14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    riji

Safari:hoe invullen wachtwoord zichtbaar maken?

Bestaat er een mogelijkheid om in Safari (of op systeemniveau in OS X) in te stellen dat je een wachtwoord ziet terwijl je het ingeeft, blijvend of zoals in iOS dat je even het teken ziet terwijl je het typt (om fouten te vermijden)?

Moderator
    Night

Bedoel je als je een wachtwoord intypt op een website? In dat geval is het antwoord simpel: niet (tenzij de maker van de betreffende website hierin anticipeert en je de optie biedt om de tekens zichtbaar te laten zijn).

Bijdrager
    wouter57
    riji op 04 mei 2016

(om fouten te vermijden)?

.

Maar beste vriend. In Safari hoef je toch geen wachtwoorden meer in te vullen dankzij sleutelhanger. Safari– voorkeuren–wachtwoorden en je kunt daar een account toevoegen. Daarna word op die site automatisch het wachtwoord ingevuld en kun je geen fouten maken.

Bijdrager
    riji

Is toch jammer, waarom zou je niet zelf mogen kiezen of je al dan niet ziet wat je typt; je weet dan tenminste of je een fout hebt gemaakt tijdens het typen dan wel het verkeerde wachtwoord hebt. Zelfs in iOS vind ik het al een stuk vriendelijker, waar je toch ook even ziet welk teken dat je typt. Dit laatste zou toch een systeemvoorkeur kunnen zijn?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  riji.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je het één keer (goed) hebt ingevuld, hoef je toch nooit meer zelf te typen?! (Wat Wouter zegt.)

Bijdrager
    janvanes

Er bestaat een Safari-extensie ShowPass (Canisbos computing) die zoiets doet: je kunt de getypte tekens zien als je met de cursor over de tekst gaat (al dan niet met de control-toets ingedrukt).

Overigens heb ik ook al oplossingen gezien die werken met een javascriptje dat je in de bookmarks van Safari kon zetten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    riji op 04 mei 2016

Zelfs in iOS vind ik het al een stuk vriendelijker, waar je toch ook even ziet welk teken dat je typt.

Ik denk dat dat gedaan is omdat je met een toetsenbord op je scherm makkelijker typefouten maakt dan op een echt toetsenbord waarop je de toetsaanslagen kunt voelen. Ik bedoel daarmee: als er al ••••••••• op je beeld staat, hoe weet je dan in een oogopslag dat je de toets met het volgende teken al ingedrukt hebt? •••••••••• is amper van het vorige te onderscheiden, maar •••••••••g wel.

Bijdrager
    riji

Iedereen bedankt.

@janvanes: ShowPass dit was precies wat ik nodig had

@wouter57 & GoeieDag: ik wil zien wat ik typ, los van al dan niet bewaren

@Jakko Westerbeke : ik volg je, ouder geworden ondervind ik dat ik makkelijker fouten typ.

Bijdrager
    GoeieDag
    riji op 05 mei 2016

@wouter57 & GoeieDag: ik wil zien wat ik typ, los van al dan niet bewaren.

Jij begrijpt het punt maar niet: je hoeft de gebruikersnaam en ww helemaal niet meer te typen; het OS vult het voor je in.
    Er valt dus niks te typen, je hoeft dus ook niks te zien!!! :nerd:

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    wouter57

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is.Het spreekwoordelijk gezegde domme Belg is hier eigenlijk ook niet van toepassing want mijn roots ligt ook in België (Ravels net onder Turnhout).

Bijdrager
    riji

Ik heb niet gevraagd hoe ik wachtwoorden kan bewaren en zo tonen… of dat ik geen wachtwoorden meer zou moeten ingeven.
    Ik heb enkel gevraagd dat ik zou zien wat ik typ… ShowPass doet dit uitstekend.
    Geen probleem dat jullie Sleutelhanger zo goed vinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    riji op 05 mei 2016

ik wil zien wat ik typ, los van al dan niet bewaren

Ik denk dat dat erg moeilijk wordt om te realiseren, afgezien dan wellicht met het genoemde ShowPass of iets dergelijks. In andere programma’s zal het überhaupt onmogelijk zijn.

riji op 05 mei 2016

ouder geworden ondervind ik dat ik makkelijker fouten typ.

Dat heb ik ook, alleen niet zozeer met wachtwoorden maar gewoon in algemene tekst:(

Bijdrager
    riji

Jakko Westerbeke 1 uur geleden #
    Dat heb ik ook, alleen niet zozeer met wachtwoorden maar gewoon in algemene tekst:(

Misschien moeten we trager tewerk gaan dan we gewend waren?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Jij misschien:P

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.