18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    lovelace

Samenvatting dataroaming & vliegtuigmodus

Hallo:)

Ik ben nieuw hier en zie veel topics m.b.t. Dataroaming.
    Het is allemaal een beetje verwarrend, en het lijkt mij een goed idee om een lijstje te maken wat wel en niet kan met Dataroaming.

Vlieguigmodus-AAN:
    Geen 3G
    Geen HSDPA
    Geen GPRS
    Geen EDGE
    Geen UMTS?
    Geen GSM?
    WEL Wifi

Dataroaming-UIT:

met data-roaming uit haal je geen data binnen, dus ook je mail, weather apps en alles wat nog meer afhankelijk is van data, werkt niet.
    Je kan alleen bellen, en meer niet, tenzij je wifi hebt.

Meer informatie staat op de site van Apple zelf.
    http://support.apple.com/kb/HT1355?viewlocale=nl_NL

Hopelijk komt er door dit topic meer duidelijkheid, en wellicht een kleine pagina waarop alles beschreven staat?

Groetjes LoveLace, –Leon Hanewacker[/url]

Bijdrager
    Vassilli

Dataroaming betekent bij de iPhone, dat hij niet automatisch gegevens download bij een andere provider (je kan dus wel zelf internetten)

Als je dataroaming aanzet in NL (b.v.b T-Mob) maakt dat geen verschil.
    Alleen als je naar een ander land gaat en dus ook contact hebt met een andere provider

Moderator
    Pete.Z

Nogmaals, met data-roaming uit haal je geen data binnen, dus ook je mail, weather apps en alles wat nog meer afhankelijk is van data, werkt niet.
    Je kan alleen bellen, en meer niet, tenzij je wifi hebt.

Ik heb zelf ervaring in Jordanië,Amerika,Duitsland en België, en met data-roaming op uit, krijg je geen data binnen,niets,nada,noppes.

Iedereen die anders beweert heeft zelf wat fout gedaan, hoe onaardig dat ook klinkt.

Moderator
    Pete.Z
    ”vassili”

Dataroaming betekent bij de iPhone, dat hij niet automatisch gegevens download bij een andere provider (je kan dus wel zelf internetten)

Nonsens, met data-roaming uit kan je ook zelf niets binnenhalen,behalve via wifi.

Bijdrager
    jackbos
    Bijdrager
    lovelace

Pete.Z Bedankt!:)

Bijdrager
    wouwout
    ”lovelace”

Hallo:)

Ik ben nieuw hier en zie veel topics m.b.t. Dataroaming.
    Het is allemaal een beetje verwarrend, en het lijkt mij een goed idee om een lijstje te maken wat wel en niet kan met Dataroaming.

Vlieguigmodus-AAN:
    Geen 3G
    Geen HSDPA
    Geen GPRS
    Geen EDGE
    Geen UMTS?
    Geen GSM?
    WEL Wifi/quote]

Volgens mij GEEN wifi met vliegtuigmodus. bij mij tenminste geen wifi. de rest klopt voor vliegtuigmodus.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Pete.Z”
    ”vassili”

Nonsens, met data-roaming uit kan je ook zelf niets binnenhalen,behalve via wifi.

Toch knap dat ik data-roaming al een jaar uit heb staan, en gewoon kan internetten…

Onzin dus. Zoals het woord roaming al zegt, het gaat om gebruik bij een andere dan je eigen provider.

zie hier… http://www.leerwiki.nl/Wat_is_data-roaming

Bijdrager
    Dennis002

Uiteraard even geprobeerd, inderdaad kan ik wel gewoon bellen met dataroaming uit.

Overigens ging bellen met dataroaming uit niet in Duitsland via T-Mobile, dus alleen T-Mobile NL geldt als de eigen provider

Moderator
    Pete.Z
    ”fatboysmart”
    ”Pete.Z”
    ”vassili”

Toch knap dat ik data-roaming al een jaar uit heb staan, en gewoon kan internetten…

Ja, in Nederland, en bij je eigen provider.
    Maar heel misschien gaat het daar niet over.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Pete.Z”

Dan moet je dat wel duidelijk vermelden… ik zie nergens staan dat je het over het buitenland hebt.

Bijdrager
    NickBook Pro
    ”fatboysmart”
    ”Pete.Z”

Dan moet je dat wel duidelijk vermelden… ik zie nergens staan dat je het over het buitenland hebt.

Dit hele topic is nogal chaotisch en geeft niet duidelijk antwoord op de vraag van de topicstarter…

Zo moeiijk is het allemaal niet.

Roaming is een term die al jaren gebruikt wordt.

”wikipedia”

Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voorgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.

Dat komt voor Nederlanders neer op gebruik in het buitenland, omdat onze netwerken nationale dekking hebben. In andere landen is dat niet altijd zo, waardoor je ook in het zelfde land gebruik moet maken van een andere provider. En daar worden doorgaans “roamingkosten” voor gerekend.

Apple heeft de instelling toegespitst op data, vandaar Data Roaming, waardoor je dus specifiek kan instellen dat je telefoon geen data kan ontvangen via een ander netwerk (voor Nederlanders dus in het buitenland). Je kan dus nog wel bellen en smsen via het GSM signaal. Dit voorkomt dat je telefoon (onbewust) data verstuurd of binnenhaald en je hiervoor dure dataroaming kosten voor moet betalen.

