9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ralphwinter

Samen xcode leren

Hallo allemaal,

Ik wil graag iphone en ipad apps ontwikkelen met xcode. Via youtube en diverse boeken ben ik nu bezig het tot me te nemen. De meeste curssen beginnen vanaf 3500 euro iets wat ik niet kan betalen. Op dit forum is er al eerder een groep opgestart die samen x-code ging leren.

A is het veel goedkoper, B leer je veel sneller van elkaar (2 weet vaak meer dan 1)

Ik hoop hier gelijkgestemde die er net zo overdenken.

Grt

Ralph

I

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Koop een boek van Steve Kochan.

Inactief
    Anoniem

Als je in de buurt van Amsterdam woont, moet je eens langsgaan bij Appsterdam: http://appsterdam.rs

Bijdrager
    tomhhw

Ik ben eigenlijk meer dan 1 jaar bezig met apps programmeren en xcode.
    Ik ben best jong (12 jaar) maar ik heb Objective-c wel een klein beetje geleerd. In het begin wist ik niks van coden af en ben gewoon begonnen met youtube filmpjes over te typen. Op een gegeven moment ga je dingen onthouden en kan je het beter. Dus mijn gouden tip: ga gewoon beginnen en kijk youtube filmpjes en als je het niet google je het of kijk je op stackoverflow.com

Bijdrager
    Applebvv

Volg de Lynda Objective C essential training!
    Top videos voor beginners.
    Geeft je een kleine basis van programmeren en ook wel Obj c.

Inactief
    Anoniem

Dan kun je beter de Stanford lessen op iTunesU volgen. Sterk aangeraden, en nog gratis ook.

Bijdrager
    Applebvv

Stanford is idd het beste, daarnaast zou ik nog boeken lezen over Objective-C en Xcode.
    En vooral veel dingen programmeren, zo leer je steeds meer en natuurlijk Xcode uitvogelen.

Bijdrager
    zepkleiker

Die colleges van Stanford zijn denk ik wat lastig als je 0 ervaring hebt met programmeren.

Bijdrager
    Bodevinaat

Bereid je voor op taaie materie. Objective-C is nou niet de meest lekkere taal om mee te beginnen. Daarnaast, en dat is voor veel mensen een eye-opener, moet je jezelf wat nieuwe vaardigheden leren m.b.t. het vertalen van problemen naar een algoritme. Xcode is een leuke toolbox, maar niet al te ver uitgewerkt en voor relatief simpele zaken moet je veel code kloppen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.