7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hoeike8819

Samenwerking Ipad, Iphone, Imac

Beste Forumgebruikers,

Heb vandaag een Imac gekocht.
    Nu wil ik graag de documenten die ik op mijn MacBookAir gebruik en bewerk automatisch ook zo op de Imac staan.
    Wat is de simpelste manier om mijn Macbook Air identiek in te delen als mijn Imac?
    En dat die steeds met elkaar Synce.

Bijdrager
    KarelWillem

Je krijgt van Apple 5 Gb op iCloud.

Alles wat je bewaard in Apple-programma’s, kun je daar plaatsen.
    Waarmee je automatisch bereikt dat het vanaf elk device bereikbaar en bewerkbaar is.

Het zelfde kun je doen met bijvoorbeeld Dropbox of Copy of Google Drive.

Bijdrager
    Hoeike8819

Mwa is er geen makkelijkere manier. Heb voor een paar honderd gigabyte aan bestanden en steeds word documenten in de cloud zetten is me ook een werk heb ik alles dubbel.

Bijdrager
    iPrincess

Dan zou ik jouw geval een externe harde schijf kopen en dat er aan hangen. Daarnaast is iCloud een van de makkelijkste manieren voor bestanddeling binnen een Mac. Dropbox is ook een aanrader, maar als je honderden gigabytes wil opslaan heb je een duur account nodig (mocht het mogelijk zijn).

En steeds Word-documenten in de Cloud zetten is ook geen opgave. In plaats van je harde schijf kies je gewoon iCloud als plek waar je de boel wilt opslaan.

Edit: zou je dit draadje willen verplaatsen naar OS X (Software)? Hardware is niet de juiste plek.

Bijdrager
    mytecmaster

Een paar honderd gigabyte? dan kan je nog beter een nas aanschaffen dan dropbox denk ik.

Bijdrager
    FotoDirk

Inderdaad een NAS kan een oplossing zijn. Je koopt dus een netwerk schijf en beide je iMAC en je MBA kunnen aan die schijf en kunnen zo aan de documenten.

Een andere mogelijkheid is om eventueel een deel van de harde schijf van de iMAC te delen in het netwerk.
    En dan met de MBA op die gedeelde schijf werken. De iMAC moet dan wel altijd op staan.

Denk wel eens na, of je ook aan die documenten moet kunnen als je niet in je eigen netwerk zit. Dat wordt iets moeilijker.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een andere optie is het gebruik van synchronisatiesoftware: die zorgt ervoor dat bestanden op meerdere computers gelijk blijven lopen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.