4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mac-ofiel

Samengebruik

Ik wil binnenkort gebruik gaan maken van Samengebruik maar kom er niet uit hoe je alles in moet stellen. Ik heb al op het forum gezocht naar gerelateerde onderwerpen, maar die gaan meer over allerlei hulpprogramma’s.
    Ik heb al een Account aangemaakt voor de desbetreffende persoon en een wachtwoord toegewezen, maar hoe en waar geef je aan dat alleen de map “Publiek” door die persoon gebruikt kan worden of gaat dit automatisch?
    En hoe log je in op de Mac van de ander? Onder OS 9 was het mij wel allemaal duidelijk.
    Alle hulp is welkom.

Bij voorbaat dank :D

Bijdrager
    nankovic

Map Publiek wordt standaard geshared in OSX, andere mappen kun je via appeltje+i, driehoekje “Eigenaar en bevoegdheden” aanvinken waar je dus anderen toegang kunt geven (lezen en/of schrijven)

inloggen, probeer appeltje+k, verbind met…enz.

Bijdrager
    SvS

Ik zou zeggen: als het eenmaal zover is en je hebt verbinding tussen twee macs, probeer alles uit. Misschien heb je het nu goed voor elkaar en dan moet je nu juist even zo laten staan. Doe even geen gekke dingen.

Op Finder, menubalk “ga” -> “verbind met server” dan local of appletalk, ik weet het niet meer precies. Maar vanuit ander Mac naar jouw mac, moet men ALTIJD wachtwoord intypen. Bij mij op het werk kan andere mac wel inloggen op mijn partities, men hoeft niet meer alleen in ‘public’ map te kijken. Maar ik heb ook zitten expermenteren tot het lukte en blijkbaar ben ik alles weer vergeten hoe ik het ook al weer gedaan had. :?: :!: :roll:

Ik kan je wel tips geven: regelpaneel “samengebruik” openen -> “voorzieningen”. vink “externe apple events” aan, dan kan men vanuit ander mac met zowel OS 9 als X inloggen.

Bijdrager
    passenger

Ben het ook aan het proberen maar dan IPoverFirewire, is ook effe zoeken. Heb Samengebruik aanstaan, hij herkent de andere computer nu wel, maar kan geen verbinding opzetten. Probeert het wel, maar geeft na anderhalve minuut een error, ik geloof -36. Iemand een idee wat dat betekent?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.