De Airplane mode is bedoeld om je iphone te kunnen gebruiken op plekken waar draadloze signalen storing kunnen veroorzaken aan andere aparatuur, zoals in een vliegtuig, of bv. op de hartbewakingsafdeling in een ziekenhuis. Er komt dan dus geen straling meer vanaf, dus er is geen draadloze communicatie meer mogelijk. Daar vallen Wifi en Bluetooth ook onder!

Bijdrager
    bhaenraets
    ”fatboysmart”
    ”Pete.Z”

Jordanië, Amerika, Duitsland en België zijn geen plaatsen in Nederland, dat had een hint kunnen zijn. Dataroaming betekent niets anders dan data binnenhalen via een andere provider. Tarieven voor dataroaming kunnen nogal hoog zijn, dus biedt de iPhone je de mogelijkheid om vooraf aan te geven dat je dat niet wilt. That’s it – niet meer, niet minder.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”bhaenraets”
    ”fatboysmart”
    ”Pete.Z”

Jordanië, Amerika, Duitsland en België zijn geen plaatsen in Nederland, dat had een hint kunnen zijn. Dataroaming betekent niets anders dan data binnenhalen via een andere provider. Tarieven voor dataroaming kunnen nogal hoog zijn, dus biedt de iPhone je de mogelijkheid om vooraf aan te geven dat je dat niet wilt. That’s it – niet meer, niet minder.

Ik weet prima wat data-roaming is, maar Pete.Z komt stellig met het antwoord ‘met data-roaming uit kun je niet internetten’.
    Wat dus niet klopt als je gewoon in Nederland bent. Als je aan een topic wilt bijdragen bedoeld om een einde aan alle onduidelijkheid te maken, dan moet je ook wel duidelijk zijn, en niet zomaar onvolledige antwoorden geven.

De bijdrage van Vassili en NickBook Pro is dan ook een veel betere uitleg voor mensen die hier vragen over hebben.

Bijdrager
    lovelace

Met vliegtuigmodus kun je WEL wifi krijgen.

Dat staat vermeld op de Apple site, er staat het volgende:

* Voor Wi-Fi doet u het volgende: nadat u de Vliegtuigmodus hebt ingeschakeld, tikt u op Instellingen > Wi-Fi, schakelt u vervolgens Wi-Fi in en kiest u een Wi-Fi-netwerk.
    * Voor Bluetooth doet u het volgende: nadat u de Vliegtuigmodus hebt ingeschakeld, tikt u op Instellingen > Algemeen > Bluetooth en schakelt u vervolgens Bluetooth in.

Apple zegt het dus zelf, het kan WEL.

Moderator
    Pete.Z
    ”fatboysmart”
    ”bhaenraets”
    ”fatboysmart”
    ”Pete.Z”

Ik weet prima wat data-roaming is, maar Pete.Z komt stellig met het antwoord ‘met data-roaming uit kun je niet internetten’.

Het spreekt voor mij voor zichzelf dat vragen over data-roaming aan of uit over het gebruik in het buitenland gaat, aangezien het binnen Nederland niet zal voorkomen dat je bij een andere provider aanhaakt….kom op zeg, we gaan toch niet lopen muggenziften?

Bijdrager
    csteelooper
    ”lovelace”

Met vliegtuigmodus kun je WEL wifi krijgen.

Dat staat vermeld op de Apple site, er staat het volgende:

* Voor Wi-Fi doet u het volgende: nadat u de Vliegtuigmodus hebt ingeschakeld, tikt u op Instellingen > Wi-Fi, schakelt u vervolgens Wi-Fi in en kiest u een Wi-Fi-netwerk.
    * Voor Bluetooth doet u het volgende: nadat u de Vliegtuigmodus hebt ingeschakeld, tikt u op Instellingen > Algemeen > Bluetooth en schakelt u vervolgens Bluetooth in.

Apple zegt het dus zelf, het kan WEL.

Klopt… Maar niet ‘by default’. In Vliegtuigmodus moet men Wifi Zélf achteraf inschakelen. dat het wel kán is te verklaren: er zijn plaatsen waar je je GSM niet mag gebruiken, maar waar wel Wifi beschikbaar is. Op deze manier kun je daar dan toch gebruik van maken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat slashtiger zegt, klopt.

Je kunt geen data binnenhalen, helemaal niks, behalve Wi-Fi. Bluetooth, alle mobiele (internet)netwerken zullen niet werken, net zoals radio via FM. Wi-Fi werkt wel, omdat er vooral in Amerika, met binnenlandse vluchten, steeds meer luchtvaartmaatschappijen komen die Wi-Fi aanbieden tijdens de vlucht. Het staat niet inderdaad ‘by default’ aan, maar bij je instellingen kun je dit wel activeren.

Of GPS werkt, weet ik niet. Behalve de satellieten, is er namelijk geen oriëntatiepunt, en misschien verstoort dit de navigatie van de cockpit, in het ergste geval? De rest weet ik zeker, ook uit ervaring.:wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.