20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    kgerrits

Safari werkt niet meer!

Hallo,

Ik hoop dat dit topic hier goed staat want ik wist niet waar ik het plaatsen moest.

Sinds vanochtend werkt opeens mijn safari niet meer! Als ik een adres in wil typen krijg ik geen suggesties meer en vaak wil hij ook niet naar de site gaan. Als ik al op een site kom, en dan doorklik ergens op, loopt er van alles door elkaar qua tekst.

Ik heb al een paar keer safari gestopt (hoefde niet te forceren) en twee keer de laptop herstart. Ik heb een pro retina 13 inch.

Weet iemand hoe ik dit opgelost krijg? Ik werk altijd op safari, een andere browser vind ik niks!

Groetjes,

Kim

Bijdrager
    inaj

Hoi Kim,
    geen hulp: maar wel toevallig exact hetzelfde probleem hier ook vanaf vanmorgen.
    Ook herstarten etc heeft hier niets opgeleverd.
    Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
    Groeten
    Jani

Bijdrager
    Sidje

Ik heb hetzelfde probleem op m’n iMac (mid 2011) met 10.11.3
    Gisteren werkte alles nog goed, en heb verder niets geïnstalleerd sindsdien.

Ben benieuwd;-)

Bijdrager
    thijsvanzwam

Op de iphone is dit ook in ene een probleem. Hier is de oplossing om het weer werkend te krijgen de optie “safari suggesties” uitschakelen bij de instellingen.
    Misschien werkt dit ook op de mac versie?

Inactief
    Anoniem

Misschien in het Safari menu is kiezen voor “Wis geschiedenis”.

Bijdrager
    Sidje

Heb net de suggesties uitgeschakeld zoals @thijsvanzwam aanhaalde en nu werkt het terug.

thx

Bijdrager
    MacVink

Hier precies hetzelfde. Ik denk dat ik vanavond OSX ga updaten.

Bijdrager
    Sidje

Heb na de ontdekking van het probleem met safari ook een update gedaan van OS X maar dit heeft toen niet geholpen, de suggesties uitschakelen wel.

Bijdrager
    xEline91

Ik heb precies hetzelfde vanaf vanochtend! Ik heb ALLES al geprobeerd, maar niks lijkt de oplossing te zijn!!
    Update OS X heeft niks geholpen, ook het wissen van cache of geschiedenis niet.. Plugins en extenties bekeken en niks geks aan te zien.
    Hoop dat er gauw een oplossing wordt gevonden…

Ik heb de suggesties uitgezet, waarna het even weer leek te werken!
    Maar nu heb ik nog steeds twee webadressen in de balk staan en bij een nieuwe invoer + enter, lukt het me niet om naar de genoemde website te gaan. Dit werkt niet.. HELAAAS

Bijdrager
    kgerrits

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Gelukkig ben ik niet de enige. Ik ga eens de suggesties uitzetten.

Bijdrager
    Eagle Eye

Hier precies hetzelfde op mijn iMac en Macbook Pro.
    Ook al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
    Misschien een probleem bij Apple?

Bijdrager
    maessam

Bij mij werkt Safari niet op de MacBook en ook op de iPhone heeft hij het moeilijk en crasht hij vaak…
    Problemen bij Apple?

Bijdrager
    curly

Ik heb het probleem ook op mijn iphone5 en ipad2 sinds vanmorgen. Echt van alles geprobeerd, maar niks hielp. Ik was net van plan om de hele boel opnieuw te installeren. Maar ik heb toch een oplossing gevonden en het werkt weer!

Ga naar instellingen op je iphone/ipad
    Safari
    zoekmachinesuggesties UIT (bedankt thijsvanzwam)
    spotlight-suggesties UIT

Hopelijk werkt het straks bij jullie ook weer. Hoe kan zoiets nou gebeuren??

Bijdrager
    iUchison

Naar dirt. Alles geprobeerd en niks werkt. Geen idee waarom. Alles uitgezet behalve Toon Favorieten en nog geen verschil. Ik kan gewoon niks zoeken. Daarnaast toont het de Tabs ook niet meer goed. Iemand een idee?
    Welke andere browser is aan te raden?

Bijdrager
    Ziegler

Zie voorpagina. Ik had ook dat probleem.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb OS X nog op 10.11.2 en nergens last van. (dat is ook een oudere versie van Safari)

Nu dus maar Safari niet meer afsluiten (staat altijd aan) want daarna kans dat het wel problemen geeft.:wink:

Bijdrager
    MacAanZee

>>> LEES ARTIKEL OP ONE MORE THING OVER DIT PROBLEEM! De (tijdelijke) oplossing staat erbij.

Bijdrager
    iUchison

Na wat gerommel werken de fixen bij mij nu ook.

Bijdrager
    Lutjemac

Hoi, ik heb versie OSX op 10.10.5 en safari 9.0.3 en ook nergens last van.

Bijdrager
    xEline91

Blijkbaar een bekend probleem.. Voor diegene die het nog niet gefixt hebben!

Safari crasht op iOS en Mac, via deze 3 manieren los je dit op

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.