9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    harmshapes

Sagem modem op ~USB….herkent ie niet…

Hi, mijn vriendin heeft een Mac Book, en nu proberen wij een Internet verbinding tot stand te brengen met een Sagem USB modem. Hiervoor gebruiken wij een installatie cd, die een USB poort omvormt, zodat ie de modem herkent en zo internet tot stand kan brengen. Zover bij mijn Powerbook geen problemen, maar die eigenwijze Mac Book blijft m niet herkennen. Heeft iemand een oplossing hiervoor, misschien op een of andere manier een beveiliging op een poort uitzetten ofzo?

Bijdrager
    jeroenimo

Uhm USB modems zijn zowiezo:evil: maar het zou kunnen dat de driver niet op een intel Mac werkt.

Je beste optie: Gooi dat USB modem het raam uit en koop een ADSL modem/router, kosten misschien een 35 euro maar dan ben je van het hele gezeik af, ook draaloos is misschien wel een optie.

Met poorten open zetten heeft niks te maken met een modem wel of niet werkende..

Bijdrager
    jeroenimo

Ow en nog een optie is: als het op je PowerBook wel werkt dan kan je via de airport (als je die hebt op je powerbook) of via een ethernetkabel je internet delen

Alleen kies je voor deel verbinding via: USB modem

en deel via airport of ingebouwde ethernet.

Bijdrager
    roy

laatste is een optie, heb even gezocht maar er zijn gewoonweg nog geen Intel Mac drivers voor sagem modems (die kastjes dan)

Bijdrager
    Mono1

Is het de Sagem USB dongel die hoort bij de Wanadoo Livebox? Dan kan je hier een Zip downloaden (de onderste) en daarmee krijg je het waarschijnlijk wel mee aan de praat (als het type nog hetzelfde is als bijna een jaar geleden). :)

Bijdrager
    harmshapes

Ik heb jeroen z’n optie geprobeerd ( beide Mac,s zijn voorzien van Airports), heb alle instelling aangepast op mijn PB, maar hoe krijg ik dan het netwerkt te pakken op de MacBook? Ik heb de airport aanstaan, maar hij herkent geen netwerk?

Bijdrager
    harmshapes

Ik heb jeroen z’n optie geprobeerd ( beide Mac,s zijn voorzien van Airports), heb alle instelling aangepast op mijn PB, maar hoe krijg ik dan het netwerkt te pakken op de MacBook? Ik heb de airport aanstaan, maar hij herkent geen netwerk?

En nee, het is een nieuwer kastje, Sagem Fast@ 800, en de reden dat we dit gebruiken is omdat wij momenteel in Frankrijk werken, en al lang blij zijn dat France Telecom internet op ons piekkleine appartementje heeft kunnen aansluiten….:P

Bijdrager
    dr.cody

Die USB drivers voor Intel Mac’s zullen er waarschijnlijk ook nooit komen!

Is maar goed ook, oude meuk…

Bijdrager
    jeroenimo

Je moet wel een netwerk aanmaken op je PowerBook het is te simpel: klik op het airport symbooltje en kies voor maak netwerk aan. De rest wijst zich vanzelf..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.