6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Samenvoegen in Pages verdwenen?

Sinds jaar en dag heb ik gebruik gemaakt van Pages ’09 in combinatie met Contacten. Als ik bijvoorbeeld diploma’s voor mijn leerlingen moest printen, dan stonden al hun gegevens in Contacten en dan had ik één moeder-diploma, en koos ik in Pages ’09 voor de optie Voeg Samen (via het menu Voeg Samen…)

Nu was het alweer een jaar geleden dat ik diploma’s wilde uitprinten, en ik ben intussen (eindelijk) overgestapt op de nieuwste versie van Pages (De nieuwste versie althans onder High Sierra draait) en ik zie nu tot mijn schrik dat die optie Voeg Samen er niet meer is.

Is die optie eruit, of gaat het nu anders? Ik kan het nergens vinden…
    Heb nu toch maar Pages ’09 weer geïnstalleerd, maar ben benieuwd of het ook gewoon met de nieuwere versies kan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Zie iWork Automation link

Uitleg vindt je op YouTube link

Is dit wat je zoekt?

Sleutelbeheerder
    Night

Klopt inderdaad. Pages 8 heeft geen ingebouwde merge functionaliteit meer.. Eagle1972 geeft keurig de juiste werkwijze.

Nog wat extra info:

https://www.lifewire.com/create-a-pages-mail-merge-3540073

Apple’s eigenwijze interpretatie van “less is more” hebben we de afgelopen tijd al in meer apps gezien: iPhoto > Foto’s, in iMovie en nu dus ook in de iWork suite. Jammer.

Bijdrager
    fred44nl

heel mooi, geweldig.

nu nog zien, hoe je Contacten het beste naar Numbers kan krijgen.

en dan kan ik aan de kerstkaarten beginnen:)

Sleutelbeheerder
    Night

exporteren naar cvs en dan openen in Pages?

Bijdrager
    Marius1976

Wow wat een behulpzame reacties!

Zeer bedankt. Ik ga er van de week even goed voor zitten en dan laat ik weten hoe het afgelopen is!

Super!

Marius

p.s. ik had ‘op de hoogte houden’ aangevinkt, maar zag nu dat die melding in mijn SPAM box zat, dus vandaar dat ik dacht dat er nog geen reacties waren en nog niet eerder had gereageerd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.