9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jonge277

Sales en trends

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb sinds kort twee apps in de appstore staan. Met behulp van “sales and trends” van iTunes Connect kan ik het aantal downloads volgen.
    Hoewel het beide typische Nederlandse apps zijn, val het mij op dat beide apps het meest worden gedownload in de USA.
    Hoe is dit te verklaren? Zijn dit Nederlanders die via de USA appstore apps installeren? Of is hier een andere verklaring voor?

Inactief
    Anoniem

Misschien moet je even aangeven om welke apps het gaat? Dan kunnen we er misschien hier iets over mompelen met z’n allen…

Bijdrager
    jonge277

Het zijn 2 apps bedoeld voor carnavalvierders in Bergen op Zoom. Vandaar dat ik de vele downloads uit de USA e.d niet goed kan verklaren.

http://itunes.apple.com/nl/app/agge-mar-leut-et/id412487956?mt=8&ls=1

en

http://itunes.apple.com/nl/app/meezinge/id414064290?mt=8&ls=1

Inactief
    Anoniem

meest logische verklaring lijkt mij idd dat dit mensen zijn die via de USA Appstore downloaden.

Ik hou absoluut niet van carnaval, maar ik vind je apps wel mooi (zo op ’t eerste gezicht natuurlijk)

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn héél veel mensen die downloaden via een US account.
    In veel gevallen kun je bijvoorbeeld de apps voor lagere prijzen scoren.

Bijdrager
    bep-mac

Super apps hoor! Leuk idee en goed uitgevoerd. Kan het zijn gewoonnaantrekkelijk en relatief simpel uitziet? En een beetje exotisch…. Zoals wij misschien een gekke Japanse app zouden willen bekijken?

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik heb bijvoorbeeld een US account. Dus alles wat ik download komt onder de noemer US vandaan.

Bijdrager
    jonge277

Bedankt voor de reacties.
    Nu de apps ruim een week in de app store staan, is het aantal downloads afgenomen en zijn het voornamelijk nog Nederlanders die de apps downloaden.
    Ik vermoed dat er wereldwijd mensen zijn die nieuwe (gratis) apps uitproberen…

Bijdrager
    ernst.

Klopt en ik mag mij er 1 van noemen die nieuwe gratis apps elke dag even uitproberen.:grin:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.