5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Happie

Samples en basis

Ik ben een beginend garageband gebruiker. Nu weet ik dat je een keyboard aan kan sluiten om samples, bass e.d. te maken. Is het ook mogelijk om dat zonder keyboard te maken, geen standaard samples te gebruiken maar zelf gemaakte samples?

Door middel van nummers toe te voegen in garageband kan je bepaalde nummers mixen, wanneer je meerdere nummers toevoegt en daarin ‘knipt en plakt’ blijft de groote van het bestand even groot als het orginele nummer. Is hier een manier voor om deze te verkleinen zonder dat je al te veel kwalitiet verliest van het nummer!?

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    Mattheus
    Bijdrager
    KarelWillem

Ik zal proberen gericht antwoord te geven, maar je gaat wel een beetje van de hak op de tak.

– Samples maak je niet met een Keyboard, maar neem je op met een microfoon.
    – Bass e.d. kun je ook opbouwen met Audio Units (soft-synthesizers bijvoorbeeld) of één van de bijgeleverde bassem gebruiken

Voor bovenstaande handelingen heb je niet persé een keyboard nodig (behalve die van je computer).
    Je kunt met de functie ‘muzikaal typen’ ook je computer-toetsenbord als invoer gebruiken.

– Na het exporteren naar bijvoorbeeld iTunes wordt het nummer tot normale properties terug gebracht. Zolang je nummer bewerkbaar is dus niet.

Bijdrager
    Happie

Bedankt.

Ik zal er is mee gaan stoeien!

Bijdrager
    KarelWillem

Geluiden aan een toets toekennen is best leuk, maar heeft niet zoveel te maken met de manier waarop een sampler werkt.

Het is gewoon een aan/uit schakelaar voor geluiden en muziekjes dus.

Een sampler berekent per toets hoe een sample moet klinken volgens de toonhoogte van de toets die je aanslaat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.