10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    zeemeeuw

[Safari] “zoeken met google” resultaat in nieuwe tab/venster

Hallo:)

Is er een mogelijkheid om “zoeken met google” – resultaten in een nieuw tabje of nieuwe pagina te laten openen ipv dat de huidige pagina waarin je bv een woord selecteerde > zoek met google deed, vervangen wordt ?

Bij de voorkeuren van safari heb ik ingegeven om nieuwe koppelingen ed… (linkjes op sites, ..) te openen in nieuwe tab/pagina (dat gaat prima), maar dit is blijkbaar niet van toepassing wanneer je op een site iets selecteert en via het contextmenu laat zoeken met google

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    Novix

Wel, zoals je waarschijnlijk beter weet zoals mij, zal er zeker wel een snelkoppeling voor bestaan om een nieuwe tab te openen (verlies je dus max. een halve seconde)

Ik heb er ook al achter gezocht, maar niets gevonden. Daarom gebruik ik nu Opera (in Safari zitten volgens mij nog wat schoonheidsfoutjes)

Novix

Bijdrager
    zeemeeuw

bedankt voor je reactie:)

Ja, ik ben ook een fervente Opera (en FF) fan .. maar sinds ik nu een mac heb en safari heb leren kennen, ben ik deze browser erg gaan aprecieren en mijn eerste idee om FF of Opera als standaardbrowser in te stellen is sinds een dikke maand nog steeds niet uitgevoerd.. :innocent:

daarom dat ik dit graag in safari had gezien, bij voorkeur zonder sneltoetsen.. mss dat iemand toch een oplossing voor safari weet ?:)

Bijdrager
    foobar

tik iets in het zoekvak
    druk dan de command-toets in (appelknop: [command] ) en druk op enter
    dan wordt ie geopend in een tabblad

Inactief
    Anoniem
    ”zeemeeuw”

daarom dat ik dit graag in safari had gezien, bij voorkeur zonder sneltoetsen.. mss dat iemand toch een oplossing voor safari weet ?:)

Ja… maar helaas wel met een sneltoets. Typ iets in het Google-zoekveld van Safari, hou de Apple-toets ingedrukt en druk op Enter.:wink:

Edit… net te laat.

Bijdrager
    Novix

Lol wat ben ik stom :P
    Weeral wat bijgeleerd zie

Inactief
    Anoniem

file:///Applications/Safari.app/Contents/Resources/Shortcuts.html

Als je bovenstaande link kopieert en vervolgens in het adresveld van Safari plakt kun je alle shortcuts die in Safari mogelijk zijn even bekijken… zijn er veel!

Je kunt de link trouwens ook gewoon oppakken en in het Adresveld slepen… slepen is namelijk het magische woord bij Apple.:wink:

Bijdrager
    zeemeeuw

bedankt voor jullie (razendsnelle:o ) reacties:D

Mss komt het niet helemaal naar voor uit mijn postje, maar eigenlijk wou ik dit bedoelen (klikbaar) :

[URL=http://serv4.imagehigh.com/view.php?id=12809_23_01_43__30_07_2006.jpg&path=/imgs/// ][/URL]

[size=9:1cbfb4e6da](groot bestand wegens noodzaak aan timerfunctie)[/size:1cbfb4e6da]

edit 3 : dit ter voorbeeld , maar het gaat dus vaak om niet-dagelijkse “begrippen” ofzo, maar delen van registersleutels, bestandsnamen en -paths, … en de pagina die dan openstaat heb ik dan liefst die zelfde moment nog ter beschikking ipv heen en weer te bladeren via vorige en volgende

Ik heb hier dagelijks mee te maken en omdat het nogal omslachtig/moelijk is, dit via
    * te kopieren > nieuwe tab met google > zoeken
    * intypen of kopieren in google veld
    via dan de sneltoetsen (bedankt voor die tip overigens) te doen
    zou het handig zijn dat het gewoon via “zoeken met google” uit het contectmenu > resultaat opent in een nieuw venster/nieuwe tab zou gaan

Bijkomend probleem is ook een beetje dat ik het active desktop progje rechts in beeld vaak gebruik, en hierin verschillende zoekmachines zitten (google, imdb, …) en als ik daar dan evtl wat plak, dan verandert dat stukje ook in een nieuw venster met de zoekresultaten ipv dat er een nieuw venster of nieuwe tab in een ander actief venster opent

—edit—
    bedankt zakske ! ik ga het eens rustig bekijken:)

—edit 2—
    gelijk maar koppelingenbalk laten weergeven in safari en daarin gesleept zodat het meteen bij de hand is vooreerst nog ….:P

Bijdrager
    inactiveaccount

Bij dat menutje wat je aanwijst, hou appel ingedrukt terwijl je klikt op Zoeken met Google. Dan opent hij op de achtergrond een nieuw tabje. Zelfde voor het zoekvenster, appel + enter is gelijk nieuw tabje op achtergrond.

Bijdrager
    zeemeeuw

ow idd daarbij ook, dat gaat prima !:D

bedankt voor jullie reacties en hulp, heeft me erg voortgeholpen:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.