. U kunt uw beeldschermen bijvoorbeeld naast elkaar zetten, zodat één groot, doorlopend bureaublad ontstaat.

Kies Apple-menu > ‘Systeemvoorkeuren’, klik op ‘Beeldschermen’ en klik vervolgens op ‘Rangschikking’.

Volg de instructies op het scherm.

Bijdrager
    hugo123

De reactie van A.M. Dekker heeft geholpen! Ik heb nu inderdaad scherp beeld. Ik merk alleen wel dat alle icoontjes en bijvoorbeeld de cursor allemaal vergroot is. Is het ook mogelijk om alles dezelfde grootte als op mijn macbook te krijgen, alleen dan op de tv?

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt een TV met een 32″ scherm, bijna 3x zo groot (in diagonaal) als het scherm van je MacBook Air. Dat de icoontjes groter op de TV zijn dan op de MBA lijkt me logisch. Dat is ook handig als je een paar meter van je TV vandaan zit.

hugo123 op 21 maart 2015

Als maximale resolutie zegt hij 1080p voor de tv. Is het mogelijk een hogere resolutie te gebruiken, zo ja hoe doe ik dat?

Nee een hogere resolutie dan 1920×1080 pixels is niet mogelijk op die TV.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